0 امتیاز
446 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
جاری من با پوشش های نامناسب جلوی همسر من ظاهر می شود . من باید چکار کنم ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
جاری نامحرم است و ایشان اشتباه می کنند . ایشان باید مراقب پوشش شان باشند . امیرالمومنین فرمودند : رسول خدا زن را از زینت کردن برای غیر شوهر نهی کرده اند . اگر این کار را بکند . این حقی برای خداست که او را در آتش جهنم بسوزاند این به جهت آفت های آن است . گاهی این پوشش های نامناسب باعث بوجود آمدن اعمال ناشایست بین خانواده شده است . گاهی می گویند که ما را به چشم خواهری می بیند . این درست نیست . پوشش های نامناسب دل نامحرم را آلوده می کند. امام صادق (ع) فرمودند : نگاه آلوده در دل شهوتی ایجاد می کند که باعث فتنه می شود . یکی از علل جرم ها و انحرافات اخلاقی بخاطر رعایت نکردن پوشش در خانواده است . بالاخره مرد می بیند و دلش می خواهد . حس زیباشنانختی زن از طریق گوش ارضاء می شود ولی آقایان از طریق چشم ارضاء می شود . بخاطر همین به آقا این می گویند که مواظب نگاهشان باشند . خانم ها گوهر هستند و باید مواظب خودشان باشند .

بنظر من شما روی این قضیه حساسیت های شدید نشان ندهید . مطلب مهم است ولی اگر شما حساسیت زیادی نشان بدهید چه کلامی و چه رفتاری ، این باعث نقطه ضعف شما می شود . دو تا جاری معمولا در یک فضای رقابتی هستند و بعضی ها هم نسبت به هم رقابت دارند . ممکن است که این اهرم فشاری بشود . و این خانم شما را حرص بدهد و حتی پوشش خودش را بدتر هم بکند . شما با ایشان ارتباط عاطفی برقرار بکنید و دلش را بدست بیاورید . بعد با محبت و مهربانی مطلب را غیر مستقیم و بعد غیر مستقیم به او بگویید . اگر ما بخواهیم عیب کسی را بگوییم باید شرایطش را فراهم بکنیم ، در غیر این صورت مقاومت روانی ایجاد می شود . در هنگام گفتگو اول نقاط مثبت طرف را بگویید و در ضمن گفتگوی شما باید در خفا باشد و با کلام نرم صحبت کنید و بعد ایراد او را بگویید . شما اول می توانید از طرف در مورد عیب و ایراد خودتان سوال بکنید و بعد ایراد و عیب طرف را به او بگویید ، این باعث می شود که مقاومت طرف کم بشود . حتی شما می توانید حس تملک او را تحریک کنید . اگر باز جواب نداد می توانید روابط را مدیریت کنید و رابطه را کم کنید البته نباید روابط را قطع کنید مگر در زمانی که آسیب آن برای بچه ها خیلی زیاد باشد . شما باید با تدبیر همسر خودتان را با خودتان همراه کنید . مبادا شما به همسر برادر شوهرتان توهین کنید زیرا او نسبت به اقوام خودش تعصب دارد . شما می توانید احساس خودتان را به همسرتان بگویید . و در مورد آفت های آن برای فرزندان تان توضیحاتی به شوهرتان بدهید . با این کار شما می توانید آفت ها را به حداقل برسانید .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2774
بازدید دیروز: 1638
بازدید کل: 9791654
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...