0 امتیاز
251 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
همسرم خیلی نسبت به من بی توجه است و همیشه بامن با تندی برخورد میکند چکار کنم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
37_ دوست عزیز بهتر است عواملی را که منجر به این رفتارهای همسرتان شده است کشف کنید و درصدد حذف انها براییدیدوازراهکارهای زیر جهت جلوگیری ازرفتارشان استفاده نمایید
1. تا جایی که در توان دارید، از درگیری لفظی با وی اجتناب کیند.
2. هرگز مقابله به مثل ننموده و بددهنی ‌های وی را جواب ندهید.
3. در هر حال سعی کند متانت خود را در کلام و رفتار حفظ نموده و عفّت کلام را در مقابل همسرتان کاملاً رعایت کند.
4. در مواقع بداخلاقی همسرتان سکوت کنید، اما اگر با سکوت وی، او بیشتر عصبی شده و بددهنی می‌کند، سکوت نکرده، بلکه با او به آرامی و مۆدبانه صحبت نمایید.
5. در مواقعی که با همدیگر خیلی خوب هستید با آرامش و زبان خوش به او بگوید که جنبه‌ های بسیار مثبتی دارد و حیف است که حرفهای بد از دهانش خارج شود.
6. احادیثی از معصومین درباره بد دهنی و حرف ‌های زشت برای او به شیوه مستقیم و غیرمستقیم بیان کنید.
7. در صورت امکان با خانواده‌ هایی که از نظر اخلاقی و شخصیتی در سطح مطلوبی هستند رفت و آمد داشته باشند تا به مرور زمان اخلاق و رفتارشان در همسرتان مۆثّر افتد.
8. در صورتی که همسرتان دوستان ناباب و بد دهن دارد سعی کند ارتباط او را با آنها به روش های مختلف و با ذکاوت کمتر و در نهایت قطع کند.
9. با او همدردی نماید تا احساس کند خود و کارهایش برای او مهم هستند.
10. از معجزه ابراز محبّت و تکریم شخصیت همسرتان در خلوت و جمع غافل نگردید؛ زیرا همه انسان ها بالطبع دوستدار محبّت ا‌ند و حاضر نیستند به هر قیمتی خود را از چنین کانون آرامش بخشی محروم سازند؛ لذاست که در این صورت سازگاریشان با اطرافیان و به ویژه با فردی که به وی محبّت می‌ کند بیشتر خواهد شد. 
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

16 نفر آنلاین
0 عضو و 16 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 68
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9793676
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...