0 امتیاز
362 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام مدت 15 ساله زندگی میکنم هر بار که با همسرم دچار مشکل میشوم تنها روش او سکوت است و هیچ عکس العملی  ندارد به ندرت اتفاق میافتد که مرا آرام کند ولی اثر اوقات سکوت مطلق یا سرزنش کردن است و بعداز مدتی هم دوست ندارد راجع به موضوع   صحبت بشود هر چقدر هم از نیازم صحبت میکنم به همان صورت سکوت عمل میکند منم تصمیم به سکوت مطلق میگیرم ولی نمیتوانم باید همه وقایع را برایش بگویم اگر سکوت کنم میپرسد چه شده و باز گو که میکنم باز سکوت  یا با سرزنش خود مرا عصبی میکند اگه از او راجع به چیزی سوال کنم دوست ندارد جواب دهد یا با اکراه جواب میدهد ?  ?  ?  چه کنم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
14- بعضی مردان روش ارتباط برقرار کردن را نیاموخته اند، پس انتظار زیادی است که بخواهید به سرعت تغییر کنند. مشکل اینجاست که این افراد هنوز نمیدانند چقدر این مساله برای یک زن اهمیت دارد. شاید کمی دیر باشد پس از 15 سال اما باز هم دو کار را انجام دهید. اول اینکه در مواقع آرامش و خوبی سعی کنید با او ارتباط خوبی برقرار کنید تا این برقراری ارتباط در هنگام مشکلات هم کارآ باشد. اگر شما فقط بخواهید در هنگام مشکلات با او حرف بزنید مطمینا نتیجه ای نخواهد داشت. سعی کنید با محبت کردن و عبور از لایه های احساسی او و گفتگوهی کوتاه ولی مداوم و متوالی او را تشویق کنید و برایش انگیزه ایجاد کنید تا بیشتر با شما حرف بزند. سعی کنید ادبیات خودتان را باهم یکسان کنید و زبان همدیگر را بفهمید. شاید مطالعه کمی کمککتان کند. دوما باید در زمانی خارج از بحث و دععوا به او بگوئید که چقدر از این رفتار او آزرده خاطر هستید تا عمق نرااحتی شما را دریافت کند. البته درک این واقعیت با کلمات و یکبار گفتن اتفاق نمی افتد پس باید پشتکار داشته باشید و لحن مناسبی در صحبت با او انتخاب کنید. اگر او شما دوست خود بداند و همراه خود بجای سکوت با شما درد دل خواهد کرد.  سعی کنید با محبت کلام خود به قلب و مغز او نفوذ کنید وپتا او بتواند راحت با شما درد دل کند تا بتوانید در مواقع دیگر از این برقراری ارتباط استنفاده نمایید.
توسط
متشکرم از راهنمایی هاتون اما دیگه انقدر سرد شدم بی روح که احساس میکنم افسرده و شدم گاهی تصمیم میگیرم برای خودم زندگی کنم حق با شماست با زبان محبت اما او مدام میخواهد من آرام خوب و خلوتش را بهم نزنم اوم انگار اعتیاد به کارش دارد و مدام به آن فکر میکند اوضاع زندگیم هم خوب است ولی من طالب یک زندگی پر شور بودم باز هم از شما متشکرم من دائم با شما در ارتباط هستم . خدا قوت
توسط
لازم به ذکر است که مدتی هم مشاوره اونم با اصرار من میرفتیم و یه مدت کوتاهی خوب بود ولی باز به سبک خودش بر میگشت
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
- این نشانه های خوبی است. حتما سعی کنید در این مسیر پشتکار داشته باشید تا نتیجه بگیرید. همانطور که گفتم تغییر ناگهانی نخواهد بود. سعی کنید از کوچکترین تغییر او خوشحال شوید و این مساله ای امید بخش است. حتی اگر برای چند روز باشد. شاید یک مساله مناسب برای برقراری ارتباط صحبت از کار او باشد که خیلی به آن علاقه مند است. سعی کنید با حفظ روحیه و پشتکار خیلی صبورانه به تغییر او امیدوار باشید و با یاد و امید بخدا مشکلات را حل کنید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 412
بازدید دیروز: 3678
بازدید کل: 9813849
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...