0 امتیاز
177 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
باسلام و عرض ادب
وتشکر از وقت و تجربه ای که میگذارید
یک سال و نیمه عقدهستم اگر خدابخواد فروردین میرم خونه خودم
باخانواده همسرم باید در یک ساختمان زندگی کنیم
من به حدود زندگیم و مسائل خصوصی و شخصیم حساسم حتی اهل صحبت کردن درباره مسائلم با مادرو خواهرام نیستم خواستم بدونم چطور باید رفتار کنم که حدو مرز از ابتدای زندگی مشخص باشه
همسرم هم بامن هم عقیده است و خیلی تلاش کرداونجا نریم اما چاره ای نیست
ما قراره واحد روبه روی مادرشوهرم باشیم
خانواده همسرم هم خیلی اهل پرس و جو اینها هستن البته اینها روکنجکاوی یا دخالت نمیدونن بلکه صمیمیت عنوان میکنن
مثلا همین الان هرموقع تماس میگیرم برای احوال پرسی از من سوال میکنن کجایی ازصبح چه کارهایی کردی و...
خیلی وقتها مسائلی که پیش اومده عنوان کردم ازمادربزرگ و خاله همسرم شنیدم یعنی فرهنگ فامیل این هست که تو هیچ مسئله ای ازهم بی خبر نیستن و جزئیات زندگی و مسائل زناشوئی هم رو هم میدونن
حتی مادرشوهرم اززندگی خانواده اش برام تعریف میکنه که به نظرمن غیبته و خیلی ناراحت میشم و یه بار دوستانه و باشوخی خنده گفتم اما باعث ناراحتی شد
فرهنگ خانواده من اینطور نیست
ماهم خیلی باهم مهربون و صمیمی هستیم اما خیلی اهل حدو مرزیم
نمیخوام به مشکل و تنش بخورم لطفا سیاست های زندگی درهمسایگی خانواده همسر رو به من یاد بدید
درضمن من و همسرم هردو اجتماعی هستیم و رفت وآمد و روابط با دوستان رو خیلی دوست داریم
با این وضع از ریز رفت و آمدهای ماهم اطلاع پیدامیکنن
باتشکرو سپاس فراوان
التماس دعا

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که والدین همسر شما سال‌ها با فرزند خود زندگی کرده‌اند و سبک و سیاق رفتارهایش را می‌شناسند. اگر هم نوع تغییر رفتاری که او انجام می‌دهد به درخواست شما نباشد، ممکن است به پای شما نوشته شود و آنها را در لاک دفاعی فرو ببرد، پس باید یاد بگیرید به جای اینکه گله مادر و خواهر و خانواده‌اش را بکنید، به شکلی صحیح ابراز وجود کرده و به صحبت کردن با خانواده او و بیان انتظارات‌تان بپردازید.
افکار پیش زمینه ذهنتان را سر و سامان دهید. زندگی، مبتنی بر واقعیتهاست پس دلیلی ندارد ذهن خود را با افکار و الگوهای کهنه‌ای که شاید هیچ وقت مصداق و واقعیتی نداشته است، پر کنید و از همه بد‌تر اجازه دهید این افکار در رفتار‌هایتان تاثیر بگذارد.
شما باید با سیاست‌های ظریف، همه جوانب را برای برخورد صحیح با مادرشوهرتان در نظر بگیرید. مردان در زندگی خود آرامش و رضایت بالا‌تر را با زنانی تجربه می‌کنند که خانواده همسر خود را می‌پذیرند و صمیمیتی ویژه را بین خود و آن‌ها ایجاد می‌کنند. این به نفع شماست که ذهنیت خود را درباره خانواده همسر از منفی گرایی به مثبت اندیشی سوق دهید.برای زندگیتان حریم قایل شوید. اگر شما با خانواده همسرتان در یک ساختمان و در ۲ واحد یک آپارتمان باشید، ضروری است که حریمی را برای روابطتان در نظر بگیرید و آن را در مرحله اول به صورت غیر مستقیم با خانواده همسرتان در میان بگذارید. توصیه می‌شود که درباره این مرز و حریم‌ها با همسر خود به توافق برسید تا از امتیاز همراهی همسرتان هم برخوردار شوید.
اگر به هر دلیلی از خانواده همسر خود ناملایمات و رفتارهایی می‌بینید که شما را آزرده خاطر می‌کند، دلیلی ندارد همسر خود را مسئول تمام این مشکلات بدانید. مطمئنا او هم از اینکه بین شما و خانواده‌اش اختلافی وجود داشته باشد، رنج خواهد برد. پس به این مسائل به عنوان یک چالش نگاه کنید که برطرف شدن آن، نیازمند همکاری شما و همسرتان است و به تنهایی قادر به رفع آن نخواهید بود. اگر به هر دلیلی همسرتان از زیر بار این همکاری شانه خالی کرد، آن‌گاه از طریق تقویت توانمندی‌های شخصی می‌توانید بر این تنش‌ها غلبه کنید.
برای امور اقتصادی و اموری که مشترک هستند، به توافق همه جانبه با همسر خود برسید تا بین همسرتان و خانواده‌اش بدبینی یا سوء برداشت به وجود نیاید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 420
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9794028
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...