0 امتیاز
242 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام خسته نباشین.من خانمی هستم ۳۱ ساله.
من اکثر اوقات خودم رو با خواهرم مقایسه میکنم همیشه از خودم ناراحتم.خواهرم خیلی راحت با همسایه ها رفت و امد میکنه .فامیل وقتی میدونن اون اومده خونه مادرم خیلی مشتاقن که بیان یا ببیننش یا دعوتش کنن خونشون.دیگرون باهاش راحتن.حتی خانواده خودم هم با اون انگار راحتترن و بچه های اونو بیشتر از بچه چند ماهه من دوست دارن.به اون خدمات بیشتری میرسونن.ولی واسه من همه اینا برعکسه.اکثرا میشنوم که میگن خواهرن گرمه ولی میگن من رفتارم سرد.حتی با خانواده همسرم هم خواهرم انگار راحتتر از منه .ولی اونا با من راحت نیستن.اکثرا احساس میکنم بین من و بقیه یه حایلی هست که دیگرون نمیتوتن با من راحت باشن.به من خیلی احترام میزارن ولی نمیتونن رفیق بشن.
من خیلی وقتها تلاش میکنم محبت میکنم ولی اصلن به چشم نمیاد کادو میخرم .ولی واسه خواهرم رو خیلی قدر میدونن.تازگی که بدتر هم شده.نمیدونم چرا فامیل از دستم ناراحتن اخه یه حسود و بدگو تو فامیل هست که منو پیش چشم بقیه خیلی بد کرده.ولی خودش خیلی دورو هست و در ظاهر خودشو دوست نشون میده.
از طرفی خودمم رفتارم کمی تند .تند حرف میزنم اصلن متوجه نیستم ولی بقیه میگن به ادم میپری ولی خودم اصلن نمیفهمم.خیلی رو با این رفتار از خودم ناراحت میکنم.از طرفی اعتماد به نفسم کمه و کمرو هستم و کمی تنبل .اینا باعث شده راحت سمت دیگرون نرم
تورو خدا بگین چه کنم.هر چه میگزده بدتر میشم دیگه بعضی وقتها فکر میکنم خیلیها منو دوست نداره.از این بیشتر ناراحتم سردی رفتار دیگرون دامنگیر دخترم هم میشه و با اونم سرد هستن.
چه کنم.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
2-دوست عزیز این مشکل در بسیاری از خانمها دیده می شود که نه تنها با خواهر که با بسیاری از افراد دیگر خود را مقایسه می کنند. در این مواقع دو راه را باید ادامه داد. اول اینکه سعی کنید برتری ها . مزایای خودتان را ببینید و انها را پررنگ کنید تا بتوانید خود را با انها نشان دهید. در این ضمن حتما باید روی نقاط ضعف خود کار کنید تا بتوانید اعتماد بنفس بیشتری پیدا کنید. نگذارید دیگران این عدم اعتماد بنفس را متوجه شوند. شما باید با تمرین روی رفتارهای خود کار کنید در این میان حتما از دوستان نزدیک خود کمک بگیرید. روی خوش و خوش قلبی می تواند بشما کمک کند.  سعی کنید دایما در مورد رفتار بهتر خود از دوستان و اقوام نزدیک کمک بگیرید. دوما بطور کلی به رفتار خواهرتان توجه نکنید و خودتان را با او مقایسه نکنید. بهیچ وجه شما مانند او و او مانند شما نیست پس سعی کنید خودتان باشید و مزایای خودتان را داشته باشید نه اینگکه بخواهید مزایای دیگران را کسب کنید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 945
بازدید دیروز: 2248
بازدید کل: 9826112
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...