0 امتیاز
247 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
از زمانی که فرزند من بدنیا آمده است، خانم من هیچ تمایلی برای ارتباط غریزی با من ندارد .علت چیست و باید چکار کرد ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
علت اصلی و جدی آن هورمون ها هستند. خانم ها دو هورمون جنسی و عاطفه ی مادری دارند . در دوران بارداری قبل از تولد فرزند ، ترشحات هورمون های جنسی مثل پروژسترون و استروژن زیاد می شود و میل غریزی خانم زیاد می شود . وقتی خانم زایمان می کند ترشح هورمون پرولاکتین زیاد می شود وترشح هورمون های جنسی کم می شود. این هورمون برای افزایش شیر مادر است . علت اصلی و عمومی بی میلی خانم ها بخاطر همین است . علت دیگر افسردگی بعد از زایمان است . از هر صد خانمی که زایمان می کنند ده الی پانزده نفر افسردگی پس از زایمان را تجربه می کنند. علت این افسردگی اختلالات هورمونی ، کسالت دوران بارداری ،مشکلات زایمان و استرس ها است . بعضی از رفتارها این زمان افسردگی را طولانی تر می کند . مثلا هنگام زایمان آقا در کنار خانم نبوده است یا اینکه آقا پسر می خواسته ولی بچه دختر بوده و آقا به بچه توجهی نمی کند و به خانم ابراز محبت نمی کند . زایمان در بچه اول خیلی استرس و مشکلات دارد . دیگر اینکه خانم ها از بارداری مجدد نگران هستند و گاهی احساس درد دارند ،اینهاباعث بی رغبتی در خانمها می شود. یک نوزاد مشکلات زیادی دارد ، توان مادر را می گیرد و وقت مادر را پر می کند و مادر دیگر حوصله ی این ارتباطات را ندارد و زمانی ندارد که به این ارتباطات فکر کند . در این سه ماه اول مادر با فرزند رابطه ی عاطفی عمیقی پیدا می کند . زیرا بچه به مادر خیلی نیاز دارد . از طرفی با این نیاز عاطفی نیاز غریزی زن برطرف می شود و دیگر نیازی به ارتباط غریزی ندارد .
این رفتار کاملا طبیعی است . این روزها مثل روزهای ابری است یعنی خورشید هست ولی دیده نمی شود . در این موارد آقایان بیشترنگران می شوند که نکند خانم شان همیشه این طوری بماند . این خانم مثل خورشیدی در پشت ابر است وقتی این ابر برود خورشید نور افشانی خواهد کرد. ممکن است که چهار تا دوازده ماه این حالت برای خانم باشد . معمولا در چهار ماه اول مشکل حل می شود . زیرا بچه بزرگترمی شود و نگرانی مادر کمترمی شود و بعد به غرایزش توجه می کند . در اینجا کلید کمک به خانم در دست آقا است . اگر آقا در این دوران به نکاتی توجه کند ممکن است که این زمان را کوتاهتر بکند . آقا از نظر معنوی به خانم توجه کند ، ابرازمحبت بکند ، تشکر بکند ، شوق و ذوق بکند و به همسرشان کادو بدهد ، این کارها باعث می شود که فشار روی خانم کمتر بشود و خانم احساس آرامش می کند و احساس نیاز غریزی بکند . دیگر اینکه آقا در کارهای خانه به خانم کمک کند و کارهای بچه ی دیگر را انجام بدهد . آقایان باید توجه بکنند که در این موارد نباید به زور متوسل بشوند زیرا باعث طولانی شدن این مدت می شود. خانم ها در مورد افسردگی باید با خدا و ائمه ارتباط داشته باشند وذکر بگویند تا افسردگی کمتر بشود . خانم ها با محبت آقا را مجاب کنند که به او کمک بکند . خانم باید سعی کند که این مدت را به کمترین مدت تقلیل بدهد . زیرا آقا تغییرات هورمونی نداشته است و نیازهایش مثل قبل است . البته آقایان می توانند در این دوران نیازهای خودشان را مثل دوران عقد برآورده بکنند و اینکار اشکالی ندارد .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 282
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9835575
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...