0 امتیاز
253 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
با سلام
پسر من 23 ماهه است من از بدو تولد تا 40روز بر روی تختم، چسبیده به خودم نخواباندم بعد تا سه ماه روی تخت خودش که چسبیده به تختم بود بعد او روی زمین و من روی تخت تا 5ماه
و بعد در اتاقش روی تخت. حدود 9 ماهگی به دلیل ارتفاع روی زمین نمیخواید در اتاقش و من پهلویشان و تا خوابش میبرد به اتاقم می آمدم. اما الان یک هفته است به روی تختش بخوابانم و من کنارش قصه میگویم تا بخوابد ولی عم دوست دارد در آغوشم به خوآب برود و هم وسط شب با دلهره و ترس و گریه از خوآب میپرد. بآید چه کنم؟ آیا پهلویشان بخوابم؟ آیا زود او را از خودم جدا کردم؟
لطفا جوابم را بدهید خیلی نگرانم ممنون بابت تمام زحماتتون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
با توجه به اینکه مکان و البته نگهداری کودکان با تفاوتهای زیادی بین خانواده ها انجام می شود و با توجه به شرایط خانوادگی، بافت فرهنگی، بهداشت روان مادر و پدر و شهر و مکان زندگی و خانه بین افراد ، و حتی بین خود کودکان هم فرق می کند.هر چند که اصول کلی هم هست ولی خوب در بیشتر اوقات نمی توان یک نسخه برای همه پیچید در مورد جدا کردن اتاق کودک هماینگونه است....
اهمیت خواباندن نوزاد در کنار مادر تا سه ماهگی یا شش ماهگی که بر کسی پوشیده نیست و اغلب اوقات تا بیشتر اوقات بر آن تاکید فراوان می شود چیزی که مورد اهمیت است و نظرات مختلفی هم در موردش داده شده از این سن به بعد می باشد
والدین از این واهمه دارند که اگر در نوزادی فرزندانشان را پیش خود بخوابانند دیگر نتوانند وقتی بزرگتر شدند آنها را به تنها خوابیدن ترغیب کنند. البته هیچ منبع معتبری در این زمینه پیدا نکردم تحت این عنوان اما خیلی از والدینی که شب ها فرزندانشان را پیش خود می خوابانند گزارش کرده اند که بچه هایشان وقتی به سن دو، سه سالگی می رسند و از نظر جسمی، احساسی و شناختی رشد می کنند، خیلی راحت تخت والدین را ترک کرده و مستقل می خوابند.
لیکن باید شرایط کودک را درنظر گرفت ومحل خواب او به گونه ای نباشد که تولید نگرانی کند (به لحاظ نوروارتباط با والدین و..) چرا که بروز برخی ترسها در کودک درشکل گیری شخصیت او اثرگذار خواهد بود .

مراجعه کنید به کتاب نسیم مهر توشته آقای حسین دهنویی
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2362
بازدید دیروز: 1221
بازدید کل: 9832670
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...