0 امتیاز
205 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
دوباره دسته بندی کردن

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما

من24سال و همسرم 30ساله است و مدت 5 ساله که ازدواج کردیم من همسر حساسی دارم از همان اول مدام به من میگفت که چرا این اینو گفت به تو چرا اونو گفت به تو منم همیشه  به ایشون میگفتم که خوب ما خانوم ها با هم شوخی داریم یه سری حرفها به هم میزنیم ولی ایشون میگفت نه خانواده ات فقط به تو این حرفها رو میزنند و شوخی میکنند چون تو بلد نیستی درست حرف بزنی و جواب همه رو میدی با بقیه این جوری رفتار نمیکنند. جدیدا  هم که بیرون رفته بودیم دایی من راجع به بچگیهای من حرف میزد که من توپولو بودم همسرم خیلی ناراحت و غیرتی شد که چرا تو جمعی که یک نامحرم نشسته دایی تو باید این حرف رو بزنه من به داییم گفتم که همسرم از این حرف شما ناراحت شده و توی جمع این حرفها رو نزن چون همسر من حساسه بار دیگه که بیرون رفته بودیم برگشت گفت که هرکس ناراحته با ما بیرون نیاد بازم به همسرم خیلی بر خورد و الآن نزدیک به دو ماه میشه که زندگی رو به جفتمون کوفت کرده حتی یک شب مادرم را آورد خونمون و کلی داد و بیداد کرد و توهین به دایی ام کرد که چرا این حرف رو به زنه من زده بعد به من گفته که حقی نداری خونه مادرت و خاله وداییت و ...  بری اولش گفتم چون من خواهر و برادر ندارم اونها حکم خانواده من رو دارند که جبهه گرفت که الا و بلا نباید بری من هم بدون اینکه بخوام باهاش لجبازی کنم قبول کردم ولی هنوز با اخم و ناراحتی با من برخورد میکنه میخواستم راهنماییم کنید که چه رفتار و عکس العملی باید نشون بدم چون دوست ندارم بیگدار به آب بزنم و اوضاع رو از این خراب تر بکنم.

در ضمن همسرم خیلی مهربون و منطقیه ولی من بلد نیستم که چطوری باهاش برخورد مناسب داشته باشم و این اولین باری هست که همسرم همچین واکنشی از خودش نشون میده دوست ندارم دیگه بخواد این اتفاق ها بیوفته.

ممنون میشم راهنمایی ام کنید.اجرتون با حضرت زهرا[س]

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
با سلام. یکی از عواملی که سبب ایجاد روابط خوب و صمیمی بین زوجین می شود شناخت ویژگیهای روانی و شخصیتی و شناخت حساسیتهای طرف مقابل هست. که با شناخت این عوامل می توان از بسیاری از مشکلات ارتباطی را رفع کرد. پیشنهاد من این هست مه شما حساسیتهای همسرتونو در این زمینه شناسایی کنید و هر دو موضوع پیش امده را بررسی کنید که راهبردهای حدیدی را در این زمینه در نظر بگیرید. اینکه همسرتون مرد منطقی هست کار را برای شما اسان میکند. همین طور کتاب مهارت حل مسله را پیشنهاد میکنم.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2220
بازدید دیروز: 2746
بازدید کل: 9835274
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...