0 امتیاز
220 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
شما توصیه هایی بکنید که دامادها رابطه ی خوبی با مادرخانم و پدرخانم هایشان داشته باشند ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دامادها این تلقی را اصلاح بکنند که مادر زن دخالت می کند . مادر زن دوست دارد که زندگی دخترش خوب باشد و آسایش و آرامش داشته باشد و خیلی مواقع مادر توصیه به سازگازی با همسر را به دخترش می کند. البته ممکن است که مادر زن هایی هستند که دخالت می کنند و نسخه های غلط می پیچند و نسخه های غیر الهی نمی دهند ولی این عمومیت ندارد . ما می خواهیم این را از ذهن دامادها بیرون کنیم که این عمومیت ندارد . یعنی مادر زن هایی هستند که دلسوز شما و دخترشان هستند واهل دخالت در زندگی شما نیستند . این پیش فرض غلط را از بین ببرید . به پدر و مادر خانم تان به دیده ی پدر و مادر خودتان نگاه بکنید . پیامبر فرمودند : پدران سه گروه هستند . یکی پدر خودت است که از او بوجود آمده ای ، دیگری پدری که به تو دختر داده است ( پدر خانم ) و دیگری پدری که به تو چیزی یاد داده است . ( معلم ) پس پدر زن شما پدر دوم شماست ، به او توجه کنید . دامادها سعی کنند که به پدر خانم و مادرخانم شان همانطوری خطاب کنند که به پدر و مادر خودشان خطاب می کنند و این خیلی عاطفی تر است . هم آنها و هم همسر شما از این کار خیلی خوشش می آید . بعضی از دامادها پدر خانم خودشان را رقیب خودشان می دانند . اینکار خوبی نیست . گاهی در این رقابت ها بی حرمتی هایی اتفاق می افند که هم پدر خانم شما و هم خانم شما ناراحت می شود زیرا خانم شما پدرش را دوست دارد و شدت عواطف و علاقه دارد . پدر و مادر خانم شما برای همسر شما زحمت ها کشیده اند و برای تربیت او رنجها کشیده اند و بعد دسته گلی را به شما تقدیم کرده اند . شما باید قدر بدانید . (این هم یکی از عوامل اختلاف بین زن و شوهر است .)
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 3583
بازدید کل: 9965716
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...