0 امتیاز
985 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام و سپاسگزارم بابته کانال خوبتون

من در رابطه جنسی با همسر م لذت نمیبرم ,اصلا بگید لذتش چجوریه شاید من متوجه نیستم ولی من ارضا نمیشم چکارکنم,همسرم هم خیلی تلاش میکنه ولی فایده نداره .

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام

رسیدن بـه اوج لـذت در زنـان یـک واکنش طبیعی جنسی است که تا کنون به صورت معمایی سربسته باقی مانده وریشه بسیاری از مشکلات زناشویی در این مسئله میباشد.

اوج لذت جنسی در زنان از فرآیند پیچیده تری نسبت به مردان برخوردار است و به همین دلیل زمانی بیشتر می برد تا زن به اوج لذت جنسی برسد. این عمل در زنان دارای یک روند برای تخلیه است به طوری که زمان خاصی برای بوجود آمدن آن نمی توان مشخص کرد.

زن و شوهر با کسب مهارت باید بدانند که چگونه می توانند به اوج لذت جنسی مطلوب برسند. که در این میان مردان وظیفه سنگین تری دارند و بایستی با کسب مهارت در رسیدن به لذت جنسی به همسر کمک کنند و همچنین همسر نسبت به شوهر این وظیفه را انجام دهد.اوج لذت جنسی در مردان صرفاً با تحریکات بدنی و تماس ایجاد می شود. در حالیکه این پدیده در خانم ها بسیار پیچیده تر بوده و تا حد بسیار زیادی به شرایط روحی و ارتباط عاطفی طرفین بستگی دارد.
به اوج لذت جنسی نرسیدن خانم ها می تواند به دلیل بی علاقگی، اضطراب و شرایط روحی نامناسب و مقاربت به روش نادرست باشد و بعلاوه برای بعضی خانم ها این الزام وجود ندارد که با هر مقاربت الزاماً به ارگاسم برسد.
شاید یکی از راههای زیر گره گشای مشکل شما باشد:
1- اکثر زنان به اشتباه تصور می کنند که در طول رابطه جنسی آرامش بسیار مهم است اما آنها از این نکته غافل هستند که تنش هم در طول رابطه جنسی بسیار مهم و عامل رسیدن به اوج لذت جنسی است.

2- اکثر زنان رابطه جنسی ذهن فعالی دارند و نمی توانند آن را بر این فعالیت متمرکز کنند. فکرهایی که تمام مغز را اشغال می کنند و به جای تحریک و تشویق جنسی منجر به واپس زدگی میل جنسی می شود.سعی کنید ذهن خود را از تمامی مسائل خالی کنید و در این لحظه فقط به همین مسئله بیندیشید
3- در موارد بغرنج تر برای درمان حتما به یک پزشک مراجعه کنید و با استفاده از داروهایی تجویز شده زندگی زناشویی خود را انجات دهید تجویز پزشک در بیشتر مواقع می تواند مشکل را برطرف کند.
0 امتیاز
توسط
ممنون از پاسخ خوبتون ماچندمدل امتحان کردیم ولی فایده نداشته فقط یک راه جواب داده دیدن فیلم وتحریک شدن من که اونم کاردرستی نیست. اونم فقط بعضی وقتا جواب میده .اونم از رابطه  ایی که خارجی باشه نه داخلی.
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
مشاهده صور قبیحه و مستهجن افراد غیرمسلمان و ناشناس، در صورتی که شهوت انگیز باشد و به قصد لذت صورت گیرد و یا موجب مفسده گردد؛ یعنی فرد را در معرض گناه قرار دهد طبق نظر همه فقها و مراجع تقلید حرام است.[1] در این بین، مراجعی وجود دارند که در صورت عدم شرایط فوق؛ یعنی شهوت انگیز بودن، به قصد شهوت نگاه کردن، موجب مفسده شدن هم قائل به حرمت هستند؛ یعنی به طور مطلق مشاهد تصاویر مستجهن را حرام می دانند.[2] و بعضی از مراجع دیگر مثل حضرت آیت ا... بهجت بین مشاهده عکس و فیلم مستجهن فرق می گذارند و مشاهده فیلم مستهجن را به طور مطلق؛ یعنی چه شهوت انگیز باشد یا نباشد، مسلمان یا غیر مسلمان، آشنا یا ناشناس، موجب مفسده باشد یا نباشد) حرام می دانند.[3]
 
در ذیل، توجه شما را به دو استفتا از کتاب رساله دانشجویی جلب می کنیم:
 
1. نگاه به فیلم مبتذل – که بیشتر زنان غیرمسلمان در آن بازی می کنند- در صورتی که موجب تحریک انسان نشود چه حکمی دارد؟
 
جواب: همه مراجع -به جز آیات عظام تبریزی و سیستانی- : با توجه به این که دیدن این گونه فیلم ها شهوت برانگیز و مقدمه ارتکاب گناه است، نگاه به آنها حرام است.[4]
 
آیت الله العظمی تبریزی: نگاه به فیلم هایی که موجب تحریک شهوت بر حرام یا ترویج فساد در جامعه باشد، جایز نیست.[5]
 
آیت الله العظمی سیستانی: نگاه کردن به شهوت و خوف وقوع در حرام ، حرام است و همچنین بنابر احتیاط واجب اگر بدون شهوت و خوف وقوع در حرام باشد.[6]
 
2- در حین کار با شبکه اینترنت، گاهی در کنار برخی از مقالات، عکس های مبتذل دیده می شود که ناگزیر از دیدن آنها هستیم، راهنمایی شما چیست؟
 
امام، تبریزی، خامنه ای، سیستانی، فاضل و وحید: اگر به طور اتفاقی چشمتان به آن بیفتد، اشکال ندارد، ولی نگاه به آن با قصد لذت حرام است و بنابر احتیاط واجب، بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه، جایز نیست.[7]
 
بهجت، صافی، مکارم و نوری: اگر به طور اتفاقی چشمتان به آن بیفتد، اشکال ندارد، ولی نگاه عمدی به آن (هر چند بدون قصد لذت)، جایز نیست.[8]
 
 
[1] . استفتا از دفاتر آیات عظام، آیت ا... خامنه ای، بهجت، مکارم، فاضل.
[2] . استفتا از دفتر آیت ا... خامنه ای .
[3] . استفتا از دفتر آیت ا... بهجت.
[4] . خامنه ای، اجوبة الاستفتائات، س 1187؛ صافی، جامع الاحکام، ج 2، ص 1717؛ فاضل، جامع المسائل، ج 1، س 1729 و 1731؛ مکارم، استفتائات، ج 1، س 778 و 782؛ استفتا از دفتر: نوری، امام، بهجت، وحید.
[5] . تبریزی، استفتائات، س1603 و 1605؛ صراط النجاة، ج 5، س 1129.
[6]. Sistani.org، (فیلم ) س 4.
[7] . امام، تعلیقات علی العروة، (احکام التخلی)، م 2؛ مکارم، استفتائات، ج 2، ص 1033 و تعلیقات علی العروة، (احکام التخلی)، م 2؛ صافی، جامع الاحکام، ج 2، ص 1707؛ نوری، التعلیقات علی العروة، (احکام التخلی)، م 2؛ استفتا از دفتر: بهجت؛ سیستانی، تعلیقات علی العروة، (احکام التخلی)، م 2 و Sistani.org ، (تصویر)، س 1 و 2؛ تبریزی، صراط النجاة، ج 3، ص 778؛ خامنه ای، اجوبة الاستفتائات، س 1314؛ فاضل، جامع المسائل، ج 1، ص 1731 و تعلیقات علی العروة، ج 1، (احکام التخلی)، م 2؛ استفتا از دفتر: وحید.
 [8] . رساله دانشجویی، سید مجتبی، حسینی، ص 205 و 206.
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
مضرات مشاهده فیلم های مبتذل

چرا ديدن فيلمهاي مبتذل حرام است؟ لطفأ علاوه بر دلايل شرعي، دلايل علمي هم ذكر نماييد؟ چون از بنده دلايل علمي محكم هم خواسته اند.
پرسشگر گرامي، از اعتمادتان به ما كمال تشكر را داريم. تمام تلاش ما در جهت ياري رساني فكري به دوستاني چون شما تنها كاريست كه با تمام عشق سعي در انجام آن داريم.
پرسشگر گرامي، آيا تا به حال به دكتر مراجعه كرده ايد؟ زمانی كه دكتر براي شما دارويي مي نويسد، آيا از او سوال مي كنيد كه چرا اين دارو را براي من نوشته ايد و يا اينكه بدون سوال دارو را تهيه مي كنيد؟ قطعا شما هم تایيد مي كنيد که بدون هيچ سوالي از مطلب دكتر خارج مي شويد و از او در اين باره سوالي نمي پرسيد. دقيقا همين مطلب درباره احكام الهي صادق است. زماني كه حكمي از سوي خداوند عالم حكيم مطرح مي شود عاقلانه ترين كار عمل كردن به اين دستورات است. شايد با خواندن مطالب بالا اين سوال در ذهن شما نقش بسته باشد، پس چرا برخي از فلسفه و دليل احكام الهي مي پرسند؟ اگر حس كنجكاوي انسان ها را كنار بگذاريم، در اين ميان يك انگيزه مهم ديگري هم وجود دارد و آن اينكه افراد براي اينكه بتوانند بدون هيچ عذاب وجداني مرتكب گناه شوند و براي گناه خود توجيهي داشته باشند، ادعا مي كنند كه اين حكم الهي براي ما قابل فهم نيست و يا با عقل ما جور در نمي آيد. شهيد مطهري در اين زمينه داستان جالبي را نقل مي كند كه بد نيست به آن اشاره شود :
داستاني است مربوط به آن زماني كه يك «شاهي» ارزش داشت. گفتند يك نفر رفت دم دكان عرق فروشي و به فروشنده گفت: يك شاهي عرق بده. عرق فروش گفت: يك شاهي كه عرق نمي شود. گفت: هر چه مي شود، بالاخره يك شاهي هم يك چيزي مي شود. او اصرار مي كرد كه نمي شود. گفت: اگر يك «قران» عرق مي شود، آن را تقسيم بر بيست كن همان را به من بده. گفت: اين معنايش اين است كه ته يك استكان هم پر نشود. گفت: همان را بده. گفت: مردم عرق مي خورند كه مست بشوند، فايده اش چيست كه آن را به تو بدهم؟ گفت: تو همان را بده، بد مستي اش با خودم. بعضي از مردم دنبال بهانه هسند براي بد مستي، ديگر بد مستي اش با آنها. كافي است يك بهانه پيدا كند براي هرزگي كردن و بد مستي.
چنانچه با دقت انگيزه افرادي كه از شما چنين سوالي را مطرح كرده اند بپرسيد خواهيد ديد كه سوال آنان بيش از آنكه ريشه علمي داشته باشد، ريشه روان شناختي دارد، يعني آنان به دنبال دليلي هستند كه بدون هيچ مانعي(حتي اگر اين مانع دروني باشد) مرتكب گناه شوند. با ذكر اين مطالب به بررسي دلائل برخي از آسيب هاي رواني هرزه بيني مي پردازيم تا براي شما علت حرمت آن بيشتر روشن شود.
يكي از قدرتمند ترين نيازها و غرايزي كه در انسان وجود دارد غريزه جنسي است. نياز جنسي مانند نياز به آب و غذا از نيازهايي است كه بايستي از روش صحيح ارضاء گردد. شكل گيري و غليان نياز جنسي در انسان با بلوغ جنسي آغاز مي شود و در همين زمان است كه نيازمند قوانيني براي نظام مند كردن اين نياز فطري و غريزي هستيم. همانگونه كه ارضاء نياز به غذا بايد از مسير حلال و غذاهاي طيّب و مفيد باشد، ارضاء غريزه جنسي نيز بايد قانونمند و از راههاي صحيح صورت گيرد. همانگونه كه دزدي براي رفع نياز گرسنگي منجر به هرج و مرج و مفاسد مختلف فردي و اجتماعي مي گردد، ارضاء شهوت جنسي به غير از روش معقول و نظام مند نيز منجر به مفاسد مختلف فردي، خانوادگي و اجتماعي و هم مفاسد اخروي و معنوي مي گردد.
از نظر علم و تجربه ثابت شده است كه يكي از عوامل اصلي و ناخودآگاه تحريك و ترشح غدد و هورمونهاي جنسي،نگاه است. نگاه به نامحرم هرچند اگر بدون قصد تلذّذ باشد عمل طبيعي و غريزي خود را انجام مي دهد و زمينه تحريك شهوت انسان را در زمان نگاه يا بعد از آن ايجاد مي كند.تحريك غريزه جنسي به گونه نامشروع نيز آثار شوم و نكبت بار فراواني بر ابعاد مختلف انسان و جامعه بشري ايجاد مي نمايد. اسراف، انحراف و هدر رفتن نيروهاي فكري ، اجتماعي و معنوي انسان، زمينه سازي سردي روابط خانوادگي (شخصي كه نگاه خود را كنترل نمي كند با يك همسر ارضا نمي شود)، حالت حسرت و ناكامي، از دست دادن آرامش رواني، ميل به گناه (لواط، زنا ، استمناء و....) و بالاخره گرايش به گناهان مختلف از جمله آثار سوء نگاه حرام است كه در عرصه زندگي فردي ،خانوادگي و اجتماع ظاهر مي گردد. امام علي عليه السلام مي فرمايد چشم، پيش قراول دل، جلودار فتنه، دام شيطان و نگاه حرام سبب كاشتن بذر شهوت و نهال گناه (زناو لواط و استمناءو ...) است.[1] نگاه به نامحرم باعث سختي زندگي و زيادي حسرت و افسوس است. قران كريم در اين مورد مي فرمايد:« قُلْ لِلْمُؤْمِنينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما يَصْنَعُونَ [2] به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند، و عفاف خود را حفظ كنند اين براى آنان پاكيزه‏تر است خداوند از آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است! ».
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
برخي آثار فاجعه آميز نگاه كردن به فيلم هاي غيراخلاقي را مي‌‌توان اينگونه برشمرد :
1. كاهش شديد عشق: چنين افرادي از توان عاطفي كمتري برخوردارند و در روابط عاشقانه توفيق كمتري كسب مي‌كنند.
2. تاثيرات فيزيولوژيك: سلامت جنسي انسان كه تأثير عميقي در سلامت جسمي‌ و رواني او دارد، حاصل ارضاء معقولي است كه درپي تحريك واقعي و نياز حقيقي فيزيولوژي بدن اتفاق افتاده باشد. عدم حفظ اين عدم تعادل، از عقلانيت انسان مي‌كاهد و او را وادار به گناه مي‌كند.
3. تضعيف انسانيت: جنبه جنسي بسياري اين افراد، عاري از ويژگي‌هاي انساني مي‌‌شود. آنها يك حالت «من غريبه» (جنبه تاريك) را توسعه مي‌‌دهند كه محور آن، شهوت جامعه ستيز و عاري از اكثر ارزش‌ها است.
4. از بين رفتن عفت عمومي‌ و اجتماعي در دراز مدت: كساني كه اينگونه فيلم ها را تماشا مي كنند در برخورد با افراد ديگر در اجتماع نگاه جنسي دارند و شيطان هميشه براي گمراه كردن آنها اميد دارد. زيرا آنها براي گمراهي و انحراف از مسير الهي آمادگي لازم را دارند.
5. نقش بستن تصاوير جنسي در مغز: در اين جا بهتر است كه به تجربه دكتر روان شناس، «مك گاف» در دانشگاه كاليفرنيا بپردازيم. يافته‌هاي او (كه بسيار ساده شده اند) نشان مي‌‌دهند كه خاطرات تجربه‌هايي كه به هنگام تحريكات احساسي (مثل تحريك جنسي) رخ مي‌‌دهند، توسط هورمون غده آدرنال در مغز مي‌‌نشينند و پاك كردن آنها دشوار است. اين فرض مي‌‌تواند تا حدودي اثر اعتياد به هرزه‌نگاري و هرزه‌بيني را توصيف كند. خاطرات نيرومند تحريكات جنسي از تجربه‌هاي گذشته، خودشان را در صحنه مغز حفظ مي‌‌كنند و مرتباً به ذهن خطور مي‌‌كنند و فرد را از لحاظ شهواني تحريك مي‌‌كنند. اگر او به هنگام اين تخيلات، استمنا كند، باعث تقويت پيوند بين تحريك جنسي و اوج لذت جنسي مي‌‌شود كه همراه با منظره ويژه يا تكرار پي‌درپي آن صحنه در ذهن خواهد بود.
6. تأثير بر رفتار جنسي: برخي از جامعه‌شناسان آلماني ادعا مي‌‌كنند كه «عادت بيمارگونه‌ ديدن عكس‌ يا فيلم‌هاي پورنو (سكسي)» بر رفتارها و برخوردهاي جنسي «معتادان پورنو» تأثير منفي دارد. تا ‌جايي كه اين بيماران، از انجام سكس عادي و عشق‌ورزي لذتي نمي‌‌برند. كاربراني كه داوطلبانه براي ترك اعتياد خود به روانكاو مراجعه كرده‌اند، اعتراف مي‌‌كنند كه «ديدن پورنو، به بخش جدايي‌ناپذير ارضاي جنسي آنان تبديل شده است» و آنان نمي‌‌توانند بر «وسوسه و نياز» ديدن اين تصاوير غلبه كنند.
7. انزوا و كاهش روابط اجتماعي: پژوهشگران آلماني معتقدند كه اعتياد به ديدن فیلم ها و تصاویر پورنو‌، هم‌چنين سبب انزوا و دوري فرد از اجتماع و كاهش روابط اجتماعي او مي‌‌شود.
8. تحليل توان عقل: هرقدر كه اطلاعات موجود در ذهن، منظم‌تر و داراي عناوين كمتري باشد،‌ دسترسي عقل به آنها براي پردازش‌هاي جديد، مهياتر خواهد بود. اما وجود داده‌هاي فراوان و متعدد كه فضاي ذهن را بی جهت پر كرده باشند و با تكرار درگيري ذهني و رفتار بيروني، تقويت شده باشند، باعث مي‌شود توان عقل را به مقدار چشمگيري كاهش دهند، چه رسد جايي كه اين داده‌ها، داراي تاثير بر هورمونهاي مختلف نيز باشد كه تأثيرات ارگانيك را نيز درپي داشته باشد.
9. سقوط شخصيت زن و مرد و تبديل شدن به وسيله‌اي براي اشباع هوس‌هاي سركش: با پرداختن افراطي فرد به مسائل جنسي، شخصيت او به شخصيتي شهواني تبديل خواهد شد كه تداعي‌ها و برداشت‌هاي وي با كوچكترين ارتباطي (حتي توهمي) رنگ جنسي به خود مي‌گيرد. كاركرد افراد براي چنين فردي تنها ارضاء غريزه جنسي است و اهتمام خود او نيز صرفا بر ارضاء همين بعد وجودي خويش است.
10. آسيب جسمي‌: علم پزشكي هنوز تا مرز شناخت بسياري از بيماري‌ها فاصله اي طولاني دارد و چه بسا اموري كه در زندگي روزمره ما وجود داشته باشد و ما به عنوان امور مفيد از آنها استفاده كنيم، در آينده اي نزديك ضرر آنها از نظر پزشكي ثابت شود. بنابراين اگرچه تاكنون براي هرزه‌بيني، اثر جسماني مستقيم تشخيص داده نشده است (و احتمال اين وجود دارد كه با پيشرفت علم مشخص گردد) ولي قطعا اثر غيرمستقيم دارد. يعني نگاه به عكس و فيلم‌هاي مبتذل غالبا موجب تحريك سيستم عصبي خودكار (سمپاتيك و پاراسمپاتيك) و تحريك شهوت مي‌گردد؛ هم زمان ضربان قلب و تعداد تنفس افزايش پيدا مي‌كند؛ ترشح برخي از هورمون‌ها در خون بالا رفته و تعادل هورموني و رواني شخص براي دقايقی و گاه ساعت ها و گاه روزها به مخاطره مي‌افتد. اگر اين رفتار به مدت طولاني ادامه يابد آثار آن همه عمر فرد را در بر خواهد گرفت.
11. پرخاشگري: هرزه‌بيني نه تنها بر ذهن فرد تاثير مخرب مي‌گذارد بلكه افراد را تشويق مي‌كند تا از نظر جنسي بيشتر حالت سلطه جو و پرخاشگر داشته باشند.
12. مقايسه: به دنبال مشاهده اين‏گونه فيلم‏ها، افراد مجرد در آينده به مقايسه آنچه در فيلم ديده‏اند و آنچه از همسر خود سراغ دارند مي‌‏پردازند و در نتيجه نقايص و كمبودها و ضعفهاي احتمالي خود و همسر خويش در ذهن فرد برجسته شده و چه بسا باعث كاهش تمايل و علاقه به همسر انتخاب شده خود مي‌‏شود و به تدريج كانون خانواده را دچار اختلال و فروپاشي مي‌‏كند.
13. ديدن عكس‌ها و فيلم‌هاي مبتذل، به ويژه جوانان را، در يك حال تحريك دائم قرار مي‌دهد، تحريكي كه سبب كوبيدن اعصاب آنان و ايجاد هيجان‌ هاي بيمارگونه عصبي و گاه سرچشمه امراض رواني مي‌گردد.
14. سستي ايمان: اين گناه، پيوند انسان با خدا را سست و در صورت استمرار، اين پيوند را قطع و ايمان او را زايل مي‌‌گرداند؛ غريزه جنسي انسان را به طور افراطي تحريك كرده؛ او را از فعاليت‌هاي مثبت انساني بازداشته؛ به سمت ارتكاب فحشا و منكرات سوق مي‌دهد. بدين وسيله انسانيت انسان كه سرمايه وجودي انسان است را از او سلب مي‌كند.
15. محروم شدن از شيريني و لذت انس با خدا: هشيار بودن اين تصاوير در ذهن و مرور دائمي و ناخودآگاه آن، حضور قلب را در عبادات به خطر مي‌اندازد و تكرار نافرماني خدا، بهره رابطه با او را از لذت مي‌اندازد.
16. مردن دل‌ها و افسردگي: همانگونه كه روايات نيز بر اين امر تصريح دارند، ولنگاري جنسي و ارتباطي، باعث بروز قساوت قلب مي‌شود و مرگ معنوي و رواني قلب را درپي دارد.
17. تاثيرات منفي در زندگي زناشويي: مشاهده مكرر و زياد آن و در دسترس همه بودن اين نوع فيلم‏ها (حتي به عنوان آموزش) باعث شكستن قبح و زشتي اموري است كه اسلام، عقلاء و عرف جامعه آنها را زشت و قبيح مي‌‏شمارند. حتي انسان‏هاي مؤدب و با نزاكت از بيان و ذكر برخي الفاظ كه مستقيما اشاره به يكي از اعضاء بدن انسان مي‌‏كند، اكراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبيح مي‌‏دانند چه رسد به اين كه به مشاهده و تجزيه و تحليل آن بپردازند.

تماشاي فيلم‌هايي كه با تصاوير جنسي همراهند، در درازمدت به عللي كه به آن اشاره مي‌كنم به از هم گسيختگي روابط زناشويي مي‌انجامد :
• كاهش اعتماد به نفس
تماشاي فيلم‌هاي جنسي با توجه به رفتارهاي اغراق‌آميز بازيگران كم‌كم باعث مي‌شود زوجين درباره طبيعي‌بودن عملكرد جنسي خود دچار ترديد شوند و خود را بسيار ضعيف‌تر از آنچه هستند، بپندارند و از روابط زناشويي بيش از گذشته فاصله بگيرند.
• مقايسه منفي
جذابيت‌هاي اغراق‌آميز و تصنعي چنين فيلم‌هايي گاهي باعث مي‌شود جذابيت‌هاي همسر، كمرنگ شده و با تشديد بي‌ميلي جنسي همسر، ميزان فعاليت جنسي زوجين از مقدار فعلي نيز كمتر شود.
• تقليد
برخي رفتارهاي بازيگران اين فيلم‌ها با وجود جذابيت‌هاي بصري، گاه بسيار دردناك و آسيب‌زننده است و زوجين نا آگاه كه سعي در تقليد از آن دارند، موجب بي‌رغبتي همسر به روابط زناشويي مي‌شود.
• وابستگي
تماشاي اين دست فيلم ها باعث اعتياد به ديدن آنها مي گردد و ترك اين اعتياد امري مشكل خواهد بود. همچنين تحريك جنسي فقط با ديدن آن فيلم ها حاصل مي گردد و تحريك و لذتي كه از همسر حاصل مي گردد كاهش مي يابد.
قوانيني كه خداوند متعال براي زندگي انسان تشريع فرموده است با توجه به علم نامتناهي خداوند كه خالق انسان مي باشد، بوده و تمام ويژگي هاي جسمي و روحي، دنيوي و اخروي انسان را مد نظر قرار داده است و طوري تنظيم گرديده كه انسان را به سوي زندگي مطلوب سوق دهد و او را به كمال و رشد و پيشرفت و قرب الهي كه هدف از آفرينش انسان است برساند. دوست عزيز در برخي از موارد فلسفه و حكمت احكام الهي در احاديث و روايات ما ذكر گرديده است ولي بسياري ديگر از احكام نيز وجود دارند كه ما اطلاعي از دلايل آنها نداريم، ولي امروزه تحقيقات علمي، بسياري از اين احكام را توجيه عقلاني نموده است. پس بهترين راه براي سلامت و رشد در زندگي، پيمودن مسير شرع و قوانين الهي مي باشد.
موفق باشید. باز هم با ما سخن بگویید.
پی نوشت ها :
[1] . ميزان الحكمه، محمدمحمدي ري شهري. ماده النظر.
[2] . سوره مبارکه نور،آیه شریفه 30
نویسنده : محمدصادق آقاجانی
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

69 نفر آنلاین
0 عضو و 69 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 5839
بازدید دیروز: 2653
بازدید کل: 10609461
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...