0 امتیاز
199 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
باسلام
10سال ازدواج کردم همسرم مردی ازخانواده مذهبی است اهل هیات وبقول معروف بچه حزب اللهی و جانبازه
من از خانواده ی غیرمذهبی هستم اماخودم چندسال قبل ازدواج مذهبی شدم تا اینجور انتخابی کردم
اما بعدازدواج اینقدر بی اخلاقی وبد رفتاری ازاین خانواده باصطلاح مذهبی دیدم واز همه مهمتر ترشرویی همسرم گاه وبیگاه،بارها بامهربانی ونرمی باهاش حرف زدم پذیرفته ولی بازهمون رفتارهای قبلی،به گردش وتفریح علاقه نداره زندگیمون پرازخلاءشده
باورکنین از مذهبی بودن پشیمان شدم
مدام پیش خودم میگم ازطلاگشتن پشیمان گشته ام
لطف فرماییدومارامس کنید
جرات ندارم به خانوادم بگویم
چون اونها مخالف روش وانتخاب من بودن
وهیچ راه برگشتی هم ندارم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز سلام
حساب مسلمین از اسلام وحساب متدینین ازدین جداست ونباید خطای انهارو پای دین گذاشت .
برای درمان همسرتون باید :
1- « علّت شناسی» نمود؛ زیرا هیچ یک از رفتارهای انسان بدون علّت و دلیل نیست. با شناخت درست دلایل هر رفتار، می  توان از بروز و ظهور آن با خبر شد و با بررسی علل آن می توان برای حل آن اقدام کرد.
برخی از این علل می  تواند تربیت غلط، شکست و ناکامی و یا دوستان و معاشران ناسالم باشند که به عنوان مثال می توان با آگاهی از نوع ناکامی های همسر با جبران تدریجی آنها به بهبود رفتار وی پرداخت.
.

2- یاری جستن از روان شناس و یا مشاور خانواده:
عقل و تدبیر اقتضاء دارد همان  گونه که برای درمان بیماری های جسمی به پزشک ماهر مراجعه می کنیم، برای حل مشکلات اخلاقی و رفتاری نیز نزد متخصّص دیندار و امین رفته و از کمک تخصّصی وی برای حل مسائل زندگی مشترک بهره بگیریم.

3- زمینه  سازی برای تغییر رفتار همسر: بدون شک برطرف شدن اخلاق نامناسب همسر به فرصت و حوصله نیاز دارد. شریک زندگی به وسیله زمینه  سازی و در نهایت بهسازی اخلاق و رفتار همسر خود نه تنها به بهبود شرایط زندگی خود کمک می  کند، بلکه برای خود پاداش اخروی نیز به دست می  آورد. برای این منظور ابتدایی  ترین کار این است که باید واقعیّت ها را بدون سرزنش و تحقیر قبول کرده و در جهت اصلاح سعی و کوشش نمود.

*در مورد نحوه برخورد با بددهنی و اهانت همسر به طور کلّی گفتنی است که گرچه حق دفاع برای همه كس در چنین شرایطی محفوظ است؛ ولی دفاع منحصر در مقابله به مثل و خشمگین شدن در مقابل چنین افرادی نیست، بلکه با حفظ آرامش و فرو بردن خشم نیز می ‏توان از خویش دفاع كرد؛ لذا از چنین همسری انتظار می  رود که در گام اوّل طبق آموزه  های قرآن مجید که یكی از اوصاف پرهیزكاران را« والكاظمین الغیظ»[2] می‏ داند و این صفت را مقید به قید و وصفی نكرده است( یعنی در هر حال این صفت، پسندیده و قابل تحسین است)، عمل نماید؛ زیرا این تصوّر باطلی است كه گمان نماید با خشمگین شدن در مقابل چنین فردی و مقابله به مثل می توان او را اصلاح کرد؛ زیرا نه تنها چنین عکس العملی به اصلاح همسرش نمی  انجامد، بلکه باعث تنبیه و مجازات وی نیز نشده و حتّی باعث نمی  گردد خودش نیز تخلیه شود.
امام علی‏ علیه ‏السلام شنیدند كه مردی به قنبر دشنام می‏ گوید و قنبر برای جواب او خود را آماده كرده است. حضرت فرمود:« قنبر آرام باش! دشنام گویی را با خواری و بی  اعتنایی واگذار كه با این كار خدا را خشنود و شیطان را خشمگین می‏ سازی و دشمنت را كیفر می ‏دهی» سپس قسم یاد كرد كه هرگز شخص با ایمان، پروردگار خود را از چیزی مانند حلم راضی نساخته و شیطان را از عملی مثل سكوت، خشمگین نكرده و احمق را همانند خاموشی مجازات ننموده است.[3]
در گام بعد و براي تغيير و اصلاح رفتار همسرش سعی نمایید علّت بددهنی و اهانت ایشان را نسبت به خود بیابید. برای اینکار مواقعی را که وی دچار چنین رفتاری شده لیست نموده و بکاوید. مطمئن باشید با اینکار کمک شایان توجّهی به حل مسأله خواهد نمود؛ زیرا از یک سو هم به علّت رفتار وی پی  خواهید برد هم اینکه متوجّه
می  گردید چه رفتار و عکس  العملی از سوی او باعث تشدید یا کاهش رفتار نامطلوب خواهد شد.

در ادامه و به عنوان راهکار شایسته است:
1. تا جایی که در توان دارید، از درگيري لفظي با وی اجتناب کنید.
2. هرگز مقابله به مثل ننموده و بددهني  هاي وی را جواب ندهید.
3. در هر حال سعي کنید متانت خود را در کلام و رفتار حفظ نموده و عفّت کلام را در مقابل همسر کاملاً رعايت کنید.
4. در مواقع بددهني همسر سکوت کنید، اما اگر با سکوت وی، او بيشتر عصبي شده و بددهني مي کند، سکوت نکرده، بلکه با او به آرامي و مؤدبانه صحبت نمایید.
5. در مواقعی که با همديگر خيلي خوب هستند با آرامش و زبان خوش به او بگويد که جنبه  هاي بسيار مثبتي دارد و حيف است که حرفهاي بد از دهانش خارج شود.
6. احاديثي از معصومين درباره بددهني و حرف هاي زشت براي او به شیوه مستقیم و غیرمستقیم بيان کنيد.
7. در صورت امکان با خانواده  هايي که از نظر اخلاقي و شخصيّتي در سطح مطلوبي هستند رفت و آمد داشته باشند تا به مرور زمان اخلاق و رفتارشان در همسرش مؤثّر افتد.
8. در صورتي که همسر دوستان ناباب و بددهن دارد سعي کند ارتباط او را با آنها به روشهای مختلف و با ذکاوت کمتر و در نهایت قطع کند.
9. اگر همسر و یا خانواده همسرش با مشکلي مواجه مي  شوند با او همدردي نماید تا احساس کند خود و کارهایش برای او مهم هستند.
10. از معجزه ابراز محبّت و تکریم شخصیّت همسرش در خلوت و جمع غافل نگردد؛ زیرا همه انسانها بالطبع دوستدار محبّت ند و حاضر نیستند به هر قیمتی خود را از چنین کانون آرامش بخشی محروم سازند؛ لذاست که در اینصورت سازگاریشان با اطرافیان و به ویژه با فردی که به وی محبّت می  کند بیشتر خواهد شد.
[1] اکبري ،محمود ،زندگي شيرين .انتشارات گلستان ادب ،بهار 1383
[2] آل عمران (3)، آیه 134.
[3] . سفینةالبحار، ج 1، ماده حلم، ص 300
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2567
بازدید دیروز: 1540
بازدید کل: 9844848
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...