0 امتیاز
348 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط

با سلام و خسته نباشید. من یکسال است که عروسی کردم. در این یکسال متوجه شدم که شوهرم حساس و زودرنج است. در دوران عقد بهم بیشتر بها می داد و به دلم رفتار می کرد. اما از بعد از عروسی، اگربه او درباره نوع رفتارش پیشنهادی دهم، سریعا ناراحت می شود و به دید انتقاد برداشت می کند و سکوت می کند و مانند آدم های قهر رفتار می کند. دیگه اصلا ازحرف زدن باهاش می ترسم چون سریع بهش برمیخوره. ولی اگر خانواده اش به خصوص خواهر وبرادر مجردش جلوی جمع باهاش بد رفتاری کنند و بهش توهین کنند و مسخره اش کنند، ناراحت نمی شود و با خنده برخورد می کند و هیچگونه اعتراضی نمی کند.

احساس می کنم هنور من و خودش را یکی نمی داند و هنوز به خانواده اش وابستگی و علاقه دارد. و اولویت اولش خانواده اش هستند.

ضمن اینکه از جانب خانوادهشوهر ما و به خصوص من به عنوانعروس دچار بی مهری وبی توجهی بسیاری می شوم، شوهرم هیچ واکنشی نشان نمی دهد و ولی خانواده من همیشه برای ما سنگ تمام می گذارند و محبت می کنند  و آداب ورسوم را جلوی دامادشان به بهترین شکل انجام می دهند، اما شوهرم قدرداننیستو بهروی خودش نمی آورد. در صورتی که اگر مادرش کمترین کاررا بکند هزار باراز جانب من و خودش تشکرمی کند. در جمع خانواده خودش خوشحال و شاد رفتار می کند ولی در جمع خانواده من ناراحت و بی صدا می نشیند واصلا شاد نیست. در صورتی که اینقدرخانواده ام بهش محبت می کنند.

لطفا راهنمایی فرمایید که چه کار کنم چون خیلی خسته شدم.

 

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
باسلام
این یک پدیده ی طبیعیست که هرکسی با خانواده خودش راحتتر وصمیمیتر است حتی خودتان درهمین متن کوتاه کاملا مشخص است که نسبت  به اقوام شوهرتان بدبین بوده وانهارامتهم به حسادت میکنید ما کاری به درست وغلط این قضاوت نداریم ازنظرتخصصی داشتن انتقاد ورنجش برای همه پیش میادمهم روش بیان انست که اصولی دارد میتوان حدس زد که نوع ارتباطات کلامی ورفتاری شما وخانواده تان برای همسرتان ایده ال نیست وموجب عدم صمیمیت شده پیشنهادمیکنم با مشاوره یا مطالعه ی مهارتهای ارتباطی وشناخت موانع وپلهای ارتباط، وهمچنین نیازهای روانی اقایان، تغییراتی درنوع گفتار ورفتارتان ایجادکنید تا بتوانید باهمسرتان صمیمیتر شویدشاید هنان مواردی که شما لطف ومحبت ازسمت والدین خود میبینید، موجب ناراحتی واحساس تحقیر ومنت و...درهمسرتان باشدویا به اندازه کافی احترام وتایید ازسوی شما وخانواده تان دریافت نمیکند اینموارد نیاز به بررسیهای جزیی روابطتان دارد
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 534
بازدید دیروز: 3678
بازدید کل: 9813971
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...