0 امتیاز
137 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام خانم رستگار. من پسرم يازده سالشه خيلي خيلي حركت اهسته كار ميكنه منم خيلي عجول هستم با هم كنار نمياييم البته هم باشگاه ميره هم كلاس زبان هم مدرسه با هول دادن من همه هم اعتراض ميكنن كنده حركاتش چه كنم ممنون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
؛3 توصيه به عجول‌ها

عمدتا افرادي‌كه در كارهاي خود تعجيل مي‌كنند؛ شايد نسبت به همسن و سال‌هاي خود جلوتر باشند و با عجله به پيشرفت برسند، اما دچار مشكلات روحي و رواني مي‌شوند.

در قرآن و احاديث، در مورد آثار مخرب تعجيل اشاره شده است عجول بودن را مي‌توان از منظرهاي مختلف بررسي كرد:

1- دسته‌اي از افراد به دليل عجول بودن، انرژي مضاعف مي‌گيرند و اين عجله باعث پيشرفت آن‌ها مي‌شود يا عجله را عاملي مي‌دانند كه شايد آن‌ها را از بلا يا اتفاقي كه ممكن است براي آن‌ها بيفتد، نجات دهد؛ در نتيجه به مرور زمان، اين افراد در خود اين طور تلقي مي‌كنند كه اين رفتار برايشان بسيار خوشايند است.

2- دسته‌اي ديگر عمدتا افرادي هستند كه در تمام امور عجله دارند و معمولا به اين افراد«الف شخصيتي» مي‌گويند. اين افراد معمولا سعي مي‌كنند كارهاي خود را خيلي سريع و با عجله انجام داده يا در آن واحد دو يا سه كار را با همديگر انجام ‌دهند. در نتيجه اين افراد به دليل استرسي كه دارند به مشكلات و بيماري‌هاي قلبي و عروقي مبتلا مي‌شوند.

3- برخي افراد كساني هستند كه متاسفانه واقعيت اين است كه جامعه هم، نگاه مثبتي نسبت به اين افراد دارد و آن‌ها را به‌عنوان كساني كه زرنگ هستند و در زمان كم به‌كارهاي بيشتري مي‌رسند، مي‌شناسد.

4- برخي از افراد كساني هستند كه معمولا به دليل اين‌كه تعجيل در كارها باعث مي‌شود آن‌ها از لحاظ اقتصادي و مادي و از نظر كارايي، نسبت به هم سن و سال‌هاي خود پيشي بگيرند به اين رفتار خود ادامه مي‌دهند، اما اين افراد به دليل اين‌كه خود را در وقت معين و مقرر در هر شرايطي آماده كرده يا زودتر از آن وقت مقرر هم آمادگي خود را نشان مي‌دهند، ضربه‌هاي رواني بسياري به آن‌ها وارد مي‌شود.
علت تعجيل كردن

علت اين رفتارها معمولا به الگوهاي رفتاري فرد برمي‌گردد؛ مثلا پدر و يا مادري كه در كارها، با طمانينه رفتار نمي‌كنند و هميشه در رفتارها و كارهاي روزمره خود عجله مي‌كنند. آن‌ها فكر مي‌كنند كه اگر رفتارشان با آرامش باشد، از نظر جامعه مورد پسند نيست.

معمولا تعجيل در رفتار افراد، باعث بالا‌رفتن هيجان شده و در افراد قدرت تفكر كاهش پيدا مي‌كند و با كاهش قدرت تفكر، معمولا در دراز مدت، افراد احساس خوشايندي در زندگي خود ندارند.
3 توصيه براي عجله نكردن

1- افراد سعي كنند با آرامش و با وقت شناسي (نه با طمانينه بيش از اندازه كه كارهاي او انجام نشود و نه آن‌قدر تعجيل كه باعث تخريب روحيه و روان آن‌ها مي‌شود)، رفتار كنند.

2- پدر و مادرها فرزندان خود را از دوران كودكي به يك آرامش رواني دعوت كنند و بدانند كه آرامش رواني خيلي بيشتر از هرگونه موفقيتي است كه فرزندان آن‌ها چه از لحاظ فرهنگي، اقتصادي يا اجتماعي به‌دست مي‌آورند؛ بنابراين آن‌ها را تحت فشار قرار ندهند.

3- افراد بهتر است تقويت‌ها را دروني كنند و نبايد از طرف دنياي بيرون و اجتماع يا حتي خانواده اين رفتار را در خود پرورش دهند. اگر رفتار آن‌ها با آرامش و با تاييد خود باشد، قطعا از خود راضي و خشنود هستند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1758
بازدید دیروز: 2746
بازدید کل: 9834812
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...