0 امتیاز
231 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
آیا فقط خانم باید به نیازهای غریزی همسرش توجه بکند ؟ آیا مرد می تواند به این نیاز خانمش بی توجهی کند ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
زن و مرد وقتی با هم ازدواج می کنند یک زندگی مشترکی را آغاز می کنند. مشترک یعنی مشارکت در جای جای زندگی . در این مسئله هم زن و مرد باید با هم مشارکت داشته باشند . خدا در وجود زن و مرد این غریزه را قرار داده است بر اساس آمیزه های دینی ما این غریزه جنسی در خانم ها بیشتر از آقایان است . امام صادق (ع) می فرماید : خدا شهوت را ده جز قرار داده است ،نه جز آن در زن و یک جز آن در مرد است. برحسب ظاهر برعکس است . اقدام آقایان خیلی بیشتر است و این مسئله در خانم ها بروز ندارد زیرا زن باید حیا داشته باشد و خدا این حیا را در زن قرارداده است . میزان غریزی در زنها چندین برابر مردها است . اگر خدا این حیا را در زن قرار نمی داد با این میزان غریزی که در زن وجود داشت، زن به خطا می رفت . و مفسده هایی را در اجتماع ایجاد بکند . امام صادق (ع) می فرماید : زن در مسئله ی غرایز نودونه بار بر مرد برتری داده شده است اما خدا حیا بر زن قرار داده است . آقااین باید این غریزه را در زن جدی بگیرند . اگر مرد به این قصیه بی توجهی کند به زن خیلی لطمه وارد می شود. اگر مردی به رفع نیازهای غریزی همسرش بی توجهی کند این مصداق بارز خودخواهی است . وقتی زن می بیند که مرد به فکر نیاز او نیست و فقط به فکر نیاز خودش است ، او را خودخواه می داند و از او متنفر می شود . و تلقی زن این است که شوهرش او را برای کام جویی های خودش می خواهد و زن احساس حقارت می کند . بسیاری از مردهای ایرانی فکر می کنند که چون همسرشان از آنها تمکین می کند پس همسرشان راضی هستند در حالی که این طور نیست . تا وقتی مرد با زن ارتباط برقرار نکرده است ، زن می تواند در این مسئله خودش را کنترل کند . چون ساختار وجودی زن با مرد فرق می کند. برانگیختی زن درونی است یعنی تا وقتی مرد با او ارتباط برقرارنکرده است می تواند خودش را کنترل کند ولی اگر مرد با او ارتباط کرد و هیجانی در او ایجاد شد کنترل برای زن خیلی سخت می شود . امام صادق (ع) می فرماید : خدا در زن صبر ده مرد را قرار داده است اما اگر در او هیجان ایجاد بشود ، قوت غریزی ده مرد در او قرار داده شده می شود . این نکات را در زندگی هایتان پیاده کنید تا زندگی تان شیرین بشود .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 189
بازدید دیروز: 2248
بازدید کل: 9825356
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...