0 امتیاز
252 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
چرا در روایات ما در مورد رفع غرایز آقایان بیشتر به خانم ها توصیه شده است ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
آموزه های دینی بیشتر به خانم ها در این مورد تاکید می کنند . چون مرد ویژگی هایی دارد که منحصر به فرد خودش است مثل عشق بازی . غرایز برای مرد در اولویت است . لذا آمیزه ها در این مورد خطاب به خانم هاست که به نیاز مردشان توجه کنند. از طرفی ما بسیار آموزه داریم که خطاب به آقایان شده است که از جهت ارتباط عاطفی و ابزار محبت به خانم توجه کنند . با خانم حرف بزنند و بگویند که او را دوست دارند . زیرا خانم عشق ورز است . این تاکیدها بخاطر ویژگی های زن و مرد است . فرموده اند : اگر مردی کنار خانمش بنشیند ، این کار نزد خدا محبوبت از اعتکاف در خانه ی خداست . فرموده اند کسی که محبتش به زنش بیشتر است ایمانش نسبت به خدا بیشتر است . هشتاد درصد انحراف آقایان به خاطر غرایز است و هشتاد درصد انحراف خانم ها بخاطر عواطف است . البته به آقایان هم در مورد نیازهای غریزی خانم ها تاکید شده است . ما روایاتی در مورد رفتارشناسی زن و مرد داریم . خانم ها و آقایان باهم تفاوت دارند . یکی از تفاوت خانمها و آقایان در سرعت و کندی است . آقایان سریع هستند و خانم ها کند هستند البته این حکمت دارد. این در کارها خودش را نشان می دهد . آقا به سرعت یک کفش می خرد ولی خانم ده تا مغازه را می بیند و باز می گوید که ببینیم فردا چه می شود . سرعت در راه رفتن هم مشهود است. حتی در آماده شدن خانم ها خیلی کندتر از آقایان هستند. سرعت و کندی در بحث غرایز هم هست . این به خصوصیات کلی نگری آقایان و جزئی نگری خانم ها هم ارتباط دارد . در رفع غرایز مرد سریع و زن کند است . از نظر زیست شناختی مردها سریع هستند و در عرض سه الی پنج دقیقه برانگیخته می شوند ولی خانم ها در حدود ده الی پانزده دقیقه طول می کشند تا برانگیخته بشوند . هورمون هایی که مسئولیت برانگیختی در مرد را دارند سریعتر ترشح می شوند . این بحث کاملا علمی است . دکتر جانگری و دکتر استون روی این مطلب در کتابهایشان مانور می دهند . امیرالمومنین می فرماید : اگر شما می خواهید به همسرتان نزدیک بشوید عجله نکند زیرا دنیای زن با دنیای مرد فرق می کند . پیامبر فرمود : وقتی یکی از شما می خواهد به همسرش نزدیک بشود مانند پرندگان رفتار نکند حوصله به خرج بدهد . خیلی از آقایان دنیای همسرشان را درک نمی کنند . خیلی از آقایان این نکته را رعایت نمی کنند . از نظر روحی و روانی و اخلاقی و جسمی زن لطمه می بیند . یکی از علل جدی پرخاشگری خانم ها بخاطر همین مطلب است . گاهی ممکن است که خانم بخاطر این مشکل دچار ناامیدی بشود یا دچار انحراف یا سرد مزاجی بشود .

گاهی خانم ها در ابتدا مشکلی نداشته اند ولی بخاطر خاطره ی تلخی که دارند دچار سردمزاجی می شوند . گاهی قسمت هایی از بدنشان درد می گیرد و دچار مشکل جسمی می شوند . آقایان به این بحث توجه کنند. فرمودند : زن کز بر مرد بی رضا برخیرد زان خانه و زان سرا بلا برخیزد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 111
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9835404
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...