0 امتیاز
322 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
شوهرم از من انتظار دارد که همیشه با لباس باز و آرایش غلیظ باشم ولی با وجود داشتن فرزند کوچک ،این کار برای من خسته کننده و وقت گیر است. آیا در این صورت این کار بر من واجب است ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
درست است که تمکین خاص خانم واجب است ولی استثنائاتی دارد از جمله عسر و حرج . الان در این سوال وجوب از خانم برداشته می شود . در اینجا تمکین خاص نیست ، درخواست یک لباس و آرایش خاص است چون این کار برای خانم عسر و حرج دارد زیرا خانم کودک دارد و نگهداری از آن سخت است ، پس بر ایشان واجب نیست . در حدی که این کار در توان شما هست و باعث سختی زیادی برای شما نمی شود واجب است که آنرا انجام بدهید . به آقایانی که این انتظار را از همسرانشان دارند توصیه می کنم که در تمام زندگی تان معتدل باشید. در روایت داریم : بهترین کارها حدوسط آن است . وقتی شما چنین انتظاری از همسرتان دارید ، چون طبع خانم آمادگی ندارد ،این فشار باعث می شود که خانم نفرتی هم از شما پیدا کند ، در ضمن این درخواست برای شما هم مفید نیست . چون شما اعتدال را رعایت نمی کنید و همیشه از خانم تان لباس و آرایش خاصی را درخواست می کنید به مرور زمان اشباع می شوید و اشباع نفرت می آورد . ما در مباحث تربیتی و روانشناسی اصلی بنام اشباع داریم . از این اصل برای ایجاد نفرت استفاده می کنند . اگر کسی رفتار غلطی دارد مثلا الکل مصرف می کند ، او را وادار می کنند که بطور پشت سر هم الکل مصرف کند تا اشباع بشود و از الکل نفرت پیدا کند واز آن دست برمی دارد . مثلا در یک روز برفی که ناگهان مدارس تعطیل می شود ، یک روزنامه تمام چاپ خود را به بازار نمی دهد که بازار اشباع بشود و بیشتر روزنامه را خمیر می کنند . آقایان سعی کنند که خودشان را به اشباع نرسانند و حالت تشنگی خودشان را حفظ کنند و چشم شان سیر نشود . توصیه ی من این است که خوب است خانم شما هفته ای دوبار با پوشش باز و آرایش باشد البته آراستگی همیشه لازم است . نظافت دائمی است . انسان نباید هیچ وقت ژولیده و آلوده باشد و بدنش بوی نامطبوع بدهد . بین آراستگی و آرایش فرق است .
یکی از نکات مهم در زندگی این است که ما رگ خواب همسرمان را بدست بیاوریم . ذائقه مهم است و ذائقه انسانها باهم فرق می کند . بعضی از آقایان از آرایش شیمیایی همسرشان نفرت دارند و بعضی از آرایش کمرنگ و طبیعی خوششان می آید . خانم ها باید این ذائقه ی مرد را بدست بیاورند و ملاک ، ذائقه ی خودشان نباشد. زیبایی شما برای همسرتان است تا محبت او نسبت به شما بیشتر بشود . ما باید بخاطر همسرمان از خیلی چیزها می گذریم .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 365
بازدید دیروز: 3500
بازدید کل: 9822218
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...