0 امتیاز
1.0هزار بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
میزان ارتباط جنسی بین همسران چقدر باید باشد ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
ما نمی توانیم یک جواب کلی برای ارتباط غریزی بین زن و شوهر بدهیم . زیرا میل و نیاز انسانها با هم فرق می کند . شرایط جسمی و روحی انسانها خیلی اثرگذار است . حتی موقعیت اقتصادی انسانها اثرگذار است نوع تغذیه و سن افراد اثرگذار است . در ابتدای ازدواج میزان ارتباط بیشتر است و افراط گونه است و بعد از چند سال بطور طبیعی تعدیل می شود و اگر تعدیل نشد ، ممکن است که اختلالی وجود داشته باشد . پس ما نمی توانیم یک قاعده ی کلی بگوییم . بعضی از روان شناس ها می گویند واکنش جسم می تواند شاخص خوبی باشد . زن و شوهرها ببینند که بعد از برقراری ارتباط ، واکنش جسم آنها چگونه است . اگر به آنها رخوت و سستی دست می دهد و از نظر روحی کسل هستند ، این نشان می دهد که تعداد دفعات زیاد است . ولی اگر روز بعد ارتباط سرحال و با نشاط بودند و آرامش دارند ، میزان ارتباط مناسب است . ما در مطالعه مجموعه منابع و آراء متخصصان مختلف به این نتیجه می رسیم که هفته ای دو بار ارتباط مناسب است .
حالا اگر هفته ای دوبار ارتباط دارای فراز و نشیب باشد ، نگران کننده نیست . خانم ها در ارتباط فراز و نشیب مخصوص دارند و ما تعبیر هلال ماه ، نیمه ماه و ماه کامل در مورد خانمها بکار می بریم . در آقایان هم این جوری است. در آقایان هم فراز و نشیب دارد . وقتی در آقا مشکلی پیش می آید و به همسر رغبتی ندارند ، خانم نگران می شود که نکند آقا با فرد دیگری ارتباط دارد . این سوءظن ها خیلی خطرناک است . خیلی از عوامل باعث فراز ونشیب در ارتباط جنسی می شود . مثلا بیماری تب یا شکستگی با بیماری عفونی یا بیماریهای روحی و روانی که میل جنسی انسان را کم می کند . همچنین فشارهای روحی ناشی از یک مصیبت یا یک شکست یا اختلاف بین خانم و آقا و قهر یا مصرف یکسری داروها هم اثر گذار است . داروی ضد افسردگی در بیشتر افراد باعث کاهش میل جنسی می شود .گاهی مُسَکِن ها هم این اثر را دارد .گاهی خستگی هم میل جنسی را کم می کند . مثلا گاهی آقا پروژه ای دارد که باید آنرا در مدت معینی تمام کند و وقت کمی دارد . گاهی رژیم غذایی هم میل جنسی را کم می کند. غذاهای سرد میل جنسی را کاهش می دهد . اگر این فرازو نشیب در ارتباط مقطعی باشد نگران کننده نیست ولی اگر طولانی مدت باشد یعنی آقا یا خانم در حالت سلامت جسمی و روحی اهم سرد مزاج است ، در اینجا احتمال وجود یک اختلال جنسی است . آب و هوای مربوط هم در میل جنسی اثرگذار است .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 706
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9839003
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...