0 امتیاز
245 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
من چقدر باید به خانمم محبت کنم و من روزی چند بار به خانمم بگویم دوستت دارم . آیا میزان خاصی دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
من 10 راهکار برای اثبات محبت گفتم . آقایان فکر نکنند راه اثبات محبت فقط ابراز محبت است . اولا راه ابراز اثبات محبت ، فقط در گفتن دوستت دارم نیست . باید از راه کارهای دیگرهم استفاده کنیم اما در این که ابراز کلامی داشته باشیم ، باید محدود باشد . محبت قلبی میتواند نامحدود باشد و هیچ محدودیتی ندارد تا می توانید قلبا همسرتان را دوست داشته باشید . حتی اجازه ندهید هیچ عاملی آن را از بین ببرد و خدشه دار کند و آن راه کارها را هم که گفتیم ، داشته باشند و اما ابراز محبت کلامی طبیعی است که باید محدود باشد چون اگر زیاد بگویید ، ارزشش را از دست می دهد ،گوهر چرا ارزشمند است ؟ طلا چرا ارزشمند است ؟ چون کم است . چرا کلوخ ارزش ندارد ؟ چرا سنگ خیلی ارزش ندارد ؟ چون زیاد است بنابراین دقت داشته باشید اعتدال را رعایت فرمایید.

من یادم می آید که خیلی درباره اعتدال و آموزهای دینی عرض کردم . در آموزهای دینی راجع به صدقه دادن ، درنماز خواندن ، در دعا کردن ، در مسجد رفتن ،در همه چیز انسان باید اعتدال داشته باشد.
خیرالامور اوسطها : بهترین امور حد وسط آن است .الیمین والشمال مودة والطریق الوسطی هی الجاده: راست و چپ گمراهی است و راه درست راه میانه است. و کذلک جعلناکم امة وسطا : اینگونه ما شما را امت وسط قرار دادیم . اعدلو هو اقرب لتقوی : اعتدال داشته باشید این به تقوا نزدیکتر است . لذا اعتدال داشته باشید . اگر زیاده روی کنید ممکن است خدای نکرده همسر شما به اشباع برسد. اشباع در روانشناسی یک اصل است که برای ایجاد نفرت از آن استفاده میکنند یعنی اگر بخواهند در طرف تنفرایجاد کنند ، سیرش می کنند . اجازه ندهید همسرتان به این مرحله برسد ( آب کم جو تشنگی آور بدست تا بجوشدآبت از بالا وپست)
این همیشه آویزه گوشمان در ارتباطات باشد ، البته شاید بگویند بالاخره چی کار کنیم ؟ یکماه یکبار ، دوماه یکبار ، هر روز ، هفته ای یکبار . این بستگی به موقعیت ها دارد ، بستگی به آدم ها دارد ، آدم ها فرق میکنند . خانم ها شدت عواطف دارند و محبت پذیرند اما میزانشان فرق می کند . درجه یکی کمتر است یکی بیشتر . شما باید ببینید همسر محترم شما از کدام تیپ است . اگر زیادی نیاز دارند این را بیشتر به ایشان بفرمایید اگر نه احساس می کنید کمتر نیاز دارند،کمتر . مثلا انسان در موقعیتی قرار گرفته که یک کاری کرده که احساس میکند همسرش در محبت شوهرش تردید کرده ، اینجا یک مدتی باید بیشتر باشد،استمرار داشته باشد . بنابراین معتدل باشید ولی مستمر باشید . یکی می گوید من سر خوش و مستم . متاسفانه مثلاً آقا موفقیتی در کار یا زندگیش کسب کرده ، خدا توفیق داده و خانه ای خریده ، حالا دیگر خوشحال است ، سر حال و قبراق و مدام ابراز محبت می کند و خانم می بینید تا شش ماه دیگر خبری نیست تا موفقیت بعدی . این چیز خوبی نیست . ببینید باید استمرار داشته باشد . این ابراز محبت عین نیاز بدن ما به آب است . چطور آب را مستمر نیاز داریم ،هیچکس نیست بگوید که شنبه یک بشکه آب می خورد تا آخر هفته دیگر کافی است . نه حتی بد هم است چون انسان دچار مشکل می شود پس محبت باید استمرار داشته باشد ولی معتدل باشد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 921
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9839218
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...