0 امتیاز
228 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
لطفا درباره محبت آقا به خانم توضیح دهید .

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
بحث محبت مرد به زن خیلی مهم است . یکی از اساسی ترین نیازهای خانم ها ، همین محبت کردن است و شاید مهمترین نیاز است و گمان میکنم همانطور که انسان برای ادامه حیات به اکسیژن نیاز دارد ، شاید خانمها برای ادامه حیات خانوادگی شان و امید به زندگی نیاز به محبت دارند و اصلاٌ سنخ خانمها و آقایان در این قضیه متفاوت است . این قدری که برای خانم ها مهم است ، برای آقایان مهم نیست ولی در خانمها یک واقعیت غیر ممتد و غیر منقطع و مستمراست . احساس ارزشمندی خانمها با عشق ورزی است و وقتی احساس ارزشمندی میکنند که ببینند با همسرشان در عشق ورزی و محبت پذیری موفق بوده اند. اما آقایان این جوری نیستند . آقایان رمز و راز و احساس ارزششان در کارشان است . اگر احساس کنند در کارشان موفق هستند ، احساس ارزشمندی می کنند و بحث محبت پذیری خانمها یک ویژگی مهم است و علت آن هم ساختار وجودی خانم ها است و عده ای سوال میکنند که چرا خانم ها این قدر محبت در آنها غلیظ و پر رنگ است ولی در آقایان اینقدر این طور نیست ؟ این محبت غلیظ ، برای خانم ها حیاتی است . و این باز برمیگردد به رسالت و جایگاه و ساختاری که من عرض کردم که خداوند دو تا موجود خلق کرده است . اینکه خانم ها محبت پذیر هستند و چون میخواهند فرزند تربیت کنند و می خواهند محبت کنند . لذا باید محبت پذیر باشند و واقعا عنصر مهم و اساسی در تربیت فرزند است و من معتقدم ، اگر در تربیت فرزند محبت نباشد ، شاید تربیت فرزند محال باشد . یا مشکلات خیلی زیادی را ایجاد میکند . یکی از عوامل جدی بزه کاریها یی که در جامعه است ، همین کمبود محبت در خانه می باشد . و این یک واقعیتی است و اگر آقا به خانم محبت کند و خانم اشباع شوند ، در حقیقت نیاز به محبت شان برآورده شود ، می توانند به فرزندشان محبت کنند . و وقتی فرزند محبت دید و سالم ماند ، بعد خانواده سالم میماند و بعد جامعه سالم می ماند و حتی سلامت جامعه در دنیا پیش زمینه سلامت در آخرت خواهد بود .

علت تاکید رسول گرامی اسلام (ص)و حضرات معصومین (ع) توجه به قضیه محبت آقا به خانم و محبت خانم به آقا بخاطر همین قضیه است و نکته خیلی ظریفی دارد ، شاید خیلی ها برایشان سوال است که چرا اینقدر در روایت تاکید به محبت آقا به خانم شده است . نتیجه محبت آقا به خانم سلامت جامعه است . لذا ما روایت خیلی عجیبی داریم رسول اکرم (ص)فرمودند : هر چقدر مرد ایمانش بیشتر باشد محبتش به خانمش بیشتر است . امام صادق (ع) فرمودند : مهمترین عاملی که باعث افزایش ایمان مرد میشود محبت به زن است و فرمودند اگر میخواهید محبتتان به اهل بیت زیاد شود ، به خانم هایتان محبت کنید . این صرفاٌ کلام در حضرات معصومین نیست در عمل خودشان همین جوری بوداند . شما سیره اولیاءاله را ببینید من گمان نمیکنم و قطعا این جوری است . پیدا نمیکنید ، یکی از امامان معصوم با همسرشان بی محبتی و بی توجهی کرده باشند . در تاریخ داریم که بعضی مواقع حتی همسران خوبی نداشته اند و بعضی از آنها عامل قتل امامان هم شده اند ، باز حضرات مهربانی میکردند و نکته خیلی خیلی مهمی است و رسول گرامی (ص) فرمودند : ایمان کسی زیاد است که لطفش به همسرش و خانواده اش زیاد باشد و من در بین همه شما از این جهت پیشی گرفته ام و من محبت کننده ترین انسانها در بین شما نسبت به خانمم هستم . این بخاطر آثارش است . اگر خانم محبت پذیر باشد ، می تواند به بچه هایش محبت کند و حالا چقدر محبت آثار مثبت دارد و بی محبتی آثار منفی دارد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 420
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9838717
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...