0 امتیاز
1.2هزار بازدید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
امام صادق(ع)می فرماید:كسی كه خودارضایی می كند،عرش خداوند را به لرزه می اندازد.
در نوجوانان وجوانانی که مبتلا به این عادت هستند میل جدی به اصلاح وجود دارد که به طور کلی برای درمان این بیماری راه های زیر پیشنهاد می شود:
1-تفكر درباره این نكته كه ارزش انسان بیش از آن است كه به كارهای پست بیاندیشد وبپردازد.

2- اجتناب از هر گونه تحریک مصنوعی: جوان باید از تماشای فیلم های ویدئویی مبتذل ،موسیقی های مستهجن و یا مطالعه رمان های عشقی و تماشای عکس های شهوت انگیز به شدت اجتناب ورزد. اینگونه تحریکات مصنوعی مسیر فکری جوان را از مسائل اصولی زندگی تغییر می دهد و به سوی مسائل جنسی آن هم به صورت طغیانگر می کشاند.
بنابراین باید از تمام زمینه های تحریک مخصوصا چشم چرانی و نگاه های آلوده اجتناب ورزید
3- تهیه ی برنامه ای فشرده برای تمام وقت: تهیه ی برنامه ای فشرده برای تمام اوقات به طوری که حتی یک ربع ساعت هم نباید بیکار بود از نکات بسیار مهم است .
افرادی که در دام این اعتیاد گرفتار شده اند ،اگر برنامه ی مشغول کننده ای برای تمام وقت خود نداشته باشند به آسانی نمی توانند این عادت را ترک کنند.
4- جایگزین نمودن عادت جدید به جای آن عادت شوم : به عقیده ی روانشناسان برای ترک یک عادت حتما باید به سراغ یک عادت خوب رفت و آن را جانشین آن عادت بد نمود.
در این مورد درهمان ساعتی که انگیزه ی آن در مبتلایان تولید می شود به سراغ برنامه ای خاص که برای چنین ساعاتی پیش بینی شده بروند مثلا مسابقه ی علمی ،ورزشی و هوش ،مطالعه ،ورزش و... .
5- پرهیز مطلق از تنهایی و ایجاد موانع: معمولا انسان خواسته هایی را دنبال می کند که به آن دسترسی داشته باشد و بتواند به آن برسد. وجود موانع و فراهم نبودن مقدمات عادت زشت، خود عامل بزرگی است برای ترک اینگونه اعمال و یکی از معایب بزرگ عمل خود ارضایی فراهم بودن مقدمات آن است لذا افراد مبتلا از تنها ماندن به شدت اجتناب ورزند و هر گز در خانه تنها نمانند ،شب تنها در اتاق نخوابند ،تنها برای مطالعه به نقاط خلوت نروند و به محض احساس ناراحتی در خود تا آنجا که می توانند مانعی ایجاد کنند.
6- تلقین (خود گویی): تلقین روشی است که در آن انسان تمام عادات زشت و نکوهیده ی خود را از بین می برد و هر امر ثابتی را محو می کند.
افراد مبتلا باید از تلقین برای ترک این عمل استفاده کنند و برای اینکه این عمل در آنها موثر بیفتد باید تلقین را به صورت چندین روز پشت سر هم ادامه دهند .بدین صورت که هر روز در محل آرامی رو به آسمان دراز کشیده و این جملات را تکرار کنند « من خود قادر هستم این عادت بد را از خودم دور کنم ،من قادرم».
7- پرهیز کامل از: همنشینی با افراد منحرف و مبتلای به این عادت ،تصور و فکر کردن به این عادت و قرار گرفتن در مکانهای تحریک آمیز.
8- تقویت عمومی و رژیم غذایی: داشتن یک رژیم غذایی سالم موجب تقویت عمومی بدن و تقویت اعصاب می گردد.
9- استمداد از نیروی ایمان : خود را فردی مطرود و نفرین شده حساب نکردن، امیدواری به لطف حق،نذر و عهد و قسم از مواردی است که در این مورد باید رعایت کرد.
10- بستر خواب : یکی از مواقع حساس جوان ، بستر خواب و دقایق اولیه ی استراحت است که جوان در معرض انواع تفکرات تحریک کننده قرار می گیرد و در عالم خیال خواسته نفسانی قرار می گیرد.
برای مقابله با این عمل باید :
1- قبل از ورود به بستر خواب آلت تناسلی را با آب سرد شستشو داد.
2- حتی الامکان قبل از ورود به بستر مطالعه داشت.
3- در هنگام غلبه ی خواب به بستر رفت.
11- ورزش : ورزش یکی از مهمترین و سالم ترین راه های آرام کردن التهابات جوانان و غریزه ی جنسی است .

سایر راه های درمان : تقویت روح مذهبی، آگاهی دادن ا ز عواقب این امر ، رعایت دستورات بهداشتی و استحمام با آب سرد ،گذاردن دستها خارج از رختخواب و عادت به آن، خوابیدن با لباسهای مناسب ،خود داری از پوشیدن لباس زیر بسیار نرم و یا بسیار زبر ،پوشیدن شلوارهای بدون جیب برای مدتی ، بیرون آمدن از رختخواب به محض بیداری ،درمان بیماریهای انگل و کرمک ،ایجاد زمینه های اشتغال، ایجاد سرگرمی های هنری ،روزه گرفتن، تشریح وظایف دستگاه تناسلی و وظایف آینده ی فرد به عنوان پدر، مادر و همسر ،کنترل خواندنیها ، شنیدنی ها و لمس کردنی های فرزند توسط والدین، توجه به رژیم غذایی ، ماساژ بدن پس از استحمام ،ایجاد روح امید در فرد ،جلوگیری از معاشرت های ناروا، استفاده از هوای آزاد ،خود داری از ترس ،اضطراب و نا امنی
توسط
اگه میشه یه مشاوره برای این سن بهم معرفی کنید.
من کرج هستم، اما دکتر خوب حتی تهرانم باشه میام.
پسر من حالت بیش فعالی و عدم تمرکز هم داره و داروهای ریتالین هم مصرف میکرده تا پارسال اما بخاطر عوارضی که داشت دیگه مصرف نمیکنه و یه سال میشه پیش روانپزشک دیگه نمیبرم.

بیمارستان روزبه درمانگاه اطفال پرونده هم داره.
چندین بار هم دکتر های متخصص اطفال خصوصی هم بردم

الان دیگه از دستش عاصی هستم، هم از لحاظ خود ارضایی و هم بد دهنی و نداشتن حرف شنوی و درس نخوندن و...هزار مشکل دیگه که الان گفتنش واقعا زمان بر هست جوری که زندگیم داره داغون میشه و دخالتهای نا بجا پدرش هم کار رو بدتر میکنه
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
من در کرج وتهران روانشناس وروانپزشک نمیشناسم تحقیق بفرمایید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2370
بازدید دیروز: 1195
بازدید کل: 9820723
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...