0 امتیاز
786 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
من دوسال و چندماهه که عقد هستم یک بار به طور ناخاسته درحین ملاعبه دخول صورت گرفت و پرده ام پاره شد.
همون سال اول این اتفاق افتاد.
و ما از اون روز به بعد به میل خودمون نزدیکی داشتیم تا الان.
خاستم بپرسم نزدیکی در عقد اشکالی نداره؟منظورم از لحاظ شرعی نیست بلکه منظورم اثرات بدی در زندگی ایندمون نداره؟ویا تاثیر بدی روی شوهرم نداره؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
بعد از اجراي صيغة عقد، دختر و پسر، با يكديگر زن و شوهر مي شوند و شرعا و قانونا همة آثار ازدواج بر آنها مترتب مي شود و از آن زمان همة‌ مخارج زن،‌ از قبيل خوراك، پوشاك، مسكن، دارو و دكتر همه بر عهدة داماد مي باشد. ليكن مرسوم چنين است كه زن قبل از عروسي مطالبة نفقه نمي كند و شوهر هم نمي پردازد ولي اگر مطالبه كرد بايد پرداخت شود. مرد نيز در اين زمان حق هر گونه تمتع مشروع را از همسرش دارد ليكن مرسوم چنين است كه تمتع مخصوص زناشويي را تا شب عروسي به تاخير مي اندازند و بهتر هم همين است.(1) براي اين مطلب دلايل چندي موجود مي باشد كه در ذيل به چند دليل اشاره مي شود:

دلايل:
دليل اول: دوران نامزدي فرصت بسيار مناسبي است كه دختر و پسر به طور دقيقي روحيات يكديگر را بشناسند و در فرصت هاي مناسب از خلق و خوي همديگر، آگاهي پيدا كنند و ببينند آيا مي توانند با طرف مقابل زندگي مشترك تشكيل دهند. و اگر اينطور نباشد و مثلا به مشكلي برخوردند در اين صورت جدايي در اين دوران به مراتب راحت تر از زماني است كه زندگي مشترك تشكيل داده اند و يا آثار بكارت همسر در دوران عقد از بين رفته باشد كه در اين صورت دختر آسيب هاي فراوان خواهد خورد.(2)
دليل دوم: در بين عرف مردم رسم بر اين است كه در دوران عقد دختر و پسر با هم انس بيشتري پيدا مي كنند و از طرفي از لحاظ اقتصادي دختر و پسر زمينة تامين يك زندگي مشترك را فراهم مي كنند و در اين ميان مي توانند از همديگر تمتع هاي جنسي حاصل كنند، ولي اين تمتعات بايد به اندازه اي نباشد كه آثار بكارت را از بين ببرد. از بين بردن بكارت چه با رضايت هر دو طرف چه با خواست مرد باشد، در برخي فرهنگها زشت به نظر مي آيد و اگر فاميل به اين مطلب پي ببرند خيلي ناراحت خواهند شد.(3)
دليل سوم: اگر به صورت غير رسمي آثار بكارت دختر از بين برود، نوعي احساس منفي براي دختر و حتي پسر دست مي دهد، چون ممكن است دختر و پسري كه به صورت غير رسمي و در دوران عقد اين كار را كرده اند، تحت تأثير آن فرهنگ كه ازاله بكارت را در شب زفاف براي زن و مرد شأن و منزلتي مي دانند، خود را از اين منزلت محروم مي بينند. و اين مساله خاطره ناخوشي براي دختر مي شود.(4)
نتيجه گيري:
با توجه به دلايل گفته شده آشكار مي شود كه گرچه در دوران عقد هر گونه تمتع و لذت جنسي از همسر مشروع و قانوني مي باشد ولي ممكن است خانواده دختر و پسر نسبت به از بين رفتن بكارت در دوران عقد احساس خوبي نداشته باشند و آن را امري ناپسند و غير مطلوب و خطرناك بدانند. بنابراين بهتر است اين مساله به شب عروسي گذاشته شود و در دوران نامزدي از تمتعات ديگري استفاده شود تا منجر به از بين رفتن بكارت نشود. در پايان لازم به ذكر است كه اگر دوران نامزدي از حد متعارف و منطقي خود كه حدود چند ماه است فراتر نرود دختر و پسر اين مدت كوتاه را آسانتر پرهيز كرده و دچار مشكلات از اين قبيل نمي گردند.

پاورقی:

1. اميني، ابراهيم، انتخاب همسر، شركت چاپ و نشر بين الملل وابسته به موسسة انتشارات امير كبير، چاپ هشتم، 1383، ص223.
2. بستان، حسين، اسلام و جامعه شناسي خانواده، پژوهشكدة حوزه و دانشگاه، چاپ اول، 1383، ص49،
3. انتخاب همسر، پيشين، ص224.
4. همان، ج2، ص111.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 327
بازدید دیروز: 2444
بازدید کل: 9841068
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...