0 امتیاز
194 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
باسلام.شوهرمن بخاطرمشغله کاریکه داره خیلی کم توخونست حتی روزهای تعطیل.فقط برای خوابیدن وغذاخوردن میادخونه ومدام گلایه میکنه که من درکش نمیکنم.دراصل منم فکرمیکنم که اون درکم نمیکنه.وتمام مسولیت بچها بامنه خیلی از این وضع شاکیم وهرکاری میکنم نمیتونم با این اوضاع کناربیام برام خیلی سخته لطفا راهنمایی کنید چیکارکنم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
زندگی با شوهر پرکار ،برای خانم‌ها بسیار سخت است. معمولا بچه‌ها از اینکه لحظات شاد کمی در کنار پدرشان هستند، بسیار رنج می‌کشند و افسرده می‌شوند.
اگرچه همسرتان به خاطر احساس مسئولیت و وظیفه در چنین شرایطی قرار می‌گیرد، اما غرق شدن در کار او را از اولویت‌های زندگی و مسئولیت‌های دیگرش دور می‌کند.
مردانی که ساعت‌های طولانی کار می‌کنند و دیر به خانه باز می‌گردند، فرصتی برای توجه به همسر و فرزندانشان ندارند. مدیریت کار و زندگی خانوادگی برای مردها نیز بسیار سخت است.
آنها همه تلاششان را می‌کنند تا بین این دو تعادل ایجاد کنند ؛اما کار معمولا قدرت بیشتری دارد. با خواندن این نکته‌ها یاد می‌گیرید چگونه در این شرایط بهترین بهره را از زندگیتان ببرید و همچنان در کنار شوهرتان یک رابطه صمیمی‌ داشته‌باشید.
شما اولویت همسرتان هستید
از خودتان بپرسید چطور می‌توانید اولویت زندگی او باشید و چطور زندگی خانوادگیتان را شاداب نگهدارید؛ با اینکه می‌دانید چقدر به کار و تلاش همسرتان در بحران اقتصادی‌ که در آن قرار گرفته اید وابسته هستید. با درک این موضوع می‌توانید فشارهای کاری و روحی که همسرتان با آن درگیر است را احساس کنید، یادتان باشد شما و فرزندانتان اولویت زندگی او هستید و او واقعا نمی‌خواهد از شما و فرزندانش فاصله بگیرد.
مثل همیشه گفتگو
ارتباط برای یک رابطه موفق زناشویی بسیار مهم است. به او بگویید کار زیاد او چه فاصله‌ای میان شما و فرزندانتان با او ایجاد می‌کند. او باید بداند که شما مجبور هستید، این خلأ را پر کنید. با هم بر سر یک برنامه زمان‌بندی برای با هم بودن به توافق برسید، حتی اگر این با هم بودن تماشای برنامه یک ساعته تلویزیون باشد یا رسیدگی به امور خانه. اگر شوهر پر مشغله شما باز هم هیچ فرصتی برای انجام همین چند کار ساده را نیز نداشت باید به طور جدی در مورد یک تعطیلات ماهانه که او در کنار شما و فرزندانتان باشد، حرف بزنید.
سرگرمی‌های شخصی
پرداختن به فعالیت‌های شخصی هم شما را سرگرم می‌کند و هم مسکنی برای احساس تنهایی است. عضویت در یک گروه اموزشی در فضای مجازی وکتابخانه، جلسات هفتگی کتاب خوانی و اموزشی یا برنامه‌های مورد علاقه تان مفید هستند. این روش‌ها به شما کمک می‌کند تا نبودن همسرتان را راحت‌تر بپذیرید و از لحظات زندگیتان لذت بیشتری ببرید.
حضور همیشگی
همیشه برای خوش آمد گویی به همسرتان با لبخند و بوسه آماده باشید، پختن غذای مورد علاقه او، گوش دادن به ماجراها و برنامه‌های کاری اش و گفتگو با روی خوش، احساس بهتری برای خودتان ایجاد می‌کند، شما با همین چند کار ساده احساس وابستگی و تعلق می‌کنید و نگران از دست دادن همسرتان نخواهید بود. انتقاد همیشگی از اینکه او دیر به خانه می‌آید، برای بچه‌ها وقت نمی‌گذارد و در کنار خانواده اش نیست، فقط او را از شما دورتر می‌کند.
بیشتر بدانید
از همسرتان راجع به کاری که می‌کند پرس و جو کنید و یا خودتان با علاقه شخصی در مورد کار همسرتان مطالعه کنید، این کار به شما کمک می‌کند تا در زمانی که او در کنارتان نیست، احساس بهتری داشته باشید. فرض کنید همسر شما یک پزشک است، جهل شما نسبت به ماهیت کار همسرتان، باعث می‌شود او را و موقعیت کاری اش را درک نکنید و بدون آگاهی رفتارهایش را قضاوت کنید. وقتی شما شغل همسرتان را بشناسید، موضوعات بیشتری برای گفتگو و همدلی با او دارید. این آگاهی تصویر بهتری در ذهن شما نسبت به او ایجاد می‌کند.
در میانسالی
کار زیاد همسرتان در سنینی که شما آنقدرها جوان و پر حوصله نیستید، بسیار آسیب زننده است. هر کسی در دوره‌ای از زندگی اش تجربه چنین وضعیتی را داشته است؛شاید خود شما نیز در دورانی از زندگیتان همینقدر پر مشغله بوده اید. اگر همسرتان به هر دلیلی مجبور است بیشتر کار کند این هنر شماست که بتوانید خودتان را با این شرایط سازگار کنید. هیچ زندگی زناشویی موفقی بدون تلاش به دست نمی‌آید؛ زندگی زناشویی مثل زمینی آماده کشت است.
نکته دیگری که بهتر است به یاد داشته باشید، این است که او برای خودش کار نمی‌کند، دغدغه اصلی او شما و فرزندانتان هستید. خیلی کم پیش می‌آید مردی برای فرار از موقعیت خانوادگی و یابه خاطر یک نوع اختلال رفتاری خودش را با کار سرگرم کند. ابتدا متوجه شوید، دلیل این همه کار کردن همسرتان چیست. اگر اوبه خاطر شما و بهبود موقعیت اقتصادی خانوده کار می‌کند، ناراحتی شما خیلی منطقی نیست.
شما این وضعیت را بهتر درک می‌کنید، اگر خودتان هم کار می‌کنید و با شرایط و فشارهای کاری آشنا هستید، با این حال حتی اگر کار هم نکنید به عنوان یک زن آگاه از شرایط جامعه، می‌توانید دلیل این وضعیت را به خوبی درک کنید. برای رفع این بحران پاسخ همه پرسش‌ها نزد خودتان است. به همین دلیل می‌توانید ریشه مشکلات ناشی از کار زیاد همسرتان و راهکارهای مفید برای سازگاری با این شرایط را خودتان پیدا کنید.

خونسرد باشید، حتی اگر این موضوع شما را می‌رنجاند. هرچقدر جر و بحث‌ها در خانه بیشتر باشد، انگیزه همسرتان برای اینکه زودتر به خانه بازگردد کمتر خواهد بود. کسانی که فشار کاری زیادی را تحمل می‌کنند، زودتر خسته می‌شوند و زودتر هم عصبانی می‌شوند و از کوره در می‌روند و حتی ممکن است،بی‌دلیل به خاطر خستگی از کار زیاد و یا مشکلات کاری، نگرانی‌ها و ترس‌هایش را به شما نیز منتقل کند، به همین ترتیب این مساله می‌تواند روی رابطه جنسی شما تاثیر منفی بگذارد، هم شما دیگر انگیزه کافی برای با هم بودن ندارید و هم او از روی خستگی از رابطه جنسی فرار می‌کند. اگر در این شرایط قرار دارید، مساله شما از موضوع محتمل در یک رابطه سالم فراتر رفته است، بهتر است برای حل این مساله از مشاور کمک بگیرید.
یادتان باشد
بسیاری از مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوان‌هابه خاطر پراکندگی فضای خانواده است. پدری که همیشه کار می‌کند، وقتی برای ایجاد صمیمیت با فرزندش ندارد، الگوی مناسبی برای فرزندش نیست، نظام خانواده رابه خاطر شیوه زندگی اش تغییر می‌دهد و به همین ترتیب تاثیرات منفی روحی و جسمی زیادی بر سلامت فرزندتان دارد. خلا خانوادگی باعث می‌شود فرزند تان برای پر کردن نقش‌هایی که از دست رفته است گرایش‌های دیگری پیدا کند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3501
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9806301
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...