0 امتیاز
825 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام
پسری پنج ساله دارم که قصد داریم او را ختنه کنیم،چگونه اینکار را توجیه کنیم و چه کنیم که کمترین ضربه روحی را بخورد یا دچار ترس و مشکل نشود؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام
بهترین زمان برای ختنه به عقیده بسیاری از متخصصان بین یک تا ۳ ماهگی است، زیرا رشد آلت تا حدودی صورت گرفته است و احتمال به وجود آمدن مشکلات روحی ناشی از استرس جراحی هم وجود ندارد. توصیه این است که این عمل حتما قبل از ۲ سالگی انجام شود تا نیازی به بیهوشی عمومی نباشد و احتمال خونریزی از محل جراحی کمتر باشد.والبته در احادیث ذکرشده که مستحب است (درصورتی که مانع نباشد ) در روز 7 تولد فرزند پسر ختنه شود .

تجربه نشان داده عفونت های ادراری در کودکان ختنه نشده بیشتر است و خونریزی ختنه در سنین پایین بسیار کمتر است، به همین دلیل توصیه می شود که این عمل زودتر صورت گیرد.

اما مهم ترین نکته هایی که قبل از انجام ختنه باید توجه داشت، طبیعی بودن آلت تناسلی و مجرای ادراری است. در بعضی پسر بچه ها بعد از تولد، سوراخ مجرای ادراری در جای غیرطبیعی مثلا پشت یا زیر آلت قرار دارد که به این بیماری هیپوسپادیازیس می گویند. جراحان به هیچ وجه انجام ختنه را برای این بچه ها توصیه نمی کنند چون با بزرگ تر شدن آن ها و آمادگی شان برای انجام جراحی ترمیمی، لازم می شود تا از این پوست اضافی برای ترمیم مجرای ادراری استفاده شود. به همین دلیل نوزاد باید در روزهای اول تولد و موقع ادرار کردن توسط پزشک و والدین معاینه شود و درصورت مشاهده مشکل خاصی از انجام ختنه خودداری شود.

جراحی ختنه یک عمل ساده و نیم ساعته است که می توان با بی حسی موضعی هم آن را انجام داد. به غیر از جراحی، روش های مختلفی برای انجام ختنه وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از حلقه است که برش و بخیه ندارد و پس از یک هفته تا ۱۰ روز خود حلقه همراه با پوست اضافی می افتد اما این روش ممکن است، عوارضی را به دنبال داشته باشد و سرعت ترمیم آن هم به خوبی جراحی نیست.

جراحی ختنه هم اگر توسط فرد ماهری انجام نشود، می تواند عارضه هایی مثل ایجاد فیستول، سوزاندن پوست، ایجاد هماتوم یا لخته زیر پوستی و همچنین تنگی مجرای ادرار یا ایجاد سوراخ های دیگر در مجرای ادرار را همراه داشته باشد. درصورت کامل برنداشتن پوست اضافی هم ممکن است در بزرگسالی ترشحات مخاطی که از این پوست ترشح می شوند باعث سرطان سر آلت شوند.
تو این سن ختنه شدن بچه خیلی عوارض داره به چند دلیل:
اول اینکه بچه بعلت اینکه سنش زیاده معمولاً نمی شه کنترلش کرد و از روش روتین ختنه استفاده کرد. بنابراین مجبورن که تا حدی بچه رو بیهوش سطحی بکنن و برای این کارم باید حداقل یه رگ از بچه بگیرن! در نتیجه تو مدت زمانی که بچه به هوشه شاهد و ناظر اینه که چند نفر دور و برشن و مسلمه که بچه مضطرب میشه و بشدت بی قراری می کنه.
بدتر اینکه نمی ذاره ازش خون بگیرن چون بچه می ترسه .
و از همه ی اینا گذشته وقتی بچه به این سن ختنه میشه متاسفانه خاطره ی این قضیه کاملاً تو ذهنش میمونه و بد از عمل هم درد رو صد در صد بیشتر حس میکنه!

جدایی از والدین برای کودک اضطراب اور است .
برای کودک توضیح دهید برای سلامتی مفید همه جای عالم برای کودکان پسر انجام میشه وبرای رشد وسلامتت مفید ولازم است .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2030
بازدید دیروز: 1066
بازدید کل: 9824949
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...