0 امتیاز
141 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
آيا #دختر نه ساله ، #روزه بگيرد يا نه ؟

آيا براى رشدش ضرر ندارد ؟

آيا سلامتى اش را به خطر نمى اندازد ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
١- خالق انسان ، راههاى درك #حقايق را در سرشت و نهاد و فطرت ما قرار داده و با ارسال رسل و وحى ، اصول تفكر و جهان بينى مبدا و مقصد انسان را معرفى كرده و نيز راه و روش و #سبك_زندگى ( فروع دين ) را نيز آموزش داده است.

 

٢- شرط ورود " خوب " به فروع دين ، بينش و جهان بينى و #خداشناسى " خوب " است.

اگر خداى حكيم و توانا را شناختيم كه ميليون ها نعمت و لطف ، فقط در خلقت خودمان مشهود است ، به آموزش ها و تعاليم ، با ديد امتنان مى نگريم.

و شكر خدا ميكنيم كه حمد و تسبيح و معرفت خودش را آموخت و روش زندگى فردى و اجتماعى را با ارائه الگوهاى برتر و كلمات ناب معصوم ع به بشر هديه كرد.

 

٣- انس فرزندان با مفاهيم دينى ( اصول دين ) و نيز دستورات دينى ( فروع دين ) ، يك فرايند تدريجى و تكاملى است. از قبل تشكيل نطفه ( رشد و تكامل شخصى ، انتخاب همسر ...) ، جنينى ، شير خوارگى ، خردسالى و ...

والدين و اطرافيان ، بايد زمينه روحى " #تسهيل فيزيكى " روزه را براى فرزند ، مهيا كنند. پيش نياز آن ، اعتقاد به اين مفهوم است كه دستورات الهى ، بهترين و كاملترين روش هاى سبك زندگى ، براى حيات دنيا و آخرت ماست.

" #صوموا تصحوا " ى نبى اكرم ص كه روزه موجب صحت بدن است را باور كنيم و نيز اينكه دستورات الهى ، نه تنها به #راحتى قابل انجام هستند ، بلكه ، براى راحتى زندگى و پيشرفت و رشد بشر ، از طرف خالق و حكيم مطلق ، وضع شده اند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1283
بازدید دیروز: 1193
بازدید کل: 9827643
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...