0 امتیاز
238 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
خانم من سعی می کند تا از مسائل جزئی مالی من سر در بیاورد . آیا این درست است ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
این به جزئی نگری خانم ها بر می گردد . علت اش این است که خانم ها معمولا نگران مسائل مالی و کار آقا ، و همچنین موارد مصرف در آمد آقا هستند . در یک پژوهش نشان داده است که 74 درصدخانم هایی که شاغل و بیش از 90 خانم هایی که خانه دار هستند ، نگران امور کار و مسائل مالی همسرشان هستند . همین هم یک عامل اختلاف شده است . ما به آقایان توصیه می کنیم : وقتی که خانم از شما سوال می کند و وارد جزئیات می شوند ، با حوصله و با اختصار جوابی به آنها بدهید . بسیاری از آقایان در این مورد ، برخوردهای خوبی نمی کنند و یا می گویند به شما ربطی ندارد . این کار را نکنید . اگر میخواهید زندگی خوبی داشته باشید ، برخورد بدی نکنید . چون روحیه خانم این جوری است که جزئی نگر باشد . با حوصله و اختصار توضیح دهید تا نگرانی اش از بین برود .

من توقع دارم شوهرم در مسائل مالی به من توضیح دهد ولی او به من اعتنایی ندارد . آیا این کار درست است ؟
 در اینجا باید بگوییم : مرد شما کلی نگر است .معنایش این نیست که به شما اعتماد ندارند . معمولا آقایان یکسری اطلاعات به همسرانشان می دهند ولی اگر شما بخواهید پیله کنید و جزئیات مسائل مالی را بخواهید ، همان کلی را هم ، به شما نمی گویند. من توصیه ام این است که خیلی وارد جزئیات نشوید . بعضی از خانم ها میگویند : شوهر من اطلاعات کلی هم نمیدهد . این را باید بررسی کنیم . این غیرعادی است . باید ریشه یابی کنیم . احتمال دارد که آقا یک تجربه ناخوشایند دارند . مثلا یک مسئله مالی به شما گفته و شما به دیگران منتقل کرده اید و این برای مرد خیلی مهم است . یا اینکه یک اطلاع کلی را در مورد درآمد به خانم گفته و تا خانم فهمیده ، توقع خانم بالا رفته و باعث فشار روی آقا شده است. یا اینکه از بدهکاری ها و ضررهایش گفته و خانم او را سرزنش کرده و یا خانم ناراحت شده و گریه و زاری راه انداخته است . یا اینکه قرض کرده و یا وام گرفته ، به خانمش گفته است و اقتدار آقا زیر سوال رفته است . این جزئی نگری ها در مسائل مالی ، به آقا این پیام را می دهد که تو خیلی توانمند نیستی . میخواهم ببینم اگر جایی اشتباه کردی ، من آنرا درست کنم . انتظار جزئی نگری نداشته باشید . در مورد کلی نگری هم ، خانم باید رفتارش را اصلاح کند .
 هر وقت با خانمم دعوا می کنیم تمام مشکلات هشت سال زندگی را جزء به جزء یادآوری می کند و مثل چماق به سرم می کوبد . آیا زنده کردن خاطرات تلخ گذشته درست است ؟
 اینکه خانم ها تمام خاطرات تلخ زندگی را یادشان می ماند ، بخاطر ویژگی جزئی نگری آنها است . مثلا من درمشاوره به آقا میگویم مشکل چیست ؟ آقا می گوید : ما سه شب پیش خانه مادرم رفتیم و این مشکل پیش آمد . وقتی از خانم می پرسم ، خانم میگوید : ایشان که ده سال قبل به خواستگاری آمدند و شروع می کند . الان سه شب است که مشکل پیش آمده ولی خانم دوست دارد از ده سال قبل ، مشکلات را بگوید . من در مشاوره هایم تکنیکی دارم که میگویم خانم نقاط منفی آقای تان را بگویید و خانم چهل و پنج تا نقاط منفی میگوید . که این باعث تخلیه خانم میشود . بعد می گویم نقاط مثبت را بگویید و نقاط مثبت را یادآوری می کنیم . جالب اینجاست که به آقا می گوییم نقاط منفی همسرتان را بگویید . ایشان چند نکته می گویند و چیزی یادشان نمیآید . این دقیقا بحث کلی نگری آقایان است . حالا که خانمها جزئی نگر هستند و همه را ثبت می کنند ، ما آقایان باید مواظب جزئیات باشیم . درست است کلی نگر هستیم ولی باید به جزئیات هم توجه کنیم . مثلا آداب سفره خیلی مهم است . اگر آقا رعایت نکند خانم رنج می برد . ما باید به نکات زندگی توجه داشته باشیم . خانم که در دعوا شروع می کنند و تمام خاطرات را می گویند ، کار ناشایستی می کنند . آقا ده بارعذر خواهی می کند ، ولی باز خانم در دعوای بعدی ، دوباره همه خاطرات تلخ را می گوید . یکی از مهمترین آفتها در زندگی همین است و این محل ورود شیطان است . روایت داریم : شیطان می خواهد بین شما زن و مرد دشمنی ایجاد کند .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

3 نفر آنلاین
0 عضو و 3 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 359
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9838656
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...