0 امتیاز
195 بازدید
در مهارت های زندگی توسط
سلام و خسته نباشید
من سه سال هست که ازدواج کردم. با همسرم یک مشکل اساسی دارم و اون هم علاقه شدید همسرم به چت کردن در گروهایی است که عکس و فیلمهای مستهجن پخش میکنند. از اینرو اون اصلا بمن توجهی نداره و اوقاتی که تو خونه هست. تو این گروهها سیر میکنه. در ضمن من باردارم و نیاز به محبت بیشتری از جانب همسرم دارم ولی اون نسبت بمن کاملا بی تفاوته و من از این موضوع خیلی رنج میبرم. لطفا راهنمایی کنید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
برای رسیدن به این هدف مقدس نکات مهمی مثل: استعانت از خداوند، پرهیز از سوء ظن، توجه به ارزش مبارزه با گناه، ارتباط بیشتر با اشخاص متدیّن، تذکر عواقب سوء و ناگوار دیدن این گونه از فیلم هاو.... باید مورد توجه قرار گیرد.
لازم است تذکر دهیم که اولا: در هر زمان، شیاطین، دام هایی برای به انحراف کشاندن اشخاص گسترده اند که با توجه به شرایط زمان ما و پیشرفت تکنو لوژی شکل جدیدی پیدا کرده است و در همه جای دنیا دیده می شود.
ثانیا: توجه داشته باشید که برای از بین بردن هر دردی اول باید عامل آن درد را شناخت گاهی چند عامل توأمان در ایجاد یک درد دخیل اند مثلا محیط بی بند و بار و دسترسی آسان، ارضا نشدن غریزه جنسی در خانه، ضعیف شدن ایمان و گرایش به لذات دنیایی نامشروع و... از عواملی اند که می تواند فرد را به سمت گناه سوق دهد. شما باید با زیرکی و تحلیل علمی و البته غیر مستقیم علت درد را دریابید و آنگاه به درمان آن اقدام نمایید.
 
از این رو به اجمال و کلی برای مبارزه با این گونه مشکلات نکاتی را بیان می کنیم امید آنکه سودمند باشد:
 
1. درخواست خالصانه از خداوند
 
خالصانه از خداوند برای هدایت هرچه بیشتر و ثابت قدم ماندن در مسیر مستقیم هدایت خود و همسرتان کمک بخواهید زیرا خداوند کسانی را که خواهان هدایت هستند یاری می کند.
 
2. پرهیز از سوء ظن
 
سعی کنید از سوء ظن های بی مورد و مخرب به شدت پرهیز کنید و تا یقین به انحرافی پیدا نکرده اید قضاوت نکنید.
 
3. برجسته کردن و توجه به صفات مثبت همسر
 
دنیا کارزار بزرگی است که جنود (سربازان) شیطان و جنود خداوند در آن پیوسته در حال نبردند همانطور که گفتید: همسرتان در بعضی از امور مذهبی خود بسیار دقیق است. انجام هر کدام از این امور مذهبی کمکی است که شخص به لشگر و سپاه خداوند می کند، سعی کنید این امور را که نقاط بسیار مثبتی هستند را هر چه بیشتر تقویت کنید و ارزش واقعی آنها و ارزش انسانهایی که چنین صفاتی را دارند یاد آوری کنید تا صفات مثبت همسرتان بتواند مانع جنبه های شهوانی او شود.
 
4. ارتباط بیشتر با اشخاص متدیّن و با ایمان و موفق و مورد علاقه همسرتان.
 
5. برگزاری و شرکت هر بیشتر در جلسات مذهبی و دینی و استفاده از برنامه ها، نوارها و درسهای مذهبی.
 
6. داشتن برنامه مستمر برای شنیدن کلام دانشمندان دینی و آگاه شدن با معارف عالی اسلام.
 
7. تذکر و یاد آوری عزت، وقار و ارزش والای انسان مومن و پرهیز کار ،بویژه انسان های مؤمنی که در چنین جوامعی زندگی می کنند و همرنگ جماعت نمی شوند و در مسیر صحیح و اسلامی قدم برمی دارند. و یاد آوری این که گناه و معصیت ارزش و عزت انسانی را نابود می کند.
 
8.تذکر عواقب سوء و ناگوار دیدن این گونه از فیلم ها (بدبینی ،عدم اعتماد ، کشیده شدن به انحرافات بعدی)، و بیان اینکه اولا دیدن چنین صحنه هایی هم از نظر اسلام حرام است. و علت حرمت، وجود ضررها و مفاسدی است که یک نگاه مسموم ممکن است به دنبال داشته باشد.
 
9.پر کردن وقت هایی که همسرتان این فیلم ها را می بینند با برنامه های مورد علاقه او مثل تماشای فیلم های جذاب علمی و یا مذهبی، گردش یا مسافرت های زیارتی (اگر از نظر مالی و کاری امکان داشته باشد) و... .
 
10. برخورد با محبت و ملاطفت و بدون هر گونه درگیری و پرخاش و طرد کردن یکدیگر، زیرا مسئولیت شما فقط تذکّر و راهنمایی است به روش اسلامی و از روی دلسوزی.
 
در پایان لازم است به این نکته مهم توجه نمایید که راه کارهای بیان شده در بالا، در مراحل اولیه باید به صورت غیر مستقیم باشد و در مواردی که چاره ای از تذکرات مستقیم ندارید باید آنگونه تذکر دهید که او احساس کند که واکنش شما از سر دلسوزی و محبتی است که شما به او دارید نه این که این اقدامات و سخنان از احساسات صرف زنانه ناشی گشته است.
 
با رعایت این نکات انشاءالله به نتیجه خواهید رسید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 639
بازدید دیروز: 2746
بازدید کل: 9833693
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...