0 امتیاز
779 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
چند وقتی است که با دخترم در استفاده از موبایل اختلاف پیدا کردیم،حدود یکسال پیش با توجه به اصراری که داشت براش طبق سلیقه خودش موبایل تهیه کردیم، همون روز اول یک قفل 12 رقمی براش گذاشت و بسیار نسبت بهش حساسه و به هیچکس هم نمیده موبایلش رو حتی از نظر ظاهری ببینه با اینکه میدونه قصد فضولی ندارند،در طول سال تحصیلی باهاش قرار گذاشته بودیم که فقط اخر هفته موبایل در اختیارش هست و موبایلش در طول هفته روی بوفه در پذیرایی قرار داشت، مشکل اصلی من از اول تابستان امسال میباشد که گوشی مدام  دستش هست و در حال بازی یا پیامک و.....درضمن دسترسی به اینترنت ندارد،یادر طول روز خوابه یا موبایلش دستش هست، حوصله هیچ کاری نداره ،تو هیچ برنامه ای حتی تلویزیون نگاه کردن ما رو همراهی نمیکنه،تو مهمونی هم با موبایلش مشغوله،هر وقت ازش میخوام کاری انجام بده یا اانجام نمیده یا بسیار دیرو.......چندین بار من و پدرش بهش تذکر دادیم حتی دعواش کردیم،خواهش کردیم تو کارهاش متعادل باشه فایده ای نداشته ، چند بار گوشیش رو پدرش ازش گرفتن و چند روزی بهش ندادن و برخوردش به این صورته که :به قدری گریه میکنه که انگار عزیزترین کسش رو از دست داده و کلی التماس و خواهش که حاضرم روزی یک ساعت بهم بدید و هر چی بگید به حرف میکنم و تو مدتی که موبایل نداره سعی میکنه کاراش رو درست کنه ولی بعد از گرفتن موبایل دوباره همون برنامه قبلی تکرار میشه،جدیدا هم سعی میکنه زمانهایی که ما خونه نیستیم و یا خوابیم استفاده کنه و طول روز رو بخوابه و میگه چون شما تذکر میدید و فکر میکنید من همش با موبایلم مشغولم منم این زمانها استفاده میکنم ،الان هم از دیشب موبایلش رو پدرش گرفتن،نمیدونم کارمون درسته ؟اشتباهه ؟ ایا گرفتنش مشکلی رو حل میکنه یا حادترش میکنه؟ موندم چطور باهاش برخورد کنم،همه این موارد رو هم زیر سر من میدونه چون من از ابتدا مخالف گرفتن موبایل براش بودم و بیشترین تذکرات رو از من میشنوه چون من باهاش بیشتر هستم و ازش میخوام تو کارها کمکم کنه و متاسفانه اکثرا در حال بازی با گوشی میبینمش،در ضمن شاگرد باهوشی هم هست و در دبیرستان فرزانگان درس میخونه و من دوست ندارم وقتش رو اینجوری تلف کنه،ممنون میشم راهنماییم کنید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
،مسئله ای که در حال حاضر بسیار شایع است استفاده های غیر اخلاقی نوجوانان مبنی بر گرفتن عکس های نادرست و به اشتراک گذاشتن آن  می باشد و چون کنترل قطعی این اعمال توسط والدین  تقریبا غیر ممکن است،توصیه میشود حتی الامکان برای نوجوان تهییه نشود
استفاده از تلفن همراه مثل چاقو است که به کار گرفتن آن هم می تواند در موارد صحیح باشد و به حیات آدمی کمک کند و هم می تواند جان آدمی را بگیرد.
متاسفانه به دلایل مختلف در گروههای سنی نوجوانان و جوانان استفاده صحیح از این وسیله ارتباطی جا نیافتاده است و علاوه بر موارد غیر اخلاقی استفاده بیش از حد از تلفن همراه موجب بر هم خوردن تمرکز  آنها می شود.



تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد که ارسال، دریافت و خواندن پیام کوتاه متنی تلفن همراه بشدت در بین جوانان و نوجوانان گسترش و افزایش یافته و این سرویس نوین ارتباطی جایگزین کتاب خواندن شده است.
اغلب نوجوانان و جوانان پیش از خواب از دستگاه تلفن همراه برای ارسال پیام کوتاه استفاده می کنند و یا به خواند پیام های دریافتی می پردازند.
آمارها نشان می دهد که تلفن همراه بخش بزرگی از زندگی کودکان و نوجوانان را در بر گرفته است و به جای کتاب خواندن و مطالعه، بیشتر وقت شان را با تلفن همراه و کاربردهای آن سپری می کنند.
امروزه اغلب افراد از سنین هفت یا پیش از10 سالگی روز خود را با تلفن همراه آغاز می کنند.
این بررسی که از تعدادی زیادی از کاربران تلفن همراه صورت گرفته ، نشان می دهد که بسیاری از افراد از بخش پیام کوتاه و ایمیل دستگاه بیشترین استفاده را می کنند و این موضوع بویژه در میان نوجوانان بسیار شایع شده است.
بسیاری از دانش آموزان معتقدند که ارسال ایمیل و پیام کوتاه به دلیل این که از کلمات اختصاری و کوتاه استفاده می کنند، راحت و سرگرم کننده است.
 بسیاری از جوانان و نوجوان علاوه بر استفاده از تلفن همراه زمان هایی را که از گوشی هایشان استفاده نمی کنند با اینترنت سرگرم هستند و به سایت های مختلف سرمی زنند .
البته با سرویس هایی که به تازگی برای تلفن همراه ارایه شده کاربران با دستگاه های موبایل به راحتی امکان دسترسی به این سایت ها را در هر جایی و هر زمانی دارند.
به دلیل فراگیر شدن این دستگاه ها و این که بسیاری از دانش آموزان پیش از رسیدن به مقطع دبیرستان تلفن همراه دارند باید آداب و رسم استفاده از این دستگاه ها را یاد بگیرند.
همانطور که در یک جامعه مردم به استفاده از فناوری های پیشرفته نیاز دارند لازم است استفاده از آن نیز براساس آداب خاصی باشد.
هم اکنون نوجوانانی را می بینیم دذر کنار دوستان با دستگاه تلفن همراه خود بازی می کنند و دوست خود را نادیده می گیرند.
ایمیل و پیام کوتاه نباید هرگز جایگزین مکالمات رو در رو شود زیرا ارتباطات غیر شفاهی طرز بیان و ابراز احساسات را از بین می برد.
وبا تمام تفاصیل شما مادر عزیز  باید دقت کنید که جایگزین موبایل برای نوجوانتون برنامه ریزی کنید تفریحات سالم وورزش ورفت وامد های کنترل شده وزیر نظر شما با دوستان کاملا اشنا میتواند جایگزین مناسب باشد .ودر اخر توسل به زور وخشونت به هیچ وجه کارساز نبوده ونیست . مراقب استانه تحمل نوجوان خود باشید .


....................
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2875
بازدید دیروز: 1638
بازدید کل: 9791755
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...