0 امتیاز
94 بازدید
در مهارت های زندگی توسط
سلام. من و همسرم بعد از 3سال نمیتوانیم برای خودمون گردش و تفریح بریم.همسرم از اول اهل بیرون و گشت و گذار نبود.من هم نمیتونم ایده های خودمو پیاده کنم و اونو مجبور به انجام کاری یا رفتن به جایی کنم.چون دوست دارم خودش دوست داشته باشه دو کار رو با ذوق انجام بده.او خیلی بی ذوق و بی رمقه و اگر ما جایی بریم یا مسجد یا روضه و جلسه ست.اینها نمیتونه برای من نشاط ایجاد کنه.اگر هم حرفی بزنم باعث کدورتش میشه.این مسایل منو به زندگی بی رمق کرده و من هم هیچ ذوق و هیجانی تو کارهای خونه ندارم.
ممنون میشم راهنماییم کنید.
بسته شده

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
 
بهترین پاسخ
نوع گرایش و روحیه ای ست که بخشی از آن مربوط به جنس مرد بودن و برخی دیگر سبک رفتاری و تربیتی ایشون  است ،‌که باید با نرمی و شیب ملایم نسبت به تغییر آن عمل کنید شیب ملایم یعنی اینکه برای پیشبرد میل و علاقه خود ،‌با گرایش های ایشان نجنگید ، بلکه سعی کنید با تامین برخی از آن گرایش ها ،‌زمینه را برای پیشبرد درخواست های خود فراهم کنید
فراموش نکنيد که در زندگي مشترک اصطکاک و تنش امري طبيعي است. نکته بسيار مهم در زندگي زناشويي اين است که دو انسان داراي عقايد، باورها، ارزش ها، تفکرات و فرهنگ متفاوت در کنار هم قرار مي گيرند تا باعث آرامش همديگر باشند. اين تفاوت ها به اين معناست که اصطکاک و تنش و همفکر نبودن، امري کاملا طبيعي است. البته در صورت بروز برخي مسائل با بهره گيري از 3 مهارت بلوغ عقلاني، مهارت حل مسئله و مهارت ارتباطي براي بيان اصولي احساسات و نيازها به طرف مقابل، بايد براي حل اختلاف نظرها تلاش کرد
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 344
بازدید دیروز: 1221
بازدید کل: 9830652
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...