0 امتیاز
1.5هزار بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام خسته نباشين ببخشين خواهرزادم ،دختر بچه ٧ساله تو گوشي يه تيكه فيلم سوپر ديده واسه دوست خواهرم تعريفش كرده بايد چيكار كنيم از ذهنش پاك شه

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
اول اینکه شما باید کم کم کودک را با مسایل جنسی اشنا کنید.
صحبت با کودکان درباره مسائل مربوط به جنسیت، یکی از وظایف مهمی است که اکثر والدین از پاسخ دادن به آن بیم دارند و در مواقعی نیز ناخرسندی خود را در برخورد با این سئوال‌ها ابراز می‌نمایند. برخی هم سکوت اختیار کرده و یا طفره می‌روند. در هر حال نباید اصل موضوع به ورطه فراموشی سپرده شود بلکه می‌بایست با ارائه پاسخ مناسب به سئوالاتی که ذهن کودک را در رابطه با جنسیت مشغول نموده است راهکارهای لازم را به‌منظور تربیت، حفظ حرمت و کنترل احساسات پاک، سالم و بی‌آلایش آنان در مواجهه با این‌گونه مسائل اتخاذ کرد.
اما کنجکاوی کودکان نسبت به موضوع جنسیت از چه زمانی شروع می‌گردد؟
درک این واقعیت که کودکان نیز هم‌چون دیگر انسان‌ها از تمایلات جنسی برخوردار می‌باشند، برای والدین سخت و دشوار می‌نماید.
همان‌گونه که کودکان از درک مفاهیم مربوط به احساسات و روابط جنسی والدینشان عاجز و ناتوانند به‌همان نسبت نیز شناخت والدین از دیدگاه‌های فرزندشان به این مسائل گنگ و مبهم است.

هرگز نباید از نظر دور داشت که کودکان درباره ساختار اندام بدنشان کنجکاو هستند. بدیهی است که درباره آن از والدین و یا نزدیکان خود سئوالاتی بنمایند.
توصیه می‌گردد که تا حدودی نام اصلی و واقعی اندام‌های جنسی مورد استفاده قرار گیرد
از هنگامی که کودک سه ساله می‌شود بهتر است که اولیاء استفاده از کلمات صحیح کالبدشناسی را برای نامیدن اندام تناسلی و جنسی کودک استفاده و اسامی مورد پذیرش را با توجه به شرایط سنی کودک خویش به وی آموزش دهند زیرا وقتی که کودک می‌تواند تلفظ صحیح یک کلمه را بیان کند، دلیل ندارد والدین از به‌کار بردن آن کلمه اجتناب ورزند. واژه‌هائی مانند نر، ماده، آلت مردانه، واژن، مهبل و غیره متناسب با سن کودک باید به‌عنوان یک حقیقت محض و بدون اشارات و اصطلاحات نامتجانس توسط والدین آشکار گردد.
اما بطور خاص درمورد پاک شدن صحنه از ذهن او و عدم کنجکاوی بیشتر لازم است توضیح مختصری با توجه به سطح اگاهی و شرایطت کودک باو داده شود. مثلا اینکه پدر و مادر برای ابراز علاقه و صحبت به یکدیگر زمانهایی را تنها و خصوصی و دور از چشم دیگران میگذرانند.
او را سرزنش نکنید و در مورد چیزی که او دیده بی تفاوت بوده و ارامش خود را حفظ کنید تا او فکر نکند که چیز غیر منتظره ای را دیده. سعی کنید با پاسخ های کوتاه و سپس متوجه کردن او به مسایل دیگر ذهن او را به اهستگی ارام کنید. از او بپرسید که چه چیزی دیده و نظرش در این باره چیست. و سپس دیدگاه او را بدون دروغ ولی خیلی بادقت اصلاح کنید. او باید بداند که میتواند به حرفهای شما اعتماد کند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1356
بازدید دیروز: 1221
بازدید کل: 9831664
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...