0 امتیاز
603 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام خسته نباشید.
منو همسرم در مواقع فراغت علاقه به فیلم دیدن داریم. البته من در زمان مجردی کمتر میدیدم ولی بعد از ازدواج چون همسرم علاقه داشت منم همراهش شدم. همسر من خیلی ادم معتقد و مومنی هستن و خیلی حدود شرعی رو رعایت میکنن. اما درمورد فیلم های بدون سانسور حساسیتی ندارن. ایشون فیلم رو کاملا به خاطر موضوع و هنر فیلم سازی دوست دارن و اغلب هم فیلم خارجی میبینن چون همونطوری که همه میدونن فیلم ایرانی خوب کم داریم که هم بازی گراش خوب باشن و هم موضوعش قشنگ باشه. الان فیلم های دکبله ای هم که دانلود میکنیم هم سانسور نشده هستن و فقط بعضی فیلم ها سانسور شده اند. من از این بابت که دیدن فیلم بدون برامون عادی شده خیلی ناراحتم. خودم اگر یخوام خیلی راحت میتونم فیلم نبینم چون علاقه مندی های دیگه ای به جز فیلم دارم که جاشو پر کنه اما همسرم خیییییلی علاقش بالاست.
میخواستم یه راه کاری بهم بدین که بتونم شرای‌ رو بهتر کنم. واقعا دوست دارم تنها به ظاهر مذهبی نباشیم و در خلوت هم رعایت کنیم. راهنماییم کنید ممنون میشم.

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پرسشگر عزیز

اگر  شما و همسرتان فیلمهای سینمایی مشهورو معمول را ميبينید که مثلا جایزه گرفته و جزو آثار هنری و...هستند وگاهی صحنه ی بوسه واغوش دارند،نه فیلم پورنو،با توجه به اینکه خود و همسرتان آدمهای مذهبی هستید  
بنظر میرسد سرگرمی جذابتري برای پرکردن اوقات فراغت ندارید و این خلاقیت خانم را ميطبد که برنامه های تفریحی مفیدتری را جایگزین کنند تا هم این عشق و علاقه وافر همسرتان کاسته شود و هم اوقات خوشی را در کنار هم و بدون  گناه سپری کنید.
اما اگر خدای نکرده دچار اعتیاد به پورنو شدید مراحل پاسخ بعد به شما کمک میکند تا ترکش کنید.

موفق باشید
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
مراحل

۱٫ تشخیص دهید که پورنوگرافی به خاطر تاثیرات هورمونی که دارد از عادت های بد دیگر اعتیادآورتر است و درنتیجه فقط زمانیکه خودتان واقعاً بخواهید می توانید آن را کنار بگذارید.

۲٫ منابعی که از آن پورنوگرافی دریافت می کنید را شناسایی کنید. آیا این منبع اینترنت است؟ یا یک مجموعه فیلم؟ به مرحله ۴ دقت کنید.

۳٫ بین خودتان و آن منابع فاصله بیندازید، مثلاً: کامپیوترتان را در یک اتاق عمومی در خانه قرار دهید نه در اتاق خواب شخصیتان. همچنین می توانید این وب سایت ها را در ویندوز کامپیوترتان بلاک کنید تا دیگر نتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

۴٫ از شر منابعی که در دست دارید خلاص شوید. روی دی وی دی ها با خودکار خط بیندازید که دیگر قابل استفاده نباشند و بعد دور بریزیدشان. عکس ها و مجله های پورنویی که دارید را پاره کرده و دور بریزید. کلیه فایل های پورنویی که روی کامپیوترتان دارید را پاک کنید.

۵٫ موقعیت هایی که شما را بیشتر تحریک می کنند شناسایی کنید و با این موقعیت ها فاصله بگیرید. اگر یک آهنگ یا بازی ویدئویی خاص این تحریک را ایجاد می کند، آن را برای مدتی کنار بگذارید. شاید مجبور شوید چند وقت از رفت و آمد با دخترها یا پسرهای جذاب صرفنظر کنید. البته بعد از اینکه اعتیادتان از بین رفت می توانید به وضعیت عادی برگردید.

۶٫ یک عادت تازه را شروع کرده تا جایگزین عادت به پورنوگرافی شود.

۷٫ پیگیری روند پیشرفتتان هم می تواند کمک کند. به ازای هر روزی که بدون پورنوگرافی می گذرانید یک تیک روی تقویمتان بزنید. سعی کنید یک رشته طولانی از این تیک ها ایجاد کنید.

۸٫ یک دوست پسر/دوست دختر پیدا کنید. احتمالاً به این خاطر به پورنوگرافی معتاد شده اید که آرزو داشتید یک شریک عشقی در زندگی واقعی داشتید. شاید اینقدر خجالتی هستید که نمی توانید در دنیای واقعی با دختر یا پسر موردعلاقه خود حرف بزنید.

۹٫ بعد از گذشت یک مدت طولانی—مثلاً شش ماه، یک سال– به خودتان پاداش بدهید.

۱۰٫ کارهای اینترنتی مثبت برای خود ایجاد کنید. درمورد یک موضوع خاص عضو یک انجمن شوید. یا وقتی احساس بیکاری و بیحوصلگی میکنید از بازی های آنلاین استفاده کنید.

۱۱٫ اگر به هر دلیل دوباره به پورنوگرافی روی آوردید، برای اینکه نتوانسته اید خودتان را کنترل کنید خود را مجازات نکنید چون اینکار فقط اعتماد به نفس شما را پایین می آورد و باعث می شود بیشتر از قبل به پورنوگرافی روی بیاورید. برای چند روز استفاده از فیلم هاف عکس ها، شبکه ها و سایت های پورنو را برای خود ممنوع کنید.

۱۲٫ از دوستانی که شما را به اینکارها ترغیب می کنند دوری کنید.

۱۳٫ استفاده از کامپیوتر را برای خود محدود کنید. شاید اگر کامپیوتر جلوی رویتان نباشد به فکر این چیزها نیفتید. سعی کنید شب ها پای کامپیوتر
می شود.
و اما درمانبا راهکارهایی مناسب می توان از دام اعتیاد به پورنوگرافی خلاص شد بنابراین اگر افراد معتاد به استفاده از پورنوگرافی هستند، تغییراتی در کارهایی که هر روز انجام می دادند، بدهند:
- از حضور در موقعیت های پرخطر که باعث می شود از مواد پورنوگرافی استفاده کنید، امتناع کنند. - فهرستی از نتایج منفی و مثبت استفاده از فیلم یا تصاویر مستهجن تهیه و با خود مرور کنید.
- سعی کنند کمتر تنها بمانند. بهتر است همیشه یک یا چند نفر در اطراف شما باشند.
- هر عاملی که باعث کشیده شدن آنان به طرف استفاده ار فیلم یا تصاویر مستهجن تهیه و با خود مرور کنید.
- سعی کنند کمتر تنها بمانند. بهتر ست همیشه یک یا چند نفر در اطراف شما باشند.
- هر عاملی که باعث کشیده شدن آنان به طرف استفاده از مواد پورنوگرافی می شود، کنار بگذارند.
- با تکنیک های ساده بر اضطراب، خشم و افسردگی خود غلبه کنند و فعالیت هایی که باعث آرامششان می شود، انجام دهند البته در کنار این راهکارها توصیه می شود حتماً به یک متخصص مراجعه کنند.

- درمان این مشکل، کاری گروهی و بر 3 پایه اصلی روان درمانی، رفتاردرمانی و دارودرمانی استوار است. با تجویز دارو می توان میل جنسی را به شدت کاهش داد و اضطراب یا افسردگی بیمار را درمان کرد. با دارودرمانی، بیمار به راحتی دوره درمان را سپری خواهد کرد.

چهار توصیه کلی به شما در این زمینه می کنیم که امیدواریم به شما کمک کند: 1- مطالعه کتاب هایی در مورد این زمینه. نشر صابرین با داشتن کتب مفیدی در این زمینه می تواند به شما کمک نماید. 2- شرکت در کارگاه هایی که به آموزش مسایل جنسی فرزندان می پردازد. مطمئنیم به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد. 3- تنها نگذاشتن فرزندتان در خانه. 4- مراجعه به یک روانشناس کودک. کلینیک تخصصی خانواده و کودک می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی بکند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1792
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9840089
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...