0 امتیاز
182 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
من ۹ ساله ازدواج کرده ام و ۳ پسر دارم یکی 5/۵ ساله و دیگری ۳/۵ ساله و دیگری ۳ ماهه .من و همسرم رابطه بسیار خوب و آرامی داریم وباحترام باهم و فرزندانمان برخورد میکنیم ولی پسر بزرگم خیلی تند برخورد میکنه و مدام میگوید من اسمم و ظاهرم و موهایم دوست ندارم و هرچی بهش میگیم ما تو را اینطور دوست داریم خدا هرکس را به یک شکل آفریده شما زیبایی ولی نظرش عوض نمیشه . در ضمن ما هیچ مقایسه ای بین فرزندانمون نمی کنیم و خیلی وقت ميزاريم براشون .نمیدانم چه برخوردی کنم باهاش که هم خودش را دوست داشته باشد و هم در بزرگسالی مشکلی پیش نیاید عزت نفس داشته باشد .در ضمن ما بهش ابراز علاقه میکنیم و میگوییم دوستش داریم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
۶- بهتر است سعی کنید ریشه مطلب را بیابید. ممکن است همسالانش اورا در این باره نگران کرده اند یا فکر میکند,به او کم توجه شده اید و..
پس بیشتر باو نزدیک شوید و گاهی بصورت تنهایی با او حرف بزنید.
اجازه ندهید ظاهر، اندازه و شکل کودکان به دغدغه آنها تبدیل شود. تلاش کنید ذهن کودکان را بر تندرستی شان متمرکز کنید.
باو اعتماد بنفس بدهید و بگویید که ظاهر و موهای زیبایی دارد. تکرار این مساله در طول زمان از طرف شما ,پدرش و سایر افراد نظر اورا تغییر میدهد.
سعی کنید با کارهای مختلف اورا مشغول کنید تا کمتر به این مسایل فکر کند. ند به افکار، کلام و عقاید فرزندتان احترام بگذارید و از بیان هر نوع عبارت گزنده و تحقیرکننده خودداری کنید. به شخصیت فرزندتان احترام بگذارید. حتی اگر مرتکب رفتار اشتباهی شده باشد فقط آن رفتار خاص را باید مورد انتقاد قرار داد نه کل شخصیت او را. موقعیت‌هایی را به منظور کسب تجربه موفقیت برایش ایجاد کنید. ابتدا او را با موقعیت‌های ساده مواجه کنید و به‌تدریج به سمت مراحل دشوار سوق دهید. در زندگی خود نظم را رعایت کنید و در اجرای قواعد و قوانین خانواده قاطع و باثبات باشید تا فرزندتان هم این‌گونه رفتار کند و دچار دوگانگی و تعارض نشود. در برنامه‌ریزی‌های زندگی‌تان زمان‌هایی را صرفا به فرزندتان اختصاص دهید و فقط به همان فعالیت برنامه‌ریزی شده بپردازید و آن را به محلی برای نصیحت تبدیل نکنید. توقعات خود را با توانایی‌های فرزندتان هماهنگ کنید و فرزندتان را قربانی کمال‌گرایی خود نکنید. فرزند خود را با دیگران مقایسه نکنید و نقاط ضعفش را به رخش نکشید. به جای توجه به رفتار و خصایص منفی و گوشزد کردن آن بیشتر به رفتار و نکات مثبت او توجه کنید و آن رفتارها را مورد توجه و تشویق قرار دهید. به‌عنوان مثال «چقدر توی جمع خوب صحبت کردی، واقعا لذت بردم»، «این مدل مو خیلی بهت میاد»، «امروز چقدر زیبا شدی»، «موقع صحبت با دختر خاله‌ات خیلی صبور و متین بودی از رفتارت لذت بردم» یادتان باشد فرزندتان بیشتر از رفتار شما می‌آموزد تا گفتارتان
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2443
بازدید دیروز: 1221
بازدید کل: 9832751
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...