0 امتیاز
2.1هزار بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
سلام.
من یک سال ونیمه که ازدواج کردم .شوهرم هر وقت عصبانی میشه حرفای بدی میزنه.مثلا میگه اشتباه کردم که اومدم خواستگاریت .یا میگه اونطوری که همه تعریف کردن نبودی یا میگه برا پیشرفت زندگیمون هیچی نکردی من خیلی ناراحت میشم واخلاق دیگش اینه که اگه برا سرکار رفتن دیرش شد به من بد میگه خوب من ساعت میزارم ولی خواب موندم .شبم بچه نمیزاره زود بخابم بخاطر همی خاب میمونم چکار کنم.لطفا راهنمایی کنید
بعضی موقعها خیلی خسته میشم.البته همیشه اینطور نیس بعضی مواقع اینقدر قربون صدقت میره که کلافه میشی
مهربونه ولی مسولیت کاراشو به عهده نمیگیره همشو میندازه تقصیر من.همه چیزاشو از من میخاد بعد بهش میگم نمیدونم کجاس میگه توبه چه دردی میخوری .
بعضی مواقع خیلی دلم میشکنه

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
همسر شما این ایراد را دارد که خیلی زود در شرایطی که برایش ناراحت کننده است عصبی میشود و ان را ابراز میکند. اولین نکته این است که این مساله را بعنوان یک اشکال همسرتان قبول کرده و از او ناراحت نشوید و با رفتار درست در صدد اصلاح او باشید. دقت کنید که در این مسیر باید همراه او باشید تا در طول زمان بتواند تغییر در خود ایجاد نماید.
عصبانیت معمولا ریشه در گذشته و تربیت فرد دارد پس شما نباید از حرفهای او ناراحت شوید. چند نکته را در عصبانیتها رعایت نمایید تا در طول زمان هم ارامش,شما حفظ شود هم او رفتارش را بهبود دهد.
۱-تا جای ممکن از رفتارهای حساس کننده و تحریک کننده که اورا عصبانی میکند جلوگیری کنید.
۲- در مقابل عصبانیت او سکوت و بی تفاوتی پیش بگیرید. و حتی حرفهای اورا سریعا پذیرفته بکار خود مشغول شوید.
 ۳-نگذارید همسرتان درگیر خشم خود گردد. اگر دیدید عصبانی است، او را تنها بگذارید. اگر فکر می‌کنید که مسئله خاصی باعث عصبانیت همسرتان می‌شود، از طرح آن موضوعات اجتناب کنید.

۴-عصبانیت به آسیب‌های فیزیکی و عاطفی می‌انجامد. با شوهرتان لجبازی نکنید. در عوض سعی کنید راه‌هایی برای درک و حمایت او بیابید.
۵— شما باید درون خودتان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. باید به این فکر کنید که چرا همسرتان عصبانیت خود را برسر شما خالی کرد. غر نزنید، زیرا نتیجه‌ای جز انفجار عصبانیت و بد‌تر شدن شرایط ندارد.
۶-طوری فتار کنید که همسرتان با شما احساس راحتی کند. شما می‌توانید انفجار خشم همسرتان را با برقراری ارتباطی درست با وی، خنثی کنید. گفت‌و‌گو با همسرتان به هیچ وجه او را ناراحت نخواهد کرد. پس از اینکه با او گفت‌و‌گو کردید، درخواهید یافت که همه چیز به حالت عادی بازگشته است. این زمان مناسبی است تا با شریک زندگی خود روبه رو شوید.
۷- شوهرتان ر درک کنید. درک شما از او طغیان خشمش را کمتر می‌کند. در ضمن شنونده خوبی باشید.
۸-اگر متوجه شده‌اید که شوهرتان بی از اندازه عصبانی می‌شود، می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید. از او بخواهید که خود را متعهد به انجام برنامه‌های مدیریت خشم نماید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 375
بازدید دیروز: 2248
بازدید کل: 9825542
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...