0 امتیاز
269 بازدید
در مهارت های زندگی توسط
با سلام
من پنچ سال است که ازدواج کرده ام در ابتدا همسرم فردی خیلی صبور و آرام بود ولی از بس من بد اخلاقی و تندخویی و پرخاشگری کردم حالا میبینم که رفتار من در همسرم تاثیر گذاشته و او هم مانند من پرخاشگر شده. تمام ناراحتی من وقتی بیشتر میشود که اکنون که فرزندی دو ساله دارم میبینم که نمیتوانم خودم را کنترل کنم و به او هم پرخاش میکنم. البته فرزندم بسیار بسیار باهوش است و با کارهایش تعجب همه را برمی انگیزد ولی در عین حال بسیار گریه میکند و با گریه میخواهد به خواسته هایش برسد. و برای رسیدن به یک چیزی به هیچ وجه حواسش پرت نمیشود و فقط گریه های عجیب و از ته دل میکند. من تا حالا خیلی سعی میکردم که پرخاش نکنم و احساس میکردم یه فرشته کوچولو ست و گاهی اوقات با زدن بر سر خودم، خود را آرام میکردم. ولی هرچه بزرگتر میشود خواسته های غیر منطقیش هم بزرگتر میشوند دیگر صبری برایم نمانده و جدیدا به او هم پرخاش میکنم و ترسم از این است که او هم رفتار من را بیاموزد.
حالا با همه این ها خداوند به ما یک بچه دیگر نیز عطا کرده که پنچ ماه دیگر به جمع ما اضافه میشود نمیدانم با این اخلاق خودم و با ناسازگاریهای دختر دو ساله ام چطور میتوانم پذیرای یک فرزند کوچک با همه سختیها بشوم.
در ضمن من در خانه ای بزرگ شده ام که همیشه پدر و مادرم با هم دعوا و مرافعه و...  داشته اند و این مشکل مرا دو خواهر دیگرم نیز دارند. ولی در عوض همسرم در خانواده ای کاملا سالم و آرام بزرگ شده.
خواهش میکنم کمکم کنید از رفتار های خودم متنفرم و بسیار نگران آینده فرزندانم هستم. هرچقدر تا کنون تلاش کرده ام نتوانسته ام بر تندخویی خودم غلبه کنم. برای مثال عرض میکنم برای یک مسیله کوچک به جای اینکه به اندازه یک عصبانی و یا ناراحت شوم به اندازه ده عصبی و ناراحت میشوم. در ضمن خیلی هم سعی میکنم مهربانی کنم ولی چه فایده با زبان تند و خشنم همه را بر باد میدهم. خواهش میکنم کمکم کنید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام دوست عزیز،مرحله ی اول درمان،تشخیص بیماریست وخوشبختانه شما با خودشناسی،به نقطه ضعف خود پی برده ومایل به تغییر ان هستید،چند نکته را عرض میکنم که انشاله بایدعمل کنید،اولا صادقانه از همسرتان کمک بخواهید تا به شما کمک کند مثلا مراقب حسایستهای شما باشد،تشویقتان کرده درصورت لزوم بانرمی تذکر دهد و...همچنین چندکتاب درباره اخلاق اسلامی براساس سیره ائمه وروایات وایات مطالعه بفرماییدتا انگیزه بیشتری برای ترک این گناه بزرگ پیدا کنید،با افراد خوش اخلاق وصبور معاشرت کرده از انها الگوبگیرید،میتوانید برای خطاهای رفتاریتان جریمه درنظر بگیرید،مثلا اگر فریاد یا بددهنی داشتم پولی در صندوق صدقه بیندازم،استفاده از اذکار وایات نیز بسیار مفید است،مثلا تکراروالعصر یا اسامی وصفات الهی، حتما یک چکاب جسمی وروانی نزدپزشک انجام دهید شاید دچار اختلالی مانندتیروئید یا کمبود ماده ای دربدن باشید،ودر اخر برای یادگیری کنترل خشم با یک مشاور در ارتباط باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1420
بازدید دیروز: 3043
بازدید کل: 9793343
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...