0 امتیاز
694 بازدید
در مهارت های زندگی توسط
سلام.لطفا راهنماییم کنید چون قراره جواب این سوال رو من و همسرم بخونیم و عمل کنیم..
من تو خانواده ای بزرگ شدم که رابطه ی بین دختر عمو و پسر عمو مثل خواهر و برادر بوده اما پیششون حجاب کامل داشتیم و شوخی بیجا و الکی نداریم.اما از وقتی ازدواج کردم همسرم خیلی حساسیت الکی خرج میکنه که من اصلا نمیتونم درکش کنم و به حساب خودخواهیش میذارم.مثلا من یه پسرعموی 10 ساله دارم که فقط بهش دست میدم اونم سالی1 بار اما میگه من خوشم نمیاد.
مثلا میگه اون جونور ادم خوبی نیست و اون صدتایی مثل من و تو رو درس میده بخاطر چشمای خمارش میگه هیزه..
درصورتی که اصلا اینطور نیست.
یا یه بار با پسر عموم تنهایی اومدم خونه خودم وسیله بردارم اما قاطی کرد.
حساسیت های بیجا داره مثلا اگه سر سفره به شوهر خاله ام غذا تعارف کنه ناراحت میشه.میگه مگه تو شوهر نداری.ما خیلی خانوادگی بهم وابسته ایم اما اون هر سری داره منو از خانواده ام با اخلاقاش دور میکنه و ازاین ناراحتم.
خواهشا نگید چون مرده و من زنشم باید هرچی اون میگه عمل کنم و یا عصبانیش نکنم.اگه اخلاقش درست نیست راهکار بدین چون به سادگی قبول نمیکنه...
منتظر راهنماییتون هستم ممنونم.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)

سلام 

پرسشگر عزیز حکم شرعی:بر هر زن و مرد مكلفى (اعم از فاميل و غير آن) شرعاً واجب است در تماس و نشست و برخاست با جنس مخالف حريم ضوابط شرعى و مقررات اسلامى را دقيقاً مراعات نمايند و از هرگونه عمل و رفتارى كه آميخته به ريبه و يا موجب ترتب فتنه و فساد باشد، جداً احتراز نمايند و مصافحه و دست دادن با نامحرم به هيچ وجه جايز نيست.
دخترم حساسیت وغیرت همسر شما بیشتر بدلیل شناختی است که از همجنس های خوددارد ومیداند مردان چگونه خلق شدند وچقدر زود تحریک میشوند و چه مواردی برایشان هیجان ایجاد میکند طبق همین شناخت دوست دارد همسرش فقط از ان خودش باشد وظرافتهای زنانه اش برای خودش فقظ جذابیت داشته باشد به شما تبریک میگویم که همسر غیرتمندی دارید خصلت نکویی که درروزگار امروز بدلیل بی حیایی وارزش شدن ضدارزشها به فراموشی سپرده شده است ومردان بی غیرت  وبی مسئولیت درخانه پای ماهواره لمیده وهمسرانشان در جامعه بدنبال روزی  میدونند .

توسط
عزیزم شاید این یه جور دخالت باشه اما به نظر من هیچ کس و هیچ چیز و حتی هیچ رابطه ای نباید باعث بشه زن و شوهر از هم رنجیده بشن.یه پیشنهاد دارم خودتو جای شوهرت بزار ببین اگه اون توی خونوادش با دختر خاله و عموهاش این رفتارو می کرد تو راحت بودی و خوشحال می شدی؟ به قول خانم رستگار هرآنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند عزیزم.شیرینی کام خودت و شوهرت رو به خاطر یه بچه ده ساله یا شوهر خاله ات که هیچ وظیفه ای در قبالش نداری به تلخی نکشون.شاید حرفام تلخ باشه برات اما باور کن حقیقته.مشخصه که تو جز صمیمیت هیچ هدف دیگه ای نداری اما حس می کنم چون همسرت ناراضی از این رفتارت بیشتر داری واکنش نشون میدی و حساس شدی.موفق باشی
توسط
مرسی....
حرف شما درست...اما من ناراحت نمیشم.
اما همسر من تو این موارد سریع شروع میکنه به فحاشی و منم اصلا ازاین کارش خوشم نمیاد.اصلا نمیتونه اگه از یه رفتار من خوشش نمیاد درست و حسابی بگه چون بد حرف میزنه و توهین میکنه اصلا بهش حق نمیدم و بهش میگم بدبینه و شکاکه...چون پلیسم هم هست دیگه بیشتر.و سریع شروع میکنه به لعنت فرستادن و اینکه این زندگی چرته و بدردبخور نیست.این زندگی جهنمه..
چه کنم....
میشه همسرم رو راهنمایی کنید چون ما 15 سال اختلاف سنی داریم احساس میکنم خیلی سخت میگیره.
و همش میخواد کاراش و رفتاراش رو بهم تحمیل کنه و همیشه بهش میگم دوست داره من مثل ادم اهنی باشم و هرچی که اون میخواد و هرچی که اونم میگه باشم و انجام بدم و این روانیم میکنه.بدشم من خیلی سرزنده و شاداب و شلوغ و توجمع خنده کنان هستم اما همسر من اصلا اینطور نیست همیشه ساکت و بیمزه و خشک سرد هستش و من خوشم نمیاد.صد بار با روشهای متفاوت بهش گفتم اما میگه من همینم و از این خودخواهیش منم حرسم میگیره و کار خودمو میکنم که بهش بر میخوره.
بدم میاد همیشه ما زنها باید کوتاه بیایم.
خواهشا راهنماییم کنید...
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
این طرز فکر او و رفتار او به فاصله سنی شما وشرایط شغلی همسرتان بر میگردد. سعی کنید در ظاهر مدتی حرفش را گوش کنید و او را راضی نگه دارید. این بمنزله کوتاه امدن شما نیست بلکه حربه ای است برای حفظ زندگی و اماده کردن او برای,پزیرش شما و نظرهایتان. صبر و حوصله داشته باشید و با براوردن خواسته هایش در قلب او نفوذ کنید. با این روش بسیار ساده تر میتوانید حرفهایتان را باو بقبولانید. بجای اصرار و دعوا از اغواگری زنانه خود استفاده کنید. شما یک زن هستید و باید بتوانید از سیاستهای زنانه استفاده نمایید. محبت را فراموش نکنید و سعی کنید اورا بخود بیشتر و بیشتر وابسته کنید. مطمین باشید مقاومت در مقابل او و بد رفتاری و ناراحتی مساله را حل نمیکند و فقط شما را به جدایی نزدیک و نزدیکتر میکند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1050
بازدید دیروز: 2444
بازدید کل: 9841791
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...