0 امتیاز
181 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
سلام،دخترم 7 ساله است. میخواهم فردی مسوولیت پذیر، کاری و ورزیده بار آید.ازطرفی میدانم که فصل بکن نکن ها برای فرزندم آغاز شده است.تقریباً به سختی زیر بار کار کردن میرود.گاهی خودش با علاقه شروع به کار میکند ولی در بسیاری از مواقع با کسالت و آه و ناله به انجام کارها میپردازد.با تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
۳۳- خیلی از کارهایی که باو یاد میدهید خیلی ساده بعدا انها را یاد خواهد گرفت  اما وظیفه اصلی شما اینست که روش انجام کار و مسیولیت پزیری را در او نهادینه کنید. دقت کنید که اشتباه و سوء برخورد شما میتواند نتیجه عکس بدهد و او را از این مسایل دلزده کند. پس کمی با دقت رفتار کنید. او در سنی است که بهیچوجه نباید به اجبار کاری انجام دهد وگرنه شخصی بی اعتماد بنفس و منفعل خواهد شد که هیچ حرفی برای گفتن ندارد. پس سعی کنید با سپردن کارهای متنوع و کوچک و قابل انجام باو این کار را برایش خوشایند کنید. در کنار این مساله حتما برایش تشویق و جایزه و هدیه در نظر بگیرید تا رغبت پیدا کند. دقت کنید او نمیداند برای چه باید کاری را انجام دهد پس انگیزه لازم را ندارد. حتما برای او تشویق در نظر بگیرید. اگر گاهی حوصله انجام کار نداشت اورا اجبار نکنید و باو مرخصی بدهید اما بگویید باید کارش را در وهله ای دیگر جبران کند. در کاری که برایش مشکل است کنارش باشید و کمکش کنید تا بتواند بشما تکیه کند. ارامش و محبت شما باو امید و انگیزه میدهد, پس در این باره کوتاهی نکنید.
توسط
نمایش از نو توسط zrastegar
آنچه به نظرم میرسد این است که معلوم نیست  که دخترم در زندگی آینده  حتی از سوی همسر آینده اش مورد تشویق و تشکر باشد،چون برخی مردان کارهای منزل را وظیفه ی همسر خود میدانند و به قول دیگر لطف مکرر حق مسلم میشود.به نظرتان تشویق و نرمشی که در انجام امور باید به خرج دهیم این مساله را به دنبال نخواهد داشت که او انتظار همین نرمش و تشکر و تحسین را از سوی همسر خود خواهد  داشت. وبه تجربه در تربیت های سختگیرانه ی قدیم دیده میشود که زنان در گذشته بسیار کاری تر و ورزیده تر بودند و در تربیت جدید سالهای اخیر میبینیم که زنان هیچ علاقه ای به کار کردن ندارند و به انحاء مختلف از انجام کار سر باز میزنند،والبته میدانید که در قدیم این ملاحظاتی که در بالا ذکر کردید مدّ نظر نبود.ممنون میشم پاسخ دهید چون فکر میکنم که سختگیری ودر حقیقت ممارست به انجام کارها میتواند امور خانه داری را برای او بسیار آسان کند و به نحوی او خود را با این امور مأنوس خواهد دید و جزءوظایف خویش.
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
هر برهه از زمان شرایط خود را دارد, شاید در گذشته این روش مناسب بوده چون اکثر اقایان این کار را وظیفه خانم میدانستند و نظام مرد سالاری حاکم بوده است. اما شما باید دخترتان را طوری تربیت و اماده کنید که هم از جهتی تا حدودی به وظایف خانه داری اشنا باشد و از طرفی از این کار و از زن بودن خود دلزده و ناراحت نباشد. نکته ظریف اینجاست که اسیب های فشار وارد کردن برای این کار بسیار بیشتر است چون او خودش را با سایرین مقایسه خواهد کرد و فکر خواهد کرد که سر او کلاه رفته است. انجاست که این دیدگاه باعث اسیبهای فراوان خواهد شد. پس بهترین راه اموختن همراه با ارامش و احترام است اما باید باو گوشزد شود که چه انتظاراتی باید از همسر اینده داشته باشد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 965
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836258
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...