0 امتیاز
3.9هزار بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
من تازه عروسی کردم
وبیشتر وقتا بخاطر غسل جنابت نماز صبحم قضا میشه
چون خونمون یه خونه قدیمیه
پدرشوهرمادرشوهر پایین
طبقه ما حمومش پایینه
بخاطر این بعضی وقتا نمیتونم برم غسل کنم
کار گناهی میکنم؟؟؟
حیامانع میشه

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)

اگه غسل جنابت به تاخیر بیفته گناه داره ؟ طوری که وقت برای غسل نباشه و تیمم کنیم

آیت الله خامنه ای: اگر عمدی باشد، معصیت کرده اید.

آیت الله مکارم شیرازی : در هر حال، اگر تا اواخر وقت نماز صبر کند و در زمانی که وقت برای غسل کردن نیست تیمّم بدل از غسل کند و نمازش را بخواند نمازش صحیح است؛ هر چند کار خلافی انجام داده است

آیت الله وحید خراسانی : اگر عمداً نماز را به قدرى تأخیر بیندازد که وقت وضو یا غسل نداشته باشد معصیت کرده ، ولى نماز او با تیمّم صحیح است ، و احتیاط مستحبّ آن است که قضاى آن نماز را هم با وضو یا غسل بخواند.

ـ کسى که در شب ماه رمضان جنب است ، چنانچه عمداً غسل نکند تا وقت تنگ شود ، بنابر احتیاط واجب تیمّم کند و روزه بگیرد و قضاى آن را هم به جا آورد.

ـ بنابر احتیاط واجب چیزى که بر آن تیمّم مى کند ، در صورت امکان باید گردى داشته باشد که بدست بماند و بعد از زدن دست بر آن ، مستحبّ است دست را بتکاند.

آیت الله فاضل لنکرانی : اگر عمدا کسی غسل نکند تا وقت نماز تنگ شود معصیت و گناه کرده لیکن در اخر وقت که فرصت غسل نمی ماند باید تیمم کند و نماز را بخواند؛ نماز صحیح است و از تاخیر غسل توبه کند و برای نماهای بعدی باید غسل کند.

آیت الله سیستانی : گناه دارد ولی در این صورت برای نماز باید تیمم کرد و نماز با آن صحیح است

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پرسشگر عزیز

 

حیای شما در انجام واجبات ، خیای ناپسند و مذموم است. و به هیچ وجه به خودتون اجازه ندهید که این حیا شما را از انجام واجباتتون باز بدارد.

و ترک فریضه ی نماز عواقب سوءی دارد که در زندگی شما خود را نشان خواهد داد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1969
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9795577
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...