0 امتیاز
168 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
سلام .پسر من نه سالشه واصلا حرف من رونمی شنوه .بی خیاله .هرچی میگم بشین تکاایفتو انجام بده  گوش نمیده خودشم خیلی خجالتیه توکلاس ساکته شاگرد منظمیه وزرنگم هست.ولی  زودجوش میاره ،عصبی میشه وگریه می کنه کاراشو با آرامش انجام میده میگم زوانجام بده تموم کن راحت بازیتو بکن عصبی میشه واسه هر چیز هم گریه می کنه میگم پاشومسواک بزن حی میگه باشه یه ذره بعد .واقعا کلافم کرده .آخر میزنم زیر گریه .توروخدا یه راهنمایی بکنین. جوابش میاد تو کانال تربیت فرزند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز فرزند در این سن مدت زمان مفید برای انجام تکالیفش بین 10تا 30دقیقه میباشد شما باید بین این تایم به اواستراحتدهید ودوباره شروع کنیدزیادفشارنیاورید بلکه به صورت اهسته وبا صبراین رونددنبال کنید
تکالیف طولانی را به بخش های کوچک تقسیم کنید تا کودک راحت تر بتواند آن ها را انجام دهد. در ابتدا به او یاد دهید چگونه یک تکلیف را می تواند به اجزای کوچکتر تقسیم کند. برنامه یا طرح خود را به اجزای کوچک و انجام شدنی تقسیم کنید. هرگز کودک را یکباره و به مدت طولانی سر درس و تکلیف ننشانید. به جای این کار، برای او اهداف واقع گرایانه تعیین کنید. مطمئن باشید که موفقیت های کوچک و کم اهمیت در این زمینه، سریع ترین راه برای ایجاد تغییرات درازمدت و دائمی است.
ـ برنامه ریزی داشته باشید
با کمک فرزند خود یک برنامه منظم برای انجام تکالیف تهیه کنید. برنامه را در یک محل مناسب و در دید او نصب کنید. برای تشویق او به انجام تکالیف می‌توانید در مقابل هر روز که تکلیف آن را به موقع ، خوب و دقیق انجام داده یک علامت بزنید و در آخر هفته اگر توانسته باشد تکالیف خود را خوب انجام دهد و با توجه به تعداد ستاره‌ها جایزه‌ای به او بدهید.
بهتر است جایزه مورد نظر را در همان حین برنامه ریزی معین کنید و در آخر برنامه آن را یادداشت کنید . به این ترتیب عملکرد کودک دائما در جلوی او قرار دارد و مسئولیت پذیری او نیز تقویت می‌شود. برنامه را در صورت نیاز و بر حسب شرایط تغییر دهید.
ـ برای کودکی که به جای انجام دادن تکالیفش به بازی می پردازد، از خودِ بازی برای انجام تکالیف استفاده کنید و یا بازی یا فعالیت های دیگر که مورد علاقه اوست به عنوان پاداشی برای انجام تکالیف استفاده کنید و یا بازی و انجام تکالیف را به صورت نوبتی درآورید. بدین معنا که بخشی از تکالیفش را انجام دهد و سپس، ده دقیقه آزاد باشد برای بازی و بعد به انجام بخش دیگری از تکلیف بپردازد پس از آن ده دقیقه دیگر بازی کند.
درصورت نتیجه نگرفتن بگذارید که کودک با عواقب انجام ندادن تکالیفش توسط معلم روبه رو شود تا درک کند
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 404
بازدید دیروز: 1066
بازدید کل: 9823323
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...