0 امتیاز
175 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
باسلام.پسرهای 22ماهه من که دو قلو هستند،اصلا حرف کسی رو گوش نمیکنن.کاری رو که بهشون گوشزد میکنم نکنن با لجبازی همون کار رو انجام میدن.با آرامش هم میگم با تنبیه هم میگم همون وضعه.لطفا راهنمایی کنین چیکار کنم.چون خیلی حساسم که بچه هام جلوی جمع کار بدی نکنن.مثلا وقتی آب میخورن دستشون رو میندازن تو لیوان.با تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز کودک در این سن به دنبال استقلال میباشد و این لجبازی ها نشانه همین امر میباشد ،شما باید به چندین نکته در روش تربیتی خود دقت کنید...پدر و مادر باید در روش تربیتی با هم هماهنگ باشند...کودکان در این سن الگو برداری میکنند و والدین باید الگوی مناسبی باشند همچنین
۱ــ سعی نکنید برای کودک نوپایتان دلیل و استدلال بتراشید. بچه ها در کج خلقی به حرف منطقی گوش نمی دهند
۲ــ خونسردی نشان ندهید،(کودک نباید احساس کند که او برای شما هیچ اهمییتی ندارد) چون این عمل کودک را به وحشت خواهد انداخت خاطره بدی در ذهن او به جای می گذارد
۳ــ در مقابل کودک تسلیم نشوید، چون تسلیم در مقابل رفتار بد کودک، نوعی پاداش دادن به اوست. و کج خلقی هایش را تقویت می کند(دفعه بعد یاد میگیرد اگر پافشاری کند شما تسلیم میشوید)
۴ــ به کودک رشوه مثل آب نبات یا خوراکی ندهید. او ممکن است برای گرفتن این رشوه چنین رفتاری را شروع کند
5_ سکوت کنید و در مقابل آنچه دیگران فکر می کنند نگران نباشید(به او نگیید آبروریزی نکن جلوی مردم زشته!او یاد میگیرد از این موقعییت سوء استفاده کند)
6ـ از خرده گیری و نزاع چشم پوشی کنید. تا جایی که ممکن است به کودک بی توجهی کنید(بی توجهی به رفتار بد کودک_نه خود او _ بهترین تنبیه و همیشه جواب میده)
7_به رفتار خوب پاداش دهید.بعد از آن عمل خوب، زمان ویژه ای به کودک صرف کنید
8_قبل ورود به فروشگاه،و یا هرجایی دیگری، رفتاری که انتظار دارید و نتیجه بد رفتاری را برای کودک شرح دهید:
مثلا_فقط یک چیز برایت میخرم،
نکته:توجه کنید که در همه این موارد شما باید مصمم باشید و از حرفتون کوتاه نیاید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 371
بازدید دیروز: 3043
بازدید کل: 9792294
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...