0 امتیاز
293 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام. 37 سال دارم و 11 ساله که ازدواج کردم هر دو مهندس هستیم در ابتدای ازدواج به شوهرم گفتم که من با استاد دانشگاه ازدواج نمیکنم و دوست ندارم همسرم استاد دانشگاه بشود او هم گفت که نمیشود اما امروز توسط یکی از دوستان خود مدارک خود را به دانشگاه جهت تدریس ارائه کرده تا مدرس دانشگاه شود. من عنوان کردم که راضی نیستم اما او کار خودش را میکند. راستش به سرم زده که اگر این کار را بکند رهایش کنم چون آدمی که روی حرفش نایستد قابل اعتماد نیست از طرفی به آینده فرزندم فکر میکنم اما نسبت به همسرم دلزده شدم با توجه به اینکه خیلی هم دروغ میگوید که البته دروغ در خانواده آنها موروثی است و همه خانواده او اهل دروغ هستند. همسرم بعد از بچه دار شدن کلا عوض شده و شدیدا دلزده شدم. لطفا مرا راهنمایی کنید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
7دوست عزیز بهتر است که عجولانه قضاوت نکنید،شما 11سال است که با همسر خود زندگی میکنید و کاملا شناخت نسبت به ایشان و شخصیتشان دارید،وزندگی تان باید بر پایه اعتماد باشد،قبل از اینکه زندگی خود را تلخ کنید به این موارد توجه کنید،اولا اینکه ذهنیت خود را درباره استاد دانشگاه بودن تغییر دهید،اگر همسر شما بخواهد کار اشتباهی انجام دهد به وسیله راههای دیگر هم میتواند و این ربطی به شغلش ندارد بلکه شما باید زمینه پیشرفت رامهیا کنید ،شما با نحوه برخورد خود و توجه به همسرتان ودر فضایی صمیمانه درباره دغدغه ها و نگرانی هایتان صحبت کنید همچنین در رابطه با دروغ گفتن ،دقت کنید که این مسئله یک عادت رفتاری غلط شده و شما باید با روش های مختلف به ایشان کمک کنید تا این عادت را ترک کند نه اینکه میدان را خالی کنید و تصمیمی غلط بگیرید
بنابراین بهترین راه‌حل برای اینکه شوهرتان دیگر دروغ نگوید این است که شرایطی را در خانه فراهم کنید که دیگر او مجبور به دروغ گفتن نشود. اگر زن و شوهر بتوانند کمی یکدیگر را آزاد بگذارند و هر کدام به دیگری اجازه دهد که آن‌طور زندگی کند که دوست دارد، به مرور تبدیل به 2 دوست می‌شوند و دیگر لزومی ندارد به هم دروغ بگویند. به‌طور کلی باید گفت، هر فردی احتیاج دارد تا فضایی برای نفس کشیدن داشته‌باشد و وقتی این فضا فراهم شود، دروغ گفتن متوقف می‌شود.
وقتی زنی به شوهرش اعتماد کامل دارد و مطمئن است که شوهر به او دروغ نمی‌گوید، مسلما رفتار دیگری خواهد داشت و در مقابل مردی هم که احساس کند همسرش به او اطمینان و اعتماد دارد از هر کاری که آرامش زندگی را به هم بزند، پرهیز می‌کند. 
اگر می‌خواهید رفتارتان را تغییر دهید باید بدانید، تغییر رفتار زمان‌بر و سخت است و تاثیربخشی این تغییر رفتارها نیز مدتی طول می‌کشد، شما نمی‌توانید در یک شب شوهر دروغگوی‌تان را تغییر دهید.
توسط
احسنت خدا خیرتون بده و توفیق روز افزون علم
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1485
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9839782
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...