0 امتیاز
222 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام من 38 سالمه ویه دختر 18 ساله و یه پسر 11 ساله دارم ومعلم هستم .شوهرم از همان ابتدا بداخلاق بود ولی به تدریج یه کم بهتر شده.اما حالا هم بعضی وقتها همان بداخلاقیها رو تکرار میکنه بچه هام زیاد دوستش ندارن برای همین من دیگه بچه دار نشدم .ولی چند وقته فکر اینکه ممکنه در ایام پیری خیلی زود تنها بشم بد جوری به فکر افتادم که دوباره بچه دار بشم ولی وقتی به بداخلاقی همسرم فکر میکنم پشیمان میشم دخترم هم مدام میگه میخوای یک نفر دیگه رو مثل ما بدبخت کنی ولی پسرم خیلی برادر دوست داره.برای همسرم خیلی فرق نمیکنه واصراری به داشتن بچه نداره. من واقعا برام تصمیم گیری سخته خواهش میکنم کمکم کنین .

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
۶-دوست عزیز نگرانی ها و دغدغه های شما, بجا و منطقی است. اما دقت کنید که اولا در مورد فرزند و نوع تربیت و روزی و خوشبختی و بدبختی او شما تصمیم نمیگیرید. چه بسا فرزندانی که در خانوادهای بسیار بد بدنیا امده ولی انسانهای موفق و خوبی شده اند و در عوض فرزندان افراد بسیار خوش اخلاق و خوب که منحرف شده اند. پس خیلی به این مسایل فکر نکنید. حرف دختر شما نیز درست نیست که میگوید بدبخت شده است. بخت هر انسان به اعمال و رفتار خودش برمیگردد نه هیچ چیز دیگر. دوما نگرانی در مورد بی کس شدن و... در پیری هم دلیل خوبی برای فرزند دار شدن نیست چون تکیه و امید بستن بر غیر خدا در هرشرایطی جایز نیست. یعنی از هردوجهت شما در اشتباه هستید.  پس هر دو را فراموش کنید ولی به نظر من به شرایط خود نگاه کنید و ببینید امادگی روحی,جسمی و.. را برای ادای تکلیف در مورد فرزند و تربیت او بجا اورید یا خیر. به نظرم مساله را خیلی پیچیده نکنید و با توکل بر خداوند و مشورت همسر تصمیم مناسبی بگیرید. البته در مورد اخلاق همسر راهکارهای ارایه شده در سایت را مطالعه نمایید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 117
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9835410
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...