0 امتیاز
227 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام
من نسبت به برخورد مادر شوهر و خواهر شوهرم با جاریم حساسیت زیادی دارم و حسادت دارم و کاملا میدونم که این کارم اشتباهه ولی نمیتونم به راحتی خودم رو کنترل کنم.من فقط همین یک جاری رو دارم و 7 سال از من بزرگتره.لطفا منو در کنترل احساسات و افکارم کمک کنید.
با تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
15- سعی کنید با تفکر زیاد ریشه حسادت خود را پیدا کنید. مثلا ممکن است به این نتیجه برسید که شما دوست دارید مادرهمسرتان به شما توجه بیشتری بکند! با خود فکر کنید که چرا این مساله را دوست دارید؟ چرا توجه انها این اندازه برای شما اهمیت ددارد؟ با خود فکر کنید که  اگر همه ی توجهات آنها به سمت شما بود و شما از او عزیز تر بودید چه اتفاق مهمی می افتاد؟ آیا تمام خواسته شما این است! با خود فکر کنید و باید به این نتیجه برسید که  این توجه و عزیز بودن برای یک انسان که شاید در تشخیص دچار اشتباهات زیادی باشد به خودی خود پوچ و بی ارزش است. (مثل کودکی که به اسباب بازی کودک دیگر حسادت می کند در ظاهر بخودش حق میدهد اما در واقع هیچ ارزشی ندارد) پس این مساله را با تفکر زیاد در مورد علت حسادت خود حل کنید که این تفکر شما خود نوعی عبادت است. سعی کنید اهمیت مساله را برای خود از بین ببرید و بجای آن خود را به همه اثبات کنید و با رفتار محبت آمیز و دوستانه با آنها صمیمی شوید تا پس از مدتی جایگاه خود را بیابید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

11 نفر آنلاین
0 عضو و 11 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1495
بازدید دیروز: 2746
بازدید کل: 9834549
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...