0 امتیاز
288 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
سلام.من چند ماهی هست که عقد کردم.
بعضی رفتارهای همسرم تازه برام آشکار شده و واقعا آزارم میده.(چون از هم دور هستیم بعضی اوقات شبها هم کنار هم سپری میکنیم)
1, مثلا شبها عادت نداره مسواک بزنه و وقتی ازش میپرسم الکی میگه زدم یا میگه صبح میزنم،در صورتیکه شب مسواک زدن برای من خیلی مهمه و و اگه بخواهیم رابطه ای هم داشته باشیم تحملش برام خیلی سخته.
2.یا اینکه معدش مشکل نفخ داره و خودشو اطرافیانشو آزار میده ولی دکتر نمیره!یا مثلا چشمش ب عینک نیاز داره ولی دکتر نمیره!
من بدم میاد و نمیخوام برای ایشون نقش مادرش رو بازی کنم و مرتب بهش تذکر بدهم که مسواک بزن،دکتر برو و...
و از این کارهاش واقعا خسته شدم..بهش میگم اگه منو دوست داشته باشی لااقل وقتی بهت میگم عزیزم مسواک بزن بعد بیا تو تخت میزنی،اما اون شب مسواک میزنه و فرداشبش نمیزنه.
پیش خودم فکر میکنم چند روز که کنار هم هستیم این رفتارهاش آزارم میده وای به حال بعد از عقد!
حتی بنظرم اومد رفتارهای آزار دهنده ایشون رو روی کاغذ بنویسم و ازش خواهش کنم ترک کنه و بهش بگم اگر ترک نکنه  دیگه نمیتونم باهاش ادامه بدهم!
اما نمیدونم درست هست یا نه..از اونجایی که یه مقدار اخلاقش قد هست هنوز دستم نیومده چطور ازش خواسته ام رو بخواهم تا اجرا کنه چون بارها چه با لحن خوب و قربون صدقه چه با عصبانیت تذکر دادم و دیگه خسته شدم.
البته چند روزی هم بی تفاوت خودم رو نشون دادم ولی فایده نداشت..

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
12- یک نکته را باید به شما دوست عزیز گوشزد کنم و آن این است که اگر این مسایل اینقدر اهمیت داشت شما باید در مورد این مسایل قبل از ازدواج آگاه میشدید و از او می پرسیدید. دقت کنید که این عادات بد معمولا در طول سالها شکل گرفته و علت آن هم مسایل زیادی از جمله تربیت و نوع نگاه خانواده و... است . پس شما نمیتوانید یک شبه آن را از بین ببرید. اگر همسرتان را دوست دارید و مشکل تان در همین  مسایل خلاصه می شود مانند دوستی صبور باید به او کمک کنید تا عادات بدش را تغییر  دهد. بگذارید خیالتان را راحت کنم که به این راحتی و در چند روز و هفته این مسایل تغییر نخواهند کرد اما با صبر و پشتکار شما می توان کم کم آن ها را بهتر و بهتر کرد. سعی کنید در بازه های  مشخص زمانی مثلا هر دوهفته با او به صورت صریح و جدی ولی محبت آمیز گفتگو کنید و به او بگوئید که این مسایل (حتما همه را از قبل یادداشت کنید) چقدر برای شما اهمیت دارد. به او بگوئید که بالاخره شخصیتها متفاوت است و اهمیت این مسایل برای هرکسی فرق می کند اما برای شما بسیار بسیار مهم است و انجام ندادنش در دراز مدت باعث عواقب خطرناکی می شود. اما در بین این دوهفته او را سرزنش نکنید و به جای آن کمکش کنید. مثلا مسواک را برایش بیاورید و حتی او را با شوخی و خنده به سمت محل شستشو و.. ببرید. شاید حس کنید این رفتار های یک مادر با فرزند است اما این اشتباه بزرگی است. شما در حال یک تغییر بزرگ در شخصیت فردی هستید که شخصیتش تقریبا شکل گرفته پس کار بزرگی می کنید. اگر اهمیت مساله و  سخت بودن این تغییر را درک کنید این حس به شما دست نخواهد داد و از کار خود حسئ بسیرا خوبی نیز خواهید داشت. پس با شوخی محبت و خنده و کمک بسیار زیاد او را تمرین دهید. (مانند ماهیچه ای که مدتها استفاده نشده و نمیتواند کار کند باید با تمرین و کمک به حالت قبل برگردد). این مساله را به نفع خود بدانید چون این کمک شما در ذهن او خواهد ماند. این روند را (تذکر جدی هر دو یا سه هفته و محبت و کمک در بین آن) تا زمانی که او تغییر کند ادامه دهید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 188
بازدید دیروز: 3345
بازدید کل: 9797140
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...