0 امتیاز
375 بازدید
در اخلاقی ، ادبی توسط
سلام استاد عزیز
از اینکه مزاحم وقت پر ارزش شما میشم عذر میخوام
متاسفانه نمیشه توی پرسش وپاسخ قرآن ناطق عضو شد
و از توی آرشیو هم نتونستم جواب بگیرم
من 10 سال هست که ازدواج کردم مدت 4،سال عقد بودم(البته در زمان خواستگاری حرف چیز دیگری بود که این خود موجب ناراحتی من بود)که بعد از 4سال با یه سری ناراحتی ها سر خونه زندگیمون رفتیم از نظر مال محتاج نیستیم ولی باید محتاط خرج کنیم مادر شوهر بنده خیلی به ظاهر اهمیت میده و من شاید مجبور شم 2سال هیچ لباس جدیدی نخرم در صورتی که بقیه اعضای خانواده خیلی به روز هستند همچنین خانواده شوهر من شیرازی هستند و خانواده من اهل فسا وهمان جا هم ساکن هستند البته از نظر تحصیلات فامیل و مسایل اجتماعی به غیر از مسایل مالی خانواده من در وضعیت بهتری هستند وهمه اینها باعث شده که مادر شوهر من به من به چشم یه آدم حقیر نگاه کنه و دایم حتی در جمع منو ضایع کنه ما 5سال در طبقه بالای خانه آنها زندگی میکردیم و خوب خود این نزدیکی ناراحتی هایی بوجود می آورد من یه دختر دارم که از بدو تولد دچار اگزما بود به همین خاطر به شدت نا آرام بود و من خوب به کارهای خانه نمیرسیدم و بابت این موضوع همیشه تحقیر میشدم دختر من الان 4 سال داره و در سن2_3سالگی بیماری اون به شدت تشدید شد بطوری که من یک سال نتونستم حتی یک شب هم بیشتر از 3 ساعت بخوابم دوری از خانواده بیماری دخترم(ظاهر دخترم مثل کسی شده بود که دچار سوختگی 70_80درصد به بالا شده باشه غیر از این بدنش به دلیل خارش شدید پر از زخمهای عمیق بود که عفونی شده بود حتی شما نمیتونید تصور کنید)(البته آقا امام رضا که جانم به فداشون دختر منو شفا دادن) و همچنین شوهر من آدمی نیست که علنی ابراز محبت کنه و سردی ایشون باعث شده بود من به شدت عصبی بشم و من تو خونه ای که مادر شوهر و دو تا برادر شوهرام(ازدواج کردن)زندگی میکردن خیلی داد و بیداد میکردم با شوهرم دعوا میکردم مشکلاتمون رو با فریاد میگفتم و حالا بعد از حدود 1/5سال از اون روزا  با توجه به بی احترامی های مادر شوهرم به من خیلی تو جمعشون احساس حقارت میکنم و این اضطراب و پشیمونی از کذشته و رفتارهای بدم همه زندگی منو تحت تاثیر قرار داده و شدیدا به کمک احتیاج دارم
ببخشید میدونم وقت با ارزش شما رو خیلی گرفتم اگر امکانش براتون وجود داشت کمکم کنید اجرتون با حضرت زهرا(س)

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز شما مشکلات زیاد و گرفتاریهای مختلفی را شت سر گذاشته اید. رقت کنید که هر مساله در زندگی پرپیچ و خم انسان را باید به عنوان تجربه ای ارزشمند نگاه کرد. پس نباید به خاطر اتفاقات غیر قابل بازگشت غصه بخورید چون با این کار زمان حال را نیز ازدست می دهید و بعدها دوباره پشیمان می شوید که چرا لحظه های پر ارزش عمر را فدای اتفاقات گذشته کرده ای. از طرفی شما باید هر مساله را بصورت مستقل حل کنید. مثلا برای سردی همسر راههای بسیار متفاوتی وجود دارد که آن را بهبود می دهد. یعنی تک تک مشکلات را یک به یک با روش خودش حل کنید . صبر و پشتکار شما دراین مساله بسیار مهم است. اما در مورد حال حاضر و احساس حقارت شماو به یاد داشته باشید که تمام مسایلی که اتفاق افتاده و گذشته است بیشتر از هر کس دیگری در ذهن شماست و سایرین از آن جز یک خاطذه مبهم و غیر قابل یاداوری چیزی یادشان نیست. حتی اگر از آنها بپرسید ممکن است فراموش کرده باشند. پس این شمائید که با فکر مداوم به آنها باعث ناراحتی خودتان می شوید. با خودتان فکر کنید که تمام آن مسایل یک خواب بیشتر نبوده و تمام شده است. سعی کنید بطوری زندگی کنید و رفتار نمایید که بعدها همه این رفتار امروز شما را را به یاد بیاورند نه گذشته شما را. شما می توانید با محبت و پشتکار حتی به مادر همسرتان اثبات نمایید که در مورد شما اشتباه میکرده است. شما سن زیادی ندارید و فرصت کافی برای این کار دارید به شرط اینکه از افکار مزاحم و نا امید کننده ی شیطانی خلاص شوید. هیچ وقت برای یک تغییر بزرگ در زندگی دیر نیست. اگر به خداوند توکل کنید و امید وار باشید او به شما راههای سعادت را نشان خواهد داد. در ضمن شما باید برای خوشبختی خود و خانواده و همسرتان تلاش کنید و برایتان مهم نباشد که سایرین چه فکری در مورد شما میکنند. تا وقتی با تفکر مداوم در گذشته سیر می کنید نمی توانید راه درستی انتخاب کنید پس ابتدا از این مساله خلاص شوید و سپس با رفتار مناسب و محبت آمیز خود را به سایرین اثبات کنید.
توسط
ممنونم که پاسخ سوالم را دادید برای جبران محبتتون کاری جز دعای خیر از دستم بر نمیاد انشاءالله همنشین حضرت زهرا(س) باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

14 نفر آنلاین
0 عضو و 14 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1208
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9794816
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...