0 امتیاز
276 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
با سلام.دختری هستم 28 ساله و مجرد. کارمند هستم و تحصیلات دانشگاهی را تا مقطع فوق لیسانس طی کرده ام.از لحاظ اجتماعی و ظاهر تا حدودی مورد قبول میباشم. خواستگارهای زیادی را به من معرفی کرده اند. و با خیلی ها صحبت کرده ام ولی هیچ کدام از آنها چندان مورد علاقه من نبودند و هیچ میل و رغبتی برای صحبت کردن برای بار دوم با آنها را نداشتم. ولی به همان اندازه خواستگارها هم بعد از اولین جلسه صحبت هیچ پیگیری برای ادامه رابطه و مراحل بعدی نمیکنند. مشکل اول من این است که چرا هیچ کدام از خواستگارها هیچ پیگیری برای ادامه ارتباط نمیکنند.با وجودی که شرایطی که برای ازدواج میخواهند را من دارم.و مشکل دوم من اینکه فکر میکردم که  هیچ خواستگاری مورد توجه من قرار نمیگیرد و مشکل از خودم هست و من یک مشکل اساسی دارم. ولی چند وقت پیش خواستگاری را به من معرفی کردند که با خانواده اش به منزلمان آمدند.این فرد از همان ابتدا هم خودش و هم خانواده اش کاملا مورد تایید من و خانواده ام قرار گرفتند و ما کاملا از او و خانواده اش خوشمان امد.بعد از صحبت به من گفت که شما خیلی از مواردی که از همسرم توقع دارم را دارید و از من پرسید که چطور میتوانیم بیشتر با هم صحبت کنیم و آشنا بشیم.  ولی بعد از اینکه از منزلمان رفتند دیگر خبری از انها نشد.من خیلی از این فرد خوشم امده بود و در واقع این اولین شخصی بود که در طول عمرم به خواستگاری امد و اینچنین به دل من نشست. اما حالا که پیگیری نکردند دچار افسردگی شدم. کلی دعا کردم ولی انها نیامدند. و حالا همه اش احساس میکنم هر فرد دیگری بیاید را با این شخص مقایسه میکنم و انتظار دارم به همین خوبی این آقا باشد. خیلی سرخورده شدم و میترسم که این مسئله در اینده در انتخاب من تاثیر بگذارد. چون خیلی از این اقا خوشم امده بود و انتظار چنین فردی را دارم.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دوست عزیز اولین نکته ای باید توجه کنید این است که بسیاری از افراد برای ازدواج به ملاک های ظاهری و مالی و خانوادگی توجه  زیادی دارند و اگر کسی تمام مسایل را باهم نداشته باشد او مورد مناسبی نمی دانند.  این مساله یک مشکل اجتماعی و فرهنگی است و در بسیاری از خانواده ها وجود دارد. اما این نباید برای شما نا امید کننده باشد چون این افراد همانقدر که به ظواهر اهمیت میدهند همانقدر هم انسانیت و ارزشهای معنوی و انسانی برایشان بی اهمیت است و این در بلند مدت برای کسی که با انها زندگی می کند ایجاد دردسر می کند. در مورد فرد مورد نظر هم اگر او به شما علاقه واقعی پیدا کرده بود و شما را هم کفو خود می دانست، حتما خانواده ش را مجاب می کرد. این به شما نشان می دهد که اولا ان فرد  یا تصمیم گیرنده برای خود نیست  و این اشکال جدی است که در زندگی او را دچار مشکلات عدیده می کند و یا حرفهایش واقعی نبوده که در این صورت نیز انسان مورد اعتمادی نخواهد بود. دوست عزیز شما باید بسیار دقت کنید که احساس اولیه ای که نسبت به یک فرد و در یک جلسه پیدا می کنید به هیچ عنوان ضامن خوشبختی نخواهد بود. شاهد این حرف تعداد زیاد طلاق هایی است که در ابتدا با عشق آتشین شروع شده است ولی در ادامه به دلیل بی توجهی به نکات مهم برای سازگاری دو نفر و شناخت پیش از ازدواج به طلاق منجر شده است. پس خودتان را ناراحت و افسرده نکنید و بدانید که انچه پیش امده حتما به نفع شما بوده. چه بسا خواستگار ساد ای که در ظاهر و در نگاه اول شما  از او خوشتان نمی اید، فردی بسیار مهربانتر و با تعهد تر از افراد دیگر برای شما باشد و شما را خوشبخت نماید. اما شما باو فرصت ابراز خودش را نداده اید. به شما توصیه میکنم گذشته را دور بریزید و به هر فرد با هر ظاه و امکانات مالی و... فرصت دهید تا خودش را به شما نشان دهد و در چندین جلسه فرصت شناخت بهتر پیش بیاید. شما باید با انها با روی خوش و برخورد بهتری ظاهر شوید تا علاوه بر ایجاد رغبت برای ادامه کار انها فکر نکنند که ما از انها خوشتان نیامده است. مطمین باشید خیلی از کسانی که پیگیری نکرده اند به دلیل بازخوردی است که از صحبت با شما گرفته اند و این تصور اشتباه را پیدا کرده اند. بنابراین به این احساس اولیه هیچ توجهی نکنید و کمی فرصت دهید تا اشنایی بیشتر و گفتگوی بیشتر به هر دوی شما امکان برقراری رابطه عاطفی بهتر را ایجاد نماید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 753
بازدید دیروز: 2727
بازدید کل: 9829840
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...