0 امتیاز
305 بازدید
در مهارت های زندگی توسط
با سلام،چرا بعضی افراد از اینکه مجبور بشن به خاطر اینکه طرف مقابل حرف شان را نشنیده است دوباره یا چند باره جمله ای را تکرار کنند عصبانی میشوند.میخواهم بدانم ریشه در چه رفتاری دارد تا فرزندم مبتلا نشود؟در اطرافم اینگونه افرادی هستند،با تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
26 - افراد از لحاظ روحی و روانی متفاوت هستند. بعضی دقت بالایی دارند و بعضی دقت کم. اگر کسی با دقت به دیگران گوش دهد همان انتظار را از دیگران نیز دارد و اگر طرف مقابل اینگونه رفتار نکند عصبانی خواهد شد. پس نکته مهم تفاوت در رفتارهاست. یعنی هر فرد از دیگران همان انتظاری را دارد که خودش ان را انجام می دهد. بهترین راه این است که به فرد توضیح داده شود که افراد در توجه و.... متفاوت هستند و تو اگر توجه زیادی داری خیلی خوب است اما باید انتظارت را از دیگران متناسب با تواناییشان بکنی.  مثلا کسی که معلول است نمی تواند بدود پس نباید انتظار داشت که او هم مثل سایرین بدود.
توسط
آخه این افراد دارای یه ویژگی دیگه ای هم هستن که جلوی دیگران رفتارشون تغییر میکنه و بد رفتار میشن،بد اخلاق تر از قبل،اهل دست انداختن دیگران و تحقیر دیگران و شوخ مزاج هستن،من یه سری خصلت های خاص و مشترک رو میگم،که مثلاً  در دو تا خواهر برادر و پدرشون میبینم.مثلا خصلت خساصت هم توشون هست،پدرشون دایم نگران آینده و بی پولیه، منظور من اینه که ریشه ی این مسائل که مشترک میان این افراد رو پیدا کنم تا دخترم هم که حالا عضو ی از این خانواده است دچار نشه.مثلاً خواهره هم اعتماد به نفس داره ظاهرا، اما در واقع آدم بی اعتماد به نفسیه،
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
درست است که فرزند شما در این خانواده بزرگ می شود اما بیشتر از رفتاری که می بیند نحوه آموزش شما به او شخصیت او را می سازد. خیلی باید مراقب باشید که رفتار نامناسب او تقویت نشود و از طرف همه و مخصوصا پدر و مادرش به او گوشزد شود که رفتارش درست نیست. اوهمانطور که دست انداختن دیگران را مثلا توس پدرش می بیند ناراحتی شما را از این رفتار نیز می بیند. شما باید در مواقعی که ارتباط نزدیکی با او دارید برای او توجیه کنید که چه رفتارهایی آزار دهنده هستند .  بهترین تربیت برای فرزند توضیحات درست در مقابل سوالات اوست. اگر برای او وقت بگذارید و توضیحات مناسب برای او داشته باشید بدون نیاز به تلاش زیاد او راه خود را پیدا خواهد کرد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 723
بازدید دیروز: 2444
بازدید کل: 9841464
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...