0 امتیاز
1.1هزار بازدید
در مهارت های زندگی توسط
سلام. من و همسرم 3 سال است که ازدواج کردیم. من 28 ساله و همسرم 32 ساله. همسرم تک پسر است و منزل ما نزدیک منزل پدرشوهرم است. سه خواهر شوهر دارم دو تا متاهل و یکی دانشجو و مجرد در شهر دیگر. یکی در شهر دیگر و یکی در شهر ما. مادرشوهرم علاقه عجیبی به همسر من دارد خیلی بیشتر از دخترهایشان. از من هم انتظارات زیادی دارند و همیشه انتظار دارند مثل دختر برایشان باشم در صورتی که اصلا مثل مادر برای من نیستند. هر زمان به خانه شان میرویم با کنایه و یا حرفهایی که میزنن من را ناراحت میکنند به حدی که الان رفتن را به هفته ای یکبار کم کرده ام چون واقعا از آنجا که می آییم اعصابم به هم میریزد. من هم هیچی نمی توانم بگویم چون اخلاق مادرشوهرم همین است و حتی شوهرم هم قبول دارد و میگوید نمیتوانیم رفتارشان را تغییر بدهیم. ولی هیچ وقت هم از من طرفداری نمی کند. من همیشه ناراحتی هایم را به همسرم می گویم. چه کار کنم که رابطه همسرم با آنها کم نشود ولی خودم واقعا نمی توانم تحمل کنم. واقعا چقدر وظیفه داریم به خانه آنها برویم؟ شوهر من دوران دانشجویی هم در شهر خودش بوده ولی به مادرش وابسته نیست ولی آنها به شدت به او علاقه دارند. چه کار کنم؟ آیا همین که شوهرم تنها برود در طول هفته ما وظیفه خودمان را انجام داده ایم؟ او می گوید دوست دارد با هم برویم. من همش دچار عذاب وجدان هستم و می گویم نکند باعث جدایی و دوری همسرم از خانواده اش بشوم.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
این طرز تفکر شما قابل تحسین است. پس سعی کنید با عمل و رفتار مناسب خود آن را کامل کگنید. بهرحال مادر شوهر شما ممکن است اخلاق خوبی نداشته باشد و شما نیز این را میدانید. پس سعی کنید به حرفهای او توجه نکنید و بجایش با او حرفهای خووب بزنید. این مساله تمرین میخواهد که بتوانید در مقابل حرفهای ناراحت کننده بی تفاوت باشید و توجه نکنید و در مقابل به او محبت کنید. اگر خیلی عصبی می شوید به او بگوئید که من وظیفه ام را انجام می دهم و شما می توانید هر فکری در مورد من داشته باشید. سعی کنید احترام او را حفظ کنید و باهم به دیدنش بروید تا ادامه محبت شما باعث تغییر رفتار او شود. حتی اگر هم نشد شما کار درست را انجام دهید. مطمین باشید کم کم به این مساله عادت خواهید کرد. دقیقا مثل بچه ای که اگر هر روز اتاقش را بهم بریزد شما را آنقدر عصبی نمی کند که او را بزنید چون می دانید او بچه است و نمی فهمد و در مقابل او را رها هم نمی کنید. پس همچین نظری را نسبت به مادر شوهرتان نیز داشته باشید تا بتوانید رفتار ماسبی را داشته باشید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

11 نفر آنلاین
0 عضو و 11 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1741
بازدید دیروز: 1193
بازدید کل: 9828101
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...