0 امتیاز
207 بازدید
در مهارت های زندگی توسط
سلام استاد عزیزم
ابتدا از پاسخ گویی شما بینهایت سپاسگزارم
استاد عزیز من خیلی زود رنجم از اون طرف شوهرم فوق‌العاده آدم منطقی و اهل حساب کتاب هست.
این مساله خیلی به من فشار می آورد من خیلی به خودم تلقین میکنم که زندگیم خوبه ،شوهرم خوبه، اما نهایتا 3 روز بتونم خودم رو کنترل کنم و بعد سر یه موضوع کوچک و با توجه به فشارهای قبلی نمیتونم خودم رو کنترل کنم و زمین و آسمون رو به هم میریزم.
البته همیشه پشیمان میشوم و سر اولین فرصت از همسرم عذر خواهی می کنم و تا بوسیدن دست ایشان پیش میرم و به خودم قول میدم که دیگه تکرار نمیکنم
اما بازم این اتفاق می افتد
استاد عزیز میشه یه تمیرین یا راهی بهم یاد بدید که به خودم مسلط باشم
من فرزند اول خانواده هستم همیشه فکر میکردم اصلا کسی دلش نمیخواد خواسته های منو ببینه و من مطمئن بودم تنها راه اینه که یا نیازم رو سرکوب کنم یا با داد و فریاد به دست بیارمش
از اینکه وقت پر ارزش خودتون رو صرف جواب دادن به من میکنید بینهایت ممنونم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
زودرنجي در زنان، نسبت به مردان بيشتر ديده مي شود و اين زودرنجي در زنان، به لحاظ حالت عاطفي اي كه در آنها هست تا حدودي طبيعي است، اما بايد خود را كنترل كنند و اجازه ندهند كه در اعمال و رفتارشان بروز كند.
زود رنجي قابل درمان است، و شما مي ‏توانيد روحيه خود را تغيير دهيد؛ ولى براى نتيجه‏گيرى عجول نباشيد. بايد تمرين داشته باشيد، بايد نحوه شناخت و تفكر خودتان را تغيير بدهيد.
يكي از علت هاي زود رنجي شايد اين باشد كه شخص زود رنج، توقعات زيادي از ديگران دارد، توقع دارد كه كسي از او اشكالي نگيرد، به او انتقادي نشود، هميشه همه از او تعريف كنند و غيره. بايد توقعتان را از ديگران پايين بياوريد، انتظار نداشته باشيد كه در همه زمينه ها شما را بهترين بدانند و كارهاي شما را تأييد كنند، توقع نداشته باشيد كه هميشه، همه توجهشان را به شما معطوف كنند، بالاخره افراد ديگري به جز شما هم وجود دارند، و بعضي از كارهاي شما هم اشكالاتي دارد. شما بايد سعي كنيد در مواقع ناراحتي و رنجش از ديگران، واقع بيني را در خود افزايش دهيد. گفتگوهاي دروني داشته باشيد، مثل: "قرار نيست كه همه طبق ميل من رفتار كنند, شايد من اشتباهي برداشت و فكر مي كنم".
اگر قبلا زود رنج و تا اين حد حساس نبوده ايد بايد دقت كنيد كه به چه علت اين زود رنجي در شما ايجاد شده است، بايد ببينيد كه در اين چند وقت، آيا در مورد مسئله اي تحت فشار بوده ايد؟  به هر حال به نظر مي رسد كه منشأ اين زود رنجي شما چيزي است كه شما را در فشار گذاشته است، و بايد تلاش كنيد اين فشار ذهني و رواني را از بين ببريد. نمي شود كه شخصي از ديگري عصباني شود و اين عصبانيت او علتي نداشته باشد، بايد دقت كنيد كه علت اين عصبانيت و حساسيت شما چيست،‌ آنها چه كاري انجام مي دهند كه شما از آنها عصباني مي شويد؟ احتمالا احساس و مشكل خاصي داريد كه باعث شده است آستانه تحمل شما در مسائل مختلف پايين بيايد و زود ناراحت و عصباني شويد.
يكي از چيزهايي كه مي تواند علت زود رنجي شما باشد اين است كه احتمال دارد عزت نفس و اعتماد به نفس شما كمي پايين باشد، وقتي كه شخصي اعتماد به نفس پاييني داشته باشد هميشه به دنبال اين است كه مورد تأييد ديگران و توجه آنها قرار گيرد، به عبارت ديگر نمي تواند از نظر رواني به خودش متكي باشد، بلكه از نظر رواني محتاج به ديگران و تأييد آنهاست. اگر اعتماد به نفس و عزت نفستان پايين است بايد به دنبال بالا بردن سطح اينها باشيد،
بايد يك نگاه مثبت به ديگران و كارهايشان را در خودتان ايجاد كنيد، كسي قصد اذيت كردن و رنجاندن شما را ندارد، منفي بيني را در مورد كارهاي ديگران كنار بگذاريد. شخص زود رنج،‌ با برخوردهاي ساده ديگران،‌ به هم مي ريزد، و اين زود رنجي باعث قطع ارتباطش با ديگران مي شود. هم چنين هميشه ذهنش درگير كارها و حرفهاي ديگران است.
در هر مسئله‏اى ابتدا از ديگران انتظار بدترين برخورد را داشته باشيد و خود را براى تحمل آن آماده كنيد. اين امر باعث مى‏شود برخوردهاى بهتر نسبت به آن چيزي كه شما انتظار داشته ايد، در شما ايجاد خشنودى كند. در حالى كه اگر هميشه انتظار برخورد خوب را داشته باشيد، چه بسا نتيجه عكس خواهيد گرفت
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1005
بازدید دیروز: 2444
بازدید کل: 9841746
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...