0 امتیاز
536 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
ویرایش شده توسط zrastegar
باسلام و خداقوت
1سال و نیم ازدواج کردم
من کاملا مذهبی بودم و همسرم خیلی کمتر البته نماز و روزه و ...رو همیشه انجام داده اما مثل من مقید به محرم و نامحرمی و موسیقی حرام و...نبوده
بهرحال به اصرارایشون و با قول تغییر ایشون ازدواج سر گرفت والبته کاملا تغییر کردن و شکرخدا خیلی رشد داشتن
مشکل اینجاست که جدیدا خیلی به حجاب من ایراد میگیرن و بداخلاقی میکنن حجاب من کامله و خیلی مقیدم اما ایشون مدام تذکر میدن و به مدل لباس هام و....حساسیت زیادی نشون میدن از خانوم های بد حجاب نفرت پیدا کرده و تحقیر و مسخره شون میکنه اصلا دلیل کارهاشو نمیفهمم
در حالی که به نظر من تاحدی این چیزها شخصی هست(مدل لباس یا رنگ البته در چارچوب دین)
مرتب بداخلاقی میکنه و بحثمون میشه من هم انگار طاقت انتقاد ندارم زود ناراحت میشم و دعوا میشه
راه حلی لطفا پیش پام بذارید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
اصل «غیرت­ مداری» در برابر ناموس، ضامن حفظ بنیان خانواده و عاملی مؤثّر جهت حفظ امنیت روانی جامعه خواهد بود. این نوع از غیرت­مداری، به معنای حساسیّت در برابر ناموس و مراقبت از عفّت و پاک­دامنی او در برابر بایدها و نبایدهای الهی است.
به سادگی نمی­توان کسی را پیدا کرد که عاری از هرگونه غیرتی باشد. برخی از آقایان محدوده­ ی ابراز غیرت خود را صرفاً در برخی از روابط خاص و فسادهای آن­ چنانی می­ بینند، و گمان می­ کنند که نوع پوشش زن، و نیز شوخی و مزاح او با نامحرم، ربطی به غیرت ندارد! به همین دلیل حسّاسیتی نسبت به پوشش و رفتارهای همسر خود ندارند و به او اجازه می­دهند جلوه­ های زنانه­ ی خود را در معرض دید نامحرم قرار دهد و با نامحرم به مزاح و شوخی بپردازد! امّا غافل از این که هیچ مرد غیوری هرگز نمی­ تواند بپذیرد ناموسش در معرض نگاه­ های غریزی نامحرم قرار گیرد. افراد غیور، نهایت دقّت را در پوشش ناموس خود به کار می­ برند، و همواره مراقب نوع رفتار و ارتباط او با نامحرم هستند. پیامبر اکرم (صلی­ اله­ علیه­ وآله) می­فرماید: «اگر زن با زینت و عطر از خانه خارج شود و شوهرش هم رضایت داشته باشد، در مقابل هر قدمی که آن زن برمی­ دارد، خانه­ای از آتش برای مرد بنا می­ کنند.»
وقتی سخن از غیرت­ مداری به میان می­آید، باید مراقب باشید در دام افراط و تفریط گرفتار نشوید.
دین اسلام و عقل سلیم، چارچوبه­ ی غیرت­ مداری را مشخّص کرده است، به همین دلیل باید رفتارهای خود را با عقل و دین تطبیق دهید. در موارد خاصّی هم که مورد اختلاف است، می­ توانید با یک کارشناس دینی که آگاه به عرف هم می­ باشد، به مشورت بپردازید.
گاهی اوقات مشاهده م ی­کنیم برخی از آقایان از عنوان غیرت سوء استفاده می­ کنند و همسر خود را تحت فشار روانی قرار می­دهند. برخی از آقایان چارچوبه­ های خودساخته در حیطه­ ی غیرت را به خانواده و اطرافیان خود تحمیل می­ کنند و عنوان مقدّس دین و غیرت ­مداری را هم زیر سؤال می ­برند!
چنین رفتارهای نابخردانه­ ای نه تنها نشانه­ ی دین­داری نیست، بلکه نشانه­ ی کج­ فهمی و نگرش نادرست به جلوه­ های زیبای دین است.
امیرالمؤمنین (علیه ­السلام) می­فرماید: «از غیرت­ ورزی در غیر موضع آن در هراس باشید. همانا چنین کاری زن سالم را به بیماری و ناراستی می­ کشاند و پاکدامن را در اندیشه­ ی گناه قرار می­ دهد.»
برخی از افرادی که مبتلا به چنین اشتباهاتی شده ­اند، مشکل نگرشی دارند. گفتگو با کارشناس دینی که مورد اعتماد و وثوق وی باشد، بهترین راه­ حلّ برای اصلاح چنین نگرش نادرستی است. برخی دیگر از چنین افرادی مبتلا به وسواس فکری هستند. این وسواس اقسام گوناگونی دارد. چنین افرادی باید به کارشناس مشاور مراجعه کنند و مشکل خود را با وی در میان بگذارند. برخی از این افراد که به همه چیز شک می­ کنند، و همیشه در سوء­ظنّ و بدگمانی هستند، می­ توانند با مراجعه به روان­ پزشک به مداوای خود بپردازند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1270
بازدید دیروز: 2849
بازدید کل: 9802543
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...