0 امتیاز
172 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
سلام.خداقوت.پسرم 3 سالشه.سعی کردم باهاش خوب حرف بزنم.کلا اهل بددهنی و.. نیستیم.ولی پسرم ی سری حرفا رو مثل بدبخت،پر رو یاد گرفته و وقتی ی چیزی مخالف میلش هست بیان میکنه.یا حتی مثلا وقتی این حرفارو میزنه من میگم مراقبه کلماتی که استفاده میکنی باش،یا حتی صدا بالا بردن.تمام اینارو تحویل خودم میده.چون در دوره لجبازی ام هست،خیلی عصبیم میکنه و با این نوع حرفاش حالم  رو بدتر میکنه.لطفا راهنماییم کنید.ممنون.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
۳۰_ بهترین برخورد در این موارد بی توجهی است. او وقتی اینکار را میکند که میبیند شما باو توجه میکنید اگر بی تفاوت باشید انها را تکرار نخواهد کرد. او نباید از هیچکس این توجه را ببیند که باعث تکرار این کلمات شود. بهترین برخورد نادیده گرفتن و توجه نکردن به آن هاست.البته به کارگیری کلمه های زشت و ناسزا نباید نادیده انگاشته شود چون به کار بردن آن ها می تواند در خارج از منزل برای کودک دردسر ایجاد کند .وقتی کودک شما یک کلمه (بد) به کار می برد ،بی خود جیغ و داد نکنید و ادای شوکه شدن را در نیاورید.بی تردید شما قبلا" آن کلمه را شنیده بودید. اگر شما با بکار بردن یک کلمه خاص همچون سیب ممنوع حضرت آدم رفتار کنید کودک ممکن است حتی در به کار بردن آن کلمه حریص تر شود. برای کودکتان توضیح دهید که وقتی کسی به او ناسزا می گوید در واقع فقط یک حرف ناجور شنیده و حرف نمی تواند به انسان آسیبی برساند.کودکتان را طوری آماده کنید که بتواند برخورد درستی داشته باشد . وقتی فحش می شنود ،درست عمل کند و خودش هم به کسی فحش ندهد . در مورد فحش با کودک صحبت کنید .به کودکتان بگویید که فلان فحش یا فلان عبارت توهین آمیز دقیقا" چه معنایی دارد و چرا نباید از آن استفاده کند.همچنین به او بگویید چرا آن عبارت خاص می تواند احساسات دیگران را جریحه دار کند. بسیاری از مواقع خود کلمه یا عبارت معنای بدی ندارد ولی در عرف به کار بردن آن توهین آمیز است . روش های جایگزین را به کودک بیاموزید.به کودکتان بیاموزید که چگونه به جای فحش دادن به کسی احساسش را نسبت به مخاطبش بیان کند.همچنین  از محرومیت موقت (اخراج) استفاده کنید. اگر کودک با وجودی که برای اوتوضیح داده اید که نباید ناسزا بگوید به طور مداوم چنین می کند از این روش استفاده کنید .اطمینان یابید که کودک می داند هر بار که فحش بدهد باید به مکان مخصوص اخراج برود. - بعضی امتیازهاراپس بگیرید.اگر این وضعیت ادامه یافت بعضی امتیازهایی را که قبلا" به کودک داده اید ،از او بگیرید و فقط زمانی آن ها رابه او برگردانید که رفتارش درست شده باشد. - کاری کنید که کودک در مقابل رفتار نادرستش مجبور باشد تاوان بدهد.روشی برای جریمه و تاوان پایه ریزی کنید واز آن به عنوان پی آمدی برای به کارگیری واژه های نامناسب استفاده کنید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 158
بازدید دیروز: 3345
بازدید کل: 9797110
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...