0 امتیاز
603 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام پسر چهار ساله ای دارم کا قبلا گه گاهی لوس حرف میزد ولی اخیرا خیلی شدید لوس لوسی حرف میزنه در ضمن خجالتی هم شده حتی با فامیلایی که تا پارسال خیلی راحت بود و حرف میزد امسال وقتی خونمون امدن میرفت توی اتاقش قایم میشد و خواهش میکرد بیرون نیارمش وقتیم خود مهمونا سراغش میرفتن اول خیلی سرسختی میکرد از دستشون فرار کنه بعدم وقتی باهاش حرف میزدن خیلی لوس لوسی جواب میداد گاهی دعواش کردم گاهی مثل قصه براش گفتم که لوس حرف نزنه ولی هیچ فایده ای ندارد هم خجالتی بودن و هم لوس حرف زدنش کلافم کرده خواهش میکنم راهنماییم کنین

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
8-دوست عزیز توصیه میکنم در روش تربیتی خودتان دقت نمایید تا کودک لوس نشود تشویق‌ و تنبیه‌ دو روش‌ متفاوت‌ تربیتی‌ هستند و بایستی‌ ویژگی‌هایی‌ داشته‌ باشند تا مۆثر واقع‌ شوند. این‌ دو روش‌ چنانچه‌ به‌ موقع‌ و با اصول‌ درست‌ اعمال‌ گردند، می ‌توانند از لوس شدن کودکان‌ جلوگیری‌ کنند. معمولاً کودکان‌ لوس، والدین‌ تسلیم‌ شونده‌ دارند. آنها در مقابل‌ خواسته‌ های‌ کودک‌ فوراً تسلیم‌ می‌شوند و هر آن‌ چه‌ که‌ او طلب‌ کند، برایش‌ فراهم‌ می‌کنند. در خانواده‌ای‌ که‌ کودک‌ لوس‌ پرورش‌ داده‌ می‌شود، اثری‌ از روش‌های‌ تنبیهی‌ مناسب‌ دیده‌ نمی ‌شود.
زخم زبان و تنبیه بدنی به نگرش بچه ها آسیب میی رساند ؛ اما بعکس محدودیت های معقول و مناسب سن کودک واقعا عزت نفس را در او پدید می آورد . برخورد قاطعانه ، اما محترمانه با فرزندان ، عشق و علاقه را نشان می دهد . شما می توانید با رعایت  تعادل حساس بین بیان عشق بدون شرط ، حمایت از مهارت های رشدی کودک و توقع انتظار رفتار پسندیده ، عشق و محدودیت را همزمان برقرار کنید.
سعی کنید زمینه ارتباط کودکتان را با همسالانش بیشتر فراهم کنید تا اجتماعی شود مخصوصا مهدکودک در این زمینه بسیار موثر است .موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 361
بازدید دیروز: 3345
بازدید کل: 9797313
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...